voor 6-7 euro heb je al een nieuwe
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
? Ik heb denk ik al 3 jaar de zelfde zweep en die van mij ziet er nog uit of ie nieuw is [het handvat is een beetje gedeukt omdat ik 'm altijd op de grond gooi maar verder niets.]
believe me.. zeker geen pretje, laat staan voor het paard! Borg schreef:Idd gewoon een nieuwe kopen.
Op zo'n tentenkamp (Hypodrama noem ik dat altijd) kun je ze vaak heel goedkoop kopen.
Prisca schreef:Borg schreef:Idd gewoon een nieuwe kopen.
Op zo'n tentenkamp (Hypodrama noem ik dat altijd) kun je ze vaak heel goedkoop kopen.
Ja en die gaan nog sneller stuk is echt mega troep. idd hypoDRAMA.
tja vind het een beetje zinloos zo'n topic....mijn zweep is ook stuk ERG HE....maar ja als je full-time werkt met 2 kids en ook nog andere dingen doet heb je weinig tijd om naar de winkel te rijden om ereen te halen. En tja hij is nog prima bruikbaar en een goede ruiter gebruikt hem weinig (af en toe een tikje)
Ene vind het knap als je dat punt IN je paard krijgt?. Dat ligt dan meer aan de ruiter dan de zweep.
Ga je nu de dierenbescherming bellen omdat het zielug is....pfffff.
twistermahoi schreef:En als je zweep dan stuk is pak ik vaak een stokkie/takkie en koop na het rijden een nieuwe ofzo..
Prisca schreef:Ga je nu de dierenbescherming bellen omdat het zielug is....pfffff.
Lous schreef:Rijden met een kapotte zweep kan nooit. Het materiaal wat erin zit (dat witte) is van glasvezel, en gaat dus splinteren en komt in de huid van je paard/pony terecht. Voelt dus niet prettig en gaat in de huid zitten als je niet oplet.
Een kapotte zweep dus altijd direct vervangen. En ja sommige zijn echt niet zo duur.
Lous schreef:HET GAAT NIET OM DE PUNT, HET GAAT EROM DAT HET GLASVEZEL GAAT SPLINTEREN HOE HARD JE OOK SLAAT. Maar goed als jij lekker spilinters in je paard wilt moet jij het zelf weten. Of iemand vinden die even aardig is een goede, goedkope mee te nemen. Of je paard pijn laten lijden met splinters in zijn/haar lichaam, je mag zelf kiezen.
. Nu is alleen het laatste stukje stof eraf en zie je begin van de glasvezel. Dus nog prima te gebruiken.
zweepje rijd ik maar zodra dit kapot zou gaan, koop ik ook gewoon een nieuw
Om diezelfde redenen die hier al genoemd worden. 

Prisca schreef:Lous schreef:HET GAAT NIET OM DE PUNT, HET GAAT EROM DAT HET GLASVEZEL GAAT SPLINTEREN HOE HARD JE OOK SLAAT. Maar goed als jij lekker spilinters in je paard wilt moet jij het zelf weten. Of iemand vinden die even aardig is een goede, goedkope mee te nemen. Of je paard pijn laten lijden met splinters in zijn/haar lichaam, je mag zelf kiezen.
Rij al maanden met een kapotte zweep en mijn paard heeft echt geen wonden of zo?. Als ik hem aantik gaat dat met de zijkant dus kan de punt niet in zijn lijf. Vroeger toen ik nog klein was had ik niet veel centjes en moest je wel doorrijden met een kapotte zweep kon hem pas vervangen als ik gespaard had. En toen waren er niet zoveel winkels als nu.
Mijn zweep heeft schijnbaar een kwaliteit dat die niet gaat splinteren. Nu is alleen het laatste stukje stof eraf en zie je begin van de glasvezel. Dus nog prima te gebruiken.
Beetje ver gezocht om te denken dat je paard ermee kan verwonden denk dat die kans er alleen is bij verkeerd gebruik.
x_Marr schreef:heb ik een vraagje, denk niet dat hier iemand zit die de echt waarom weet maar
Waarom wordt er dan in vredesnaam in zwepen glasvezel gestopt wat splintert?
SteffiiY schreef:het ligt eraan, of je de zweep gebruikt of dat je hem alleen maar in je handen hebt, en tot hoever de zweep kapot is.