Wat wist jij vroeger zeker, waar nu niks van klopt(paardensp

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Wat wist jij vroeger zeker, waar nu niks van klopt(paardensp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:01

esperance schreef:
Wist vroeger zeker dat de rensport zielig was toz van paarden.. En dat ik nooit een jockey zou worden.. Clown nou, dat is dus helemaal veranderd.. Tong uitsteken

haha die is héél mooi!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:05

Oow ik weet ook nog wel dat ik dacht dat alle hengsten gemeen en gevaarlijk waren Nagelbijten / Gniffelen

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:03

@?: Ik had het over ongeveer 15 jaar geleden, toen ging men zo -met de beste bedoelingen!- met zijn paard om. Nogmaals de tijden zijn godzijdank veranderd.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:41

Sappos schreef:
Oow ik weet ook nog wel dat ik dacht dat alle hengsten gemeen en gevaarlijk waren Nagelbijten / Gniffelen

Jahaa, dat dacht ik ook!
Op de manege stond indertijd een paard en iemand vertelde mij "dat is een hengst".
Ik durfde niet meer in de buurt van dat beest te komen, want hengsten waren gevaarlijk... Bloos
(Beest in kwestie was gewoon een brave ruin, maar wist ik veel....)

Mij is ooit ook eens verteld dat het zielig was als je een paard een tik met een zweepje gaf.
Je moest dan ook niet op het paard slaan, maar op je laars. Dan schrok je paard van de knal en daarom ging hij harder lopen. Koe

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:08

Geweldig topic dit Huilen van het lachen.

Ik kan nu ook niet echt wat bedenken Tong uitsteken. Jammer genoeg Huilen van het lachen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:11

ik was er vroeger heilig van overtuigt dat het zielig was om een paard aan de teugel te rijden want ze zien dan niks. Clown
en zwoor mezelf nooit zo te gaan rijden.
Tot ik op mijn 18e mijn eigen paardje kocht en deze eigenlijk vanzelf lekker voorwaarts en nageefelijk was .
kan me nu nog rotlachen om mijn eigenwijze gestrij tegen iedereen . Haha! Bloos

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:13

Ehm.......dat Sinterklaas bestaat?????? En de kerstman niet? Nu weet ik natuurlijk beter, kan niet wachten tot het weer kerst is;)

Nee, ik dacht altijd dat het logisch was dat ik op mn superpony alleen hoefde sturen en hij wel sprong......tot ik te groot werd, een nieuwe pony kreeg die rustig ging staan eten voor de sprong. Huh????Moet ik wat doen dan????

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:22

Ik had als kind (10/11 jaar) samen met een stel andere meiden een stelletje verzorgpony's (shetjes). En tuurlijk was het fantastisch om die te leren steigeren en bokken onder het zadel Bloos .
Zonder zadel en cap crossen in het bos en allemaal hindernisjes in het weiland bouwen (met alles wat maar in onze ogen geschikt was).

Ook nog eerst in stap naar het eind van het weiland en dan in volle galop terug naar het hek. En dan mocht de volgende erop.... Clown

edit: Als ik evt. verzorgers dat allemaal met mijn pony zag doen, zou ik ze er snel aftrekken Knipoog .

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:06

Ach, het heeft wel niks met paarden te maken, maar hij blijft grappig: Melk komt van zwart witte koeien, en chocolademelk van bruin witte.......

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:28

Dat alle paarden die in de sport lopen engelse volbloeden worden, maakt niet uit of het dressuur of rennen zijn. En ik wou er dus zelf ook zo een.

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:41

Erg lollig topic....
Vroegahhh dacht ik dat er maar 2 soorten mensen paarden konden hebben: Dat waren de "boeren" of "prinsessen". Logisch dus dat ik òf boerin òf prinses wilde worden. Lachen

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:53

Vroeger dacht ik altijd dat ik kasten van hindernissen sprong met mijn pony en later manegepaarden. Minstens 1.20m!!!! Dat zal wel veel lager geweest zijn, maar toen leken die hindernissen ZOOOOOOOO hoog.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 00:12

Wat een geweldig topic Haha! Ik ga er eventjes over nadenken, want op dit moment schiet mij niets te binnen, maar ik heb ongetwijfeld ook mijn dingen gehad. Ik kon in ieder geval heel goed paardje spelen Clown Ik heb zelfs nog foto's van mij, waarop ik een paard na doe. Een been van de grond, alsof ik in stap was ROFL

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:06

pearlie schreef:
Na les 2 op de manege (ik was 7 jaar) schreef ik in een schrift:
stappen = schoppen
draven = slaan
galopperen = heel hard slaan
(galopperen had ik nog niet gedaan, maar ja er bleef weinig over als je voor draf al moest slaan...)
Gelukkig mocht ik na een half jaar op een pony in de buurt rijden en kreeg ik 'echt' les haha.

Gaaaap nou hoop dat je dat nu niet meer denk Tong uitsteken:D

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:07

owja ik dacht vroeger dat je 3 soorten paarden had

merries
ruinen
en hengsten

ja wat een ruin dan eigenlijk was wist ik niet Tong uitsteken

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:25

Grappig topic!
Ik heb vroeger heel wat jaren besteed aan het gek maken van mijn ouders om me toch alsjeblieft een eigen pony te geven... Ik had immers een heel plan:
We hadden een grote garage, daar konden we best een stal van maken (de fietsen e.d. konden toch ook wel buiten geparkeerd worden?!) en we hadden een tuin. Het enige wat mijn vader hoefde te doen was de tuin ontdoen van bestrating en voorzien van gras. Dan zou ik wel een lieve pony uitzoeken. Stal uitmesten was ook geen probleem; ik zou alles zelf doen (ik was 7 en de gemiddelde schep kwam een halve meter boven mijn hoofd Clown ).

Ook was ik ervan overtuigd, dat als ik maar vaak genoeg droomde dat ik een pony had, dat ook echt zou gebeuren Clown
Gek genoeg heb ik nooit een pony in de garage gevonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:02

Ik dacht vroeger ( 10/11jr) dat ik SUPERGOED rijden kon Bloos . Omdat ik op een shet reed *zonder* zadel. Als ik dan een groepje van de lokale manege in het oog kreeg, (die onder begeleiding van instructeur allemaal MET zadel een buitenrit maakte), dan was ik vooral niet te beroerd om een flinke rengalop in te zetten. En dan in rengalop van achterop langs die groep te scheuren Clown (op mijn shet-zonder-zadel Clown .) Mensen die een zadel "nodig hadden" konden (in mijn 10 jarige ogen) "nog niet zo goed rijden" namelijk Bloos. Ik liet graag zien hoe "het" dan wel moest ... Bloos

En verder had ik met 9 jaar: "Dick en Dallie en de pony's" gelezen (over een Shetten- en IJslanderstoeterij). Ik wist daarna dus "alles" van pony's en kon ieder pony feilloos determineren. Grotere waren per definitie IJslanders, kleinere Shetlanders Pling .

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:13

Dat je de hoogte van een paard uitrekende door de aangegeven hoogte (bv 1.50) te nemen (dat was de hoogte van de oren) en dan een stuk naar beneden (want dan kwam je bij de rug uit). Dus ik moest een paard hebben van zo'n 1.80 Clown

En dat als je heeel lief voor je pony was dattie dat dan vanzelf ook voor jou was. Ik had dus een pony die meende dat het heeel lief van hem was als ie me voor de 100e keer van achter uit die pokke-grote wei terug liet lopen Haha!

En als ik op concours ging kijken dan hoopte ik dat er iemand afviel en dat ik dan het parcours wel even ging afmaken (want dat was dan uiteraard noodzakelijk)

Later (dit is dan minder grappig) dacht ik dat mijn paard die zich op de knieen liet vallen bij het aansingelen zich aan het aanstellen was. Het arme dier had een baarmoederontsteking. Ik krijg nog het schaamrood op de kaken als ik er aan denk... Bloos Wat dat betreft heb ik een boel bijgeleerd gelukkig...

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:20

dat je paard als hij niet wilde werken gewoon vervelend was.. tegenwoordig ben ik eerder van mening dat het grootste gedeelte van de paarden die niet willen lopen gewoon stuk is.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:22

Narya schreef:
Wat een geweldig topic Haha! Ik ga er eventjes over nadenken, want op dit moment schiet mij niets te binnen, maar ik heb ongetwijfeld ook mijn dingen gehad. Ik kon in ieder geval heel goed paardje spelen Clown Ik heb zelfs nog foto's van mij, waarop ik een paard na doe. Een been van de grond, alsof ik in stap was ROFL

Hahahaah dat is nog niet zo erg als mij!!!

Ik heb dus een foto waarin je mij op een bureaustoel ziet zitten, met mn benen om de 'stang'van de rugleuning (dus met de ruggesteun aan mijn voorkant, alsof ik mn benen om het paard had... Verdrietig ), met zweepje, cap op, paardrijbroek aan, handschoentjes aan en....door de kamer hobbelen maar (inclusief 'lichtrijden')...!!!

hmmmpf!

Dat lichtrijden kon ik trouwens erg goed want dat oefenede ik altijd op mijn fiets ! hahaha Haha! Clown Vork

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:23

Ik dacht toen ik klein was dat alle arabieren heel gemeen waren en alleen maar heel hard konden rennen met hun kop in de lucht. We hadden namelijk 1 arabier op de manege die bijna nooit zijn box uitkwam en dus nogal snel op de achterbenen ging staan en dan hadden we nog een 3/4 arabier die ook lichtelijk gestoord was (kwam door de vorige eigenaren). Maar arabieren waren dus maar false beesten in mijn ogen.
1x raden waar ik nu op rij Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:24

Dat mijn pony in de regen naar binnen moest, en dat deed ik dan ook braaf. Wat was ik kwaad toen ik op school zat en bij de stal kwam en mn pony nat was Nagelbijten / Gniffelen

Dat mijn shetlander altijd bij me bleef, omdat hij me zo lief vond. Ook als we samen door het bos liepen, hij kon wel los lopen. (en guess what? Hij deed het nog ook Tong uitsteken)

Dat ik mijn pony op buitenrit wel op een stalhalster kon rijden, zo'n bit in zn mond is verschrikkelijk sielugh Tong uitsteken

Een cap vond ik niet nodig, mijn pony gooit me er nooit vanaf, want we hadden zoooo'n sterke band Haha!

Dat alle paarden een deken op moesten in de winter. Sja, ik heb zelf toch ook altijd mn jas aan Verward

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:25

Ik heb heel, héél even gedacht dat peesbeschermers met de dichte kant naar voren moesten, en dat ze dienden om de benen te beschermen tegen het stoten tegen de hindernisbalken Bloos Héél even, want vrij snel daarna kwam de dag dat ik voor iemand de peesbeschermers mocht omdoen en leerde toen heel vlot dat ze andersom moesten ROFL Gelukkig was er verder niemand bij dan die eigenaar...

Index

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:32

Ik had toen ik klein was touwtjes aan het stuur van mijn fiets gemaakt.. Zo was het net of ik teugels vast had en een pony bestuurde.. Toen ik dat goed kon dacht ik dus dat ik ook heel goed kon paard rijden Haha!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:35

ik dacht vroeger dat je bij elke pas moest drijven (verkeerd aangeleerd door manege)