esperance schreef:Wist vroeger zeker dat de rensport zielig was toz van paarden.. En dat ik nooit een jockey zou worden..nou, dat is dus helemaal veranderd..
haha die is héél mooi!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
esperance schreef:Wist vroeger zeker dat de rensport zielig was toz van paarden.. En dat ik nooit een jockey zou worden..nou, dat is dus helemaal veranderd..
Sappos schreef:Oow ik weet ook nog wel dat ik dacht dat alle hengsten gemeen en gevaarlijk waren
.
. Jammer genoeg
.

.
.

Ik ga er eventjes over nadenken, want op dit moment schiet mij niets te binnen, maar ik heb ongetwijfeld ook mijn dingen gehad. Ik kon in ieder geval heel goed paardje spelen
Ik heb zelfs nog foto's van mij, waarop ik een paard na doe. Een been van de grond, alsof ik in stap was
pearlie schreef:Na les 2 op de manege (ik was 7 jaar) schreef ik in een schrift:
stappen = schoppen
draven = slaan
galopperen = heel hard slaan
(galopperen had ik nog niet gedaan, maar ja er bleef weinig over als je voor draf al moest slaan...)
Gelukkig mocht ik na een half jaar op een pony in de buurt rijden en kreeg ik 'echt' les haha.
nou hoop dat je dat nu niet meer denk
:D
).
. Omdat ik op een shet reed *zonder* zadel. Als ik dan een groepje van de lokale manege in het oog kreeg, (die onder begeleiding van instructeur allemaal MET zadel een buitenrit maakte), dan was ik vooral niet te beroerd om een flinke rengalop in te zetten. En dan in rengalop van achterop langs die groep te scheuren
(op mijn shet-zonder-zadel
.) Mensen die een zadel "nodig hadden" konden (in mijn 10 jarige ogen) "nog niet zo goed rijden" namelijk
. Ik liet graag zien hoe "het" dan wel moest ...
.
Wat dat betreft heb ik een boel bijgeleerd gelukkig... Narya schreef:Wat een geweldig topicIk ga er eventjes over nadenken, want op dit moment schiet mij niets te binnen, maar ik heb ongetwijfeld ook mijn dingen gehad. Ik kon in ieder geval heel goed paardje spelen
Ik heb zelfs nog foto's van mij, waarop ik een paard na doe. Een been van de grond, alsof ik in stap was
), met zweepje, cap op, paardrijbroek aan, handschoentjes aan en....door de kamer hobbelen maar (inclusief 'lichtrijden')...!!!

)
Héél even, want vrij snel daarna kwam de dag dat ik voor iemand de peesbeschermers mocht omdoen en leerde toen heel vlot dat ze andersom moesten
Gelukkig was er verder niemand bij dan die eigenaar...