Wanneer stop je, of ben je gestopt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Re: Wanneer stop je, of ben je gestopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:52

Ik ben gestopt met rijden bij een manege toen ik de kans kreeg om te gaan rijden bij een ponyclub. Bij ons zijn het kleine lessen en je leert veel meer, bovendien is het ook nog erg gezellig en zijn er regelmatig nog andere leuke dingen. Ook kan je bij ons springles volgen zonder meer te hoeven betalen (klinkt misschien gierig, maar iedere week naast je priveles nog is geld voor springles ophoesten word een duur geintje) Dus het was ook geen moeilijke keuze Lachen

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 21:55

Ik zie hier heel veel mensen die gestopt zijn op een manege en daarna overgegaan naar een ponyclub.. maar dat bedoel ik dus niet. Een manege of een ponyclub blijf een manege of een ponyclub he Knipoog

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:59

maar daar zit wel degelijk een verschil tussen! of denk jij zomaar op een pony te stappen daarmee de sterren van de hemel te rijden zonder les?

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:00

Ik wou zelf wat meer,en eigenlijk werd ik er nouja een beetje bang voor paarden gemaakt,en zelf ben ik ook verhuisd.en op maneges vind je zoveel penny's dat stoorde me ook ze rennenden bij ons je gewoon achterna als je met je vzr pony reed.en de sweer werd er een beetje verpest,tuurlijk waren er veel leuke meisjes maar als je een 'stap' verder wou zetten in wedstrijd sport kon ik er niet echt leren,het blijven wel echte toppers de eigenaren sommige lessers enzo,maar op een gegeven moment moet je iets los laten,ik heb het wat te vroeg gedaan eigenlijk..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:01

Ik ben gestopt omdat ik het zinloos vond om nog langer op een manege te rijden. Leerde er niets meer in die lessen en er was geen betere manege op fietsafstand. En wilde heel erg graag een verzorgpony, die had ik toen gelukkig ook snel gevonden. Ja

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:02

Maureenn schreef:
maar daar zit wel degelijk een verschil tussen! of denk jij zomaar op een pony te stappen daarmee de sterren van de hemel te rijden zonder les?

Daar ben ik het helemaal mee eens!.je hebt een begeleider nodig als je wilt leren paardRIJDEN en niet hobbelen.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 22:04

_likepink_ schreef:
Maureenn schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens!.je hebt een begeleider nodig als je wilt leren paardRIJDEN en niet hobbelen.

Ik snap niet helemaal waar dit op slaat, want er staat nergens iets over geen les hebben.
Ik vind er alleen een ontiegelijk groot verschil zitten tussen een manegeles en een les op een eigen (verzorg)paard. En als je dit topic goed had gelezen, had je al gelezen dat ik al les heb met Roll. Dus lees voortaan even goed een topic door voordat je commentaar geeft, dat houdt de sfeer een stuk leuker Lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:06

Uhm, de ponyclub/rijvereniging IS met een (eigen) pony hoor.. dus dat is wat anders dan een manege

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 22:08

Dat is niet waar. Dat is verschillend per ponyclub. Ik rijd op een ponyclub die hetzelfde is als een manege, maar dan wat kleiner Ja

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:09

Nou zoals het hier is, ponyclub is voor eigen(verzorg) pony en de ponyclubs van een manege zijn voor de mensen die daar een eigenpony gestalt hebben

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 22:11

Ik geloof niet dat dit erg ontopic is, zullen we maar gewoon stoppen met deze zinloze discussie over niets? Knipoog

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:39

Ik ben gestopt toen ik eindelijk achter een eigen paard kon gaan kijken.
Leerde er trouwens toch niets nieuws meer (altijd achter elkaar aanhobbelen zonder individuele instructie, daar waar ik reed toch).

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:42

Ik ben daar 2 jaar geleden gestopt, toen ik dus bijna 13 was, of net al 13 jaar was.
Ik stopte omdat ik het niet meer zo leuk vond, de lessen waren of te kinderachtig (leerde ik niets meer) of ik reed als 12/13 jarige tussen de volwassene..

_Femke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:27

Ik reed eerst altijd op een ponyclub, Heb daar ongeval gehad en ben daar toen weggegaan.. Knipoog Ik ben toen prive-lessen gaan volgen van iemand met eige paard, echt helemaal supper was dat! Inmiddels krijg ik nog steeds van die zelfde persoon les met mijn verzorgpony, wat helemaal supper gaat.
Ik heb in die tussen tijd ook nog op een manege een jaartje gereden,maar ik ben er gewoon achter dat ik een manege niks vind.. naja logisch als je elke keer goed prive-les krijgt.. Haha!
Ik ga ook bij een vereniging rijden, daar kan je ook lessen en rij je niet met heel veel kinderen in 1 les, dat lijkt me wel leuk Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:30

ik ben gestopt omdat ik niet sleerde, en ook omdat ik het niet eens ben met de manier van een manege en de omgang van paarden... dat kan ik niet aanzien gewoon soms :s

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:39

Een ponyclub is de vereniging van het KNHS voor ponyruiters. Ruiters met een eigen pony dus, die meestal los staat van de manege. De organisatie huurt vaak de bak van een manege. In een ponyclub les zullen dus geen manegepaarden lopen, tenzij je eigen pony geblesseerd is en je er 1 van de manege mag lenen. Er zijn echter wel manege's die zich ponyclub de huppelepup noemen. Dat is echter geen ponyclub, maar nog steeds gewoon een manege. Een manege is dus nooit een ponyclub tenzij er met de manegepaarden officiele wedstrijden gereden worden door de lessers.

Ik ben dus ook gestopt met lessen op de manege, toen mijn eigen pony goed ingereden was, omdat ik naar de PC ging. Daarna overgestapt naar de LR versie van diezelfde PC. Na verloop van tijd ben ik daar gestopt omdat de instructrise weg ging en ik de opvolger gewoon brak vond lesgeven.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:16

Ik ben na 2 jaar gestopt op de manege (heb er alleen vanaf mijn 9de tot mijn 11de gereden) daarna was ik het zat, ik wilde meer ipv alleen maar 1 keer in de week een uur rondjes hobbelen...
Ik ben op zoek gegaan naar een verzorgpony en 2 jaar later is daar mijn eigen pony gekomen en weer 4 jaar later mijn lekker dikke tiffes... die heb ik inmiddels alweer bijna 5 jaar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:48

Ik ben gestopt toen ik met mijn verzorgpaard priveles begon te nemen!
Heb ook een aantal lessen met mijn toenmallige verzorgpaard in de manegelessen mee gereden maar kwam voor mijn gevoel niet echt verder, ik leerde niks meer.

coontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:22

ik heb 3 eigen paarden en ik ben alleen nog maar fanatieker gaan lessen.

Ben wel een tijdje gestopt om in het bos te rijden, maar nu wil ik weer wedstrijden rijden en dan is minimaal een keer in de week lessen wel zo leuk en handig

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:25

ik ben eind 2005 gestopt op manege te rijden ivm mijn ziekte en operaties Boos!
in 2007 mijn eigen paardje gekregen en nu langzaam weer aan het oppakken.
op de manege waar ik reed heb ik 14 jaar gereden en altijd erg naar mijn zin gehad.

nu rijd ik niet op mijn eigen paard omdat ze te jong is maar op paarden ( friezen ) van de eigenaar

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:27

Ik rijd nog steeds bij de manege, nu met mijn eigen paard. Ik les momenteel alleen privé met hem, omdat hij nog niet bomproof genoeg is voor de groepsles. Maar wel bij dezelfde instructrice. Als we wat verder zijn, pak ik misschien weer eens een groepslesje mee voor de gezelligheid!

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:02

Ik was gestopt op mn 14e na 5 jaar dressuur gereden te hebben. Aan de overkant van de stal stond namelijk een western stal waar je ook paarden kon gaan leasen. Een nieuwe uitdaging en je kon er veel meer. Ik kreeg natuurlijk ook gelijk een leasepony van mn ouders Haha!

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:52

Op een manege waar ik gereden heb toen ik kleiner was ben ik na een tijdje gestopt.
Paarden werden gedwongen (met geweld) om iets te doen, en deden het dus ook braaf.. uit angst.. Boos!
Toen ik oud genoeg was dat ik me kon realiseren dat dat niet de manier was dat ik met paarden
om wilde gaan vond ik het niet leuk meer, en wilde ik stoppen. En ben ik dus overgestapt van manege. Tong uitsteken

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:53

Op mijn vijftiende ben ik gestopt bij een manege, omdat ik de pony van mijn nicht meerdere keren in de week mocht gaan doen.

Op mijn twintigste (nu) ga ik stoppen op de manege, omdat ik het idee heb dat ik daar niet veel meer bij kan leren. Maar ik moet er wel bij zeggen, zonder alternatief (nu een bijrijdpaard) zou ik daar blijven rijden totdat ik iets anders heb gevonden.

1paardenfan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:38

Ik heb nooit echt op een manege gezeten...dus was de keuze snel gemaakt Tong uitsteken .
Daarna heb ik veel verzorgpaardjes gehad...en daarna een pony maar die is gestorven vorig jaar Huilen ... daarna reed ik bij een vriendin van mij die 2 paarden had...binnen 3 maanden krijg ik waarschijnlijk een eigenpaard mischien zelfs vroeger!