Bodyprotector verplichten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bodyprotector verplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:32

nog ff en een heel harnas is verplicht...

Vroegah was er niets verplicht en we leven allemaal nog...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:33

runningkawa schreef:
nog ff en een heel harnas is verplicht...

Ik zie mezelf al helemaal zitten... Lachen Bespottelijk idee.

Sjeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:34

bij springen oke dat doe ik zelf ook wel
maar bij dresuur doe ik het meestal niet
(tenzij je op een rodeo pony zit)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:24

Roos_s schreef:
ik vind dat mensen elkaar ook op zitten jte jutten ermee hoor... Het is idd wel een goede bescherming, maar moet ook niet verplicht worden! Gelukkig i het met springen niet verplicht en nu maar hopen dat t niet gebeurd, laat ieder zn eigen verantwoordelijkheid uitzoeken..

Het kan wel een hele hoop ziektekosten schelen als mensen beter beschermd zouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:58

bp ook maar op de fiets aan dan...ow ships...daar ook nog eerst de helm verplichten...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:14

we weten allemaal dat paardrijden een risico volle sport is. Meer dan menig andere sporten. Ook niet verkeerd om je daarvoor te verzekeren Vork

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:18

Ik heb het topic niet doorgelezen.

Ik vind een BP juist lekker zitten, helemaal geen beperking. Het is wél zo dat je de juiste maat moet hebben. Daarom moet je bij de ruitersportzaak altijd om hulp vragen, of tenminste, dat vind ik.
En het is veiliger, veel veiliger! Ik vind dat ze het best mogen verplichten!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:20

Klopt. Maar moet je niet je eigen keuzes kunnen maken? Veiligheid is belangrijk natuurlijk, maar het loopt uit de hand tegenwoordig.
Voor mij bijvoorbeeld, geeft paardrijden een waanzinnig bevrijdend gevoel. Een cap zet ik wel op, maar een BP? Moet er niet aan denken. Ik voel me dan zó opgesloten.
Nog even en de hobbelpaardjes worden ingelast omdat het veiliger is.
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 05-07-08 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:22

[VN] Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

wat gaan we dan met hardlopen aan doen? Lachen

er wordt in dat onderzoek aangeraden een bp aan te doen, maar de meeste mensen hebben dat niet en dan is er toch niet eens zoveel letsel...
dus waarom dan gaan verplichten?

Is het niet gewoon omdat paardrijden te boek staat als gevaarlijk en iedereen dat maar na lült?

Nogmaals, vroeger had niemand dat aan...en ken (gelukkig) geen mensen die verongelukt of gehandicapt zijn geworden door een val...waarom dan nu gaan verplichten?

Je wordt strontziek van NL... bemoeizucht...laat mensen zelf kiezen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:23

Ik zeg niet dat ze het verplichten moeten hoor maar wat denk je wat het kost als je na een val van het paard opgenomen moet worden in het ziekenhuis? De overheid doet al niets anders dan zaniken dat de gezondheidszorg veel te duur is. Door dit soort regels op te leggen zul je minder mensen krijgen die dusdanig gewond raken dat ze opgenomen moeten worden. Dus als je dit soort dingen aanpakt zul je daar uiteindelijk kosten mee besparen denken ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:27

wat denk je dat het kost als iemand met de fiets valt zonder helm op zijn hoofd?

edit: waar is jou bp in je profiel? Haha!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:29

MISTRAL94 schreef:
Ik zeg niet dat ze het verplichten moeten hoor maar wat denk je wat het kost als je na een val van het paard opgenomen moet worden in het ziekenhuis? De overheid doet al niets anders dan zaniken dat de gezondheidszorg veel te duur is. Door dit soort regels op te leggen zul je minder mensen krijgen die dusdanig gewond raken dat ze opgenomen moeten worden. Dus als je dit soort dingen aanpakt zul je daar uiteindelijk kosten mee besparen denken ze.

Nou , dan verwachten ze dat iedereen verongelukt lijkt het wel. Natuurlijk, als ik verongeluk zal ik ook bij mezelf denken ' had ik maar...'
Maar het is toch echt een keuze die ik zelf maak. Het lijkt wel alsof we zelf meer geen keuzes mógen maken. De mensen van de overheid zijn zelf ook mensen; dus redeneren ze net zo als ieder ander.
Het gaat mij er ook grotendeels om dat ik zélf die keuze kan maken. Iedereen heeft zijn eigen redenen waarom wel en waarom niet.
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 05-07-08 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:31

runningkawa schreef:
[VN] Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

wat gaan we dan met hardlopen aan doen? Lachen

er wordt in dat onderzoek aangeraden een bp aan te doen, maar de meeste mensen hebben dat niet en dan is er toch niet eens zoveel letsel...
dus waarom dan gaan verplichten?

Is het niet gewoon omdat paardrijden te boek staat als gevaarlijk en iedereen dat maar na lült?

Nogmaals, vroeger had niemand dat aan...en ken (gelukkig) geen mensen die verongelukt of gehandicapt zijn geworden door een val...waarom dan nu gaan verplichten?

Je wordt strontziek van NL... bemoeizucht...laat mensen zelf kiezen

Dit is natuurlijk kolder vroeger hadden we geen internet ed waar een team van bokt het in de gaten kon houden wanneer er weer eens iets mis ging. Nu wordt er gewoon meer aandacht aan besteed. In de 18 jaar dat ik nu rijd is het 3 jaar geleden behoorlijk fout gegaan. En heb ik alle schade over al die jaren goed ingehaald als je het over de medische kosten hebt. De val stelde niet veel voor maar het leverde me wel 14 dagne ziekenhuis op. Ik zeg niet dat ze dingen moeten verplichten maar ik vind dat hier wel erg makkelijk gedacht (volgens mij denkt men er niet eens over na) wordt over de eventuele gevolgen. Niet alleen medisch gezien maar wat denk je van arbeidsongeschikt raken ed? Wat dat kost? Dan moeten we ook niet meer met z'n allen lopen zeiken over te hoge ziektekosten ed want dit hebben we met z'n allen zelf in de hand Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:33

runningkawa schreef:
wat denk je dat het kost als iemand met de fiets valt zonder helm op zijn hoofd?

Gut als jij nou eens je verstand gebruikt en leert begrijpend lezen zie je staan dat ik niet schrijf dat ze het moeten verplichten maar ik kan me er wel in vinden dat ze op deze manier denken kosten te besparen. Stond van de week ook weer in de krant wat het een wergever per dag kost als iemand ziek thuis zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:35

kolder?

In mijn omgeving met of zonder i-net ken ik niemand die is verongelukt oid...
en vroegah reed iedereen zonder... ook toen gebeurde dat niet meer dan nu.

Je letterlijk kapot werken in de tuinbouw heb ik gedaan...en dat gebeurd nog steeds bij andere mensen...wat dat kost...
Mensen die in het drukke verkeer aangereden worden...wat dat kost
sigaretten, wat dat kost
drugs wat dat kost
drank wat dat kost
burnout door stress, wat dat kost...
te vet eten, wat dat kost
...wat dat kost
..wat dat kost

jeee... je kunt wel alles in glazen kastjes gaan zetten...aub zeg Lachen

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:37

Ik vind niet dat ze het moeten verplichten. Ik heb er nog nooit mee gereden. Ik snap wel dat het soms nut heeft. Noem bijv jong paard of tijdens springen. Maar zie het nut er niet van in om een BP te dragen op een braaf goed ingereden paard?
Ik ben in een jaar tijd maar 1 keer van mijn paard gevallen en dat was mijn eigen schuld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:38

MISTRAL94 schreef:
runningkawa schreef:

Gut als jij nou eens je verstand gebruikt en leert begrijpend lezen zie je staan dat ik niet schrijf dat ze het moeten verplichten maar ik kan me er wel in vinden dat ze op deze manier denken kosten te besparen. Stond van de week ook weer in de krant wat het een wergever per dag kost als iemand ziek thuis zit.

gaat ie lekker meid???

Ga jij altijd zo posten als een ander het niet met je eens is??
jeetje... Slapen

nou voor de duidelijkheid,,,ik had gelezen...maar vind je in de ruimte zwammen meid...
en zeker voor iemand die zelf geen bp aan heeft...wat voor recht heb je dan om daar over te zeveren dat je je er wel in kunt vinden...geef dan zelf het voorbeeld daarin...

en wat het een werkgever oplevert dat mensen lekker fit zijn doordat ze ontspannen uitwaaien op hun paard.... denk jij daar maar eens over na...

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:41

Ik vind niet dat ze het kunnen verplichten. Zelf heb ik hem sinds kort wel aan met springen, omdat ik het zelf een veiliger idee vindt. Maar ik kan het me best voorstellen dat sommige mensen het alleen maar een bellemering vinden, en ik vind niet dat een bp ten koste mag gaan van je rij-gedrag.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:46

Ik probeer je duidelijk te maken dat verder kijken dan je neus lang is en dan nog eens zeggen iedereen moet dat voor zichzelf beslissen. Als jij dan zulke kinderachtige reacties plaatst kun je een reactie terug verwachten. Nogmaals en ik blijf in de herhaling vallen maar schijnbaar wil je dat niet lezen? Ik zeg niet dat ze het moeten verplichten maar ik kan er wel achter staan dat ze dit soort dingen overwegen. Het kost nou eenmaal veel als je zieke werknemers hebt om het over de hoge kosten in de zorg dan maar niet te hebben. Het was toendertijd toch ook een hype onder werkgevers om geen voetballers aan te nemen omdat er teveel blessures zijn onder mensen die deze sport beoefenen.

Overigens werden paarden vroeger ook niet ingezet om dressuurmatig te rijden toen werden ze ingezet om aan het werk te zijn op het land of als vervoersmiddel. Liggen naar mijn idee de risico's wel wat lager.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:53

wie moet er nu eens verder kijken dan de neus lang is en eens volwassen doen?
Of waren het de oogkleppen die je zicht belemmerde Ach gut

zucht JAAAA!!! ik heb gelezen dat jij het niet wilt verplichten maar het wel een goed idee vind
Maar dat ik het daarmee niet eens ben wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb (ja ik val daarmee ook in herhaling...zucht!!)

Maar rij jij dan zo goed dat jij niet van je paard kunt storten omdat je geen bp draagt...onee, je was er al af gedonderd vertelde je...waarom dan toch geen bp als je de ziektekosten zo hoog vind?
Een betere wereld begint bij jezelf...

jeetje, zo vroeger is van voor de oorlog...mijn vroeger van 20 jaar terug....
Toen er gewoon al elke week concoursen waren en je gewoon je paard trainde... en dat dier nooit een ploeg of schillenkar zag...toen werd er niet gezeverd als je er af viel...zand kloppen en rijden...
Kon dat niet dan storte ze wat gips om je poot en kon je handtekeningen verzamelen...je stelde e niemand aansprakelijk want je klom vrijwillig op die knol...

Maar het lijkt me verstandiger als ik niet meer op je in ga...
jeee...zeg...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:58

Tja als zwangere paste ik geen bp meer Vork
Maar had ik er 1 gedragen had het een hoop ellende bespaart. En nee ik draag er nog steeds geen 1 maar daarom mag ik dus die mening niet hebben dat ik er wel achter kan staan dat ze dit overwegen?
voor kinderen mogen ze het wat mij betreft zeker invoeren.

Overigens heb ik wel de airbagvest in overweging genomen. Maar ik vind ze nu nog te duur zeker omdat ik nog niet veel verhalen erover gehoord heb. Een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje maar kan wel voor het leven veranderingen betekenen.

Ik probeer een serieuze discussie te voeren maar als jij dan komt met een flauwe reactie waar is die van jou schiet mij dat in het verkeerde keelgat en krijg ik het gevoel dat jij het op de persoonlijke toer gooit wat niet terecht is. Mijn reactie was te fel maar jij bent ook niet onschuldig hierin Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:01

gebruik wat zout... Tong uitsteken nergens ben ik flauw maar geef ik gewoon mijn mening...
Dat die jou niet bevalt, kan en mag, daar is het een discussie voor... maar jij bent wel diegene die persoonlijk werd...en dat is niet nodig...
Ik had alleen de vraag waar die van jou was...dat is geen persoonlijke aanval... gewoon een vraag omdat ik die verwachte aan te treffen bij jou als ruiter.
kun je van jou bericht niet zeggen dat het geen persoonlijke aanval was.... dat was geen vraag maar een kat.

Ik wil het daarom hierbij laten...
Ik heb niets tegen je...maar een discussie is er zo niet meer tussen ons...dus dan ga ik Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:10

Als volwassene kun je er misschien idd zelf voor kiezen. Maar kinderen moet je niet onbeschermd aan de gevaren blootstellen. Zeker niet wat cap betreft. Daar zijn ongelukken genoeg van bekend.

Wel eens topics van barmat gelezen RK? Toch een voorbeeld van hoe mis het kan gaan.

De cap mogen ze wat mij betreft best verplicht stellen. De BP voor kinderen vind ik ook geen overbodige luxe. Moet wel een goedpassende zijn.

Sommige blessures kunnen erg vervelend en langdurig zijn.
Ik kan het weten Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:14

Ik ken het verhaal van Barmat en daar kan en mag iedereen mee doen wat die wil
Ik draag zelf voortaan altijd een cap (sinds ik ouder ben dan ) en heb al 15 jaar veiligheidsbeugels.

Toch ben ik niet voor de verplichting ervan.
Mensen kunnen heel goed zelf beslissen en ouders heel goed over hun kinderen.

Of wat denk je van een motorpak op de motor..ik durf niet zonder en krijg de rillingen met de t-shirts en korte broek mensen..maar hun vel dat eraf gestroopt wordt bij een val...niet het mijne...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:16

Motorpak mogen ze wat mij betreft ook verplichten.