rijden met kapotte zweep?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sietske94

Re: rijden met kapotte zweep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:41

best wel gevaarlijk met een kapotte zweep,
voor 6-7 euro heb je al een nieuwe Clown

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:45

Hoe verslijten jullie toch al die zwepen Huilen van het lachen ? Ik heb denk ik al 3 jaar de zelfde zweep en die van mij ziet er nog uit of ie nieuw is [het handvat is een beetje gedeukt omdat ik 'm altijd op de grond gooi maar verder niets.]

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:49

En als je zweep dan stuk is pak ik vaak een stokkie/takkie en koop na het rijden een nieuwe ofzo..

XXcarmenXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:05

Ik vin het ook niet kunnen
ik vin gewoon koop gewoon een mooie lekkere goedkoope
Die dingen kannen zo stuk gaan ik heb zelf een zweep die niet te duur ook niet te duur
Maar ik heb gewoon een zweepje maar ik tik er niet hard of zo hij staat bijna bij mij in de kast Vingers aflikken

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:10

Ik rijd ook NOOIT met kapotte zweep!
Ik weet hoe pijnlijk het is als je zo'n plastic splinter in je krijgt.. ik heb ooit zo'n splinter van een cm of 10 in m'n kuit gehad!! Verdrietig believe me.. zeker geen pretje, laat staan voor het paard!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:11

Borg schreef:
Idd gewoon een nieuwe kopen.
Op zo'n tentenkamp (Hypodrama noem ik dat altijd) kun je ze vaak heel goedkoop kopen.

Ja en die gaan nog sneller stuk is echt mega troep. idd hypoDRAMA.

tja vind het een beetje zinloos zo'n topic....mijn zweep is ook stuk ERG HE....maar ja als je full-time werkt met 2 kids en ook nog andere dingen doet heb je weinig tijd om naar de winkel te rijden om ereen te halen. En tja hij is nog prima bruikbaar en een goede ruiter gebruikt hem weinig (af en toe een tikje)

Ene vind het knap als je dat punt IN je paard krijgt?. Dat ligt dan meer aan de ruiter dan de zweep.

Ga je nu de dierenbescherming bellen omdat het zielug is....pfffff.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:13

als het uiteinde gewoon nog met stof is vind ik het niet erg, wél als er splinters tussen uit komen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:17

Met splinters zeker een nieuwe kopen, die dingen kosten bekant niks.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:13

Vroeger kreeg ik mijn zwepen ook heel makkelijk stuk tot iemand mij vertelde dat hij idd snel kapot gaat als je m met het uiteinde op de gront zet. Dus sindsdien leg ik ze altijd weg met het handvat naar beneden en gaan ze veel langer mee Lachen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:41

Prisca schreef:
Borg schreef:
Idd gewoon een nieuwe kopen.
Op zo'n tentenkamp (Hypodrama noem ik dat altijd) kun je ze vaak heel goedkoop kopen.

Ja en die gaan nog sneller stuk is echt mega troep. idd hypoDRAMA.

tja vind het een beetje zinloos zo'n topic....mijn zweep is ook stuk ERG HE....maar ja als je full-time werkt met 2 kids en ook nog andere dingen doet heb je weinig tijd om naar de winkel te rijden om ereen te halen. En tja hij is nog prima bruikbaar en een goede ruiter gebruikt hem weinig (af en toe een tikje)

Ene vind het knap als je dat punt IN je paard krijgt?. Dat ligt dan meer aan de ruiter dan de zweep.

HET GAAT NIET OM DE PUNT, HET GAAT EROM DAT HET GLASVEZEL GAAT SPLINTEREN HOE HARD JE OOK SLAAT. Maar goed als jij lekker spilinters in je paard wilt moet jij het zelf weten. Of iemand vinden die even aardig is een goede, goedkope mee te nemen. Of je paard pijn laten lijden met splinters in zijn/haar lichaam, je mag zelf kiezen.

xChamberlain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:28

Ik vind het inderdaad niet goed, maar ik heb ook wel eens met een kapotte zweep moeten rijden. Al gooide ik dat ding altijd weg of deed ik er een stukje tape omheen.

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:16

ik rij ook niet met kapotte zwepen. is me zweep kapot ik haal meteen een nieuwe of rijd een poosje zonder zweep (als het lukt)

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:42

twistermahoi schreef:
En als je zweep dan stuk is pak ik vaak een stokkie/takkie en koop na het rijden een nieuwe ofzo..

Een stokje of takje lijkt me nou ook niet bepaald vriendelijk? :S

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 11:59

Prisca schreef:

wtf? heb ik het daar over gehad? volgens mij niet hoor..

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:04

Lous schreef:
Rijden met een kapotte zweep kan nooit. Het materiaal wat erin zit (dat witte) is van glasvezel, en gaat dus splinteren en komt in de huid van je paard/pony terecht. Voelt dus niet prettig en gaat in de huid zitten als je niet oplet.

Een kapotte zweep dus altijd direct vervangen. En ja sommige zijn echt niet zo duur.

Helemaal mee eens!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:47

Lous schreef:
HET GAAT NIET OM DE PUNT, HET GAAT EROM DAT HET GLASVEZEL GAAT SPLINTEREN HOE HARD JE OOK SLAAT. Maar goed als jij lekker spilinters in je paard wilt moet jij het zelf weten. Of iemand vinden die even aardig is een goede, goedkope mee te nemen. Of je paard pijn laten lijden met splinters in zijn/haar lichaam, je mag zelf kiezen.

Rij al maanden met een kapotte zweep en mijn paard heeft echt geen wonden of zo?. Als ik hem aantik gaat dat met de zijkant dus kan de punt niet in zijn lijf. Vroeger toen ik nog klein was had ik niet veel centjes en moest je wel doorrijden met een kapotte zweep kon hem pas vervangen als ik gespaard had. En toen waren er niet zoveel winkels als nu.
Mijn zweep heeft schijnbaar een kwaliteit dat die niet gaat splinteren Haha!. Nu is alleen het laatste stukje stof eraf en zie je begin van de glasvezel. Dus nog prima te gebruiken.

Beetje ver gezocht om te denken dat je paard ermee kan verwonden denk dat die kans er alleen is bij verkeerd gebruik.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:13

wan mijn 3 zwepen zijn er 2 kapot, ik hou dit kapote zwepen bij omdat die nog altijd nuttig zijn voor als je je paard naar de stal moet drijven, daar geef je toch geen tikken mee
met mijn "intact" Clown zweepje rijd ik maar zodra dit kapot zou gaan, koop ik ook gewoon een nieuw
3€ voor een kort zweepje vind ik niet zo heel overdreven Clown

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:18

Gelijk een nieuwe kopen idd Ja Om diezelfde redenen die hier al genoemd worden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:21

heb ik een vraagje, denk niet dat hier iemand zit die de echt waarom weet maar Clown
Waarom wordt er dan in vredesnaam in zwepen glasvezel gestopt wat splintert?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:23

omdat het zo heerlijk zwiept? Clown
nee geen idee eiegnlijk Haha!

Sissy_Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:24

ik zie mensen soms ook met kapotte zwepen rijden op et eerste gezicht ziet het er niet echt erg uit Haha!
maar ik wist niet dat er zoiets kon gebeuren.
nu dnek ik bij mezelf dan kan je net zo goed een nieuwe kopen of eentje van iemand lenen..!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:03

Prisca schreef:
Lous schreef:

Rij al maanden met een kapotte zweep en mijn paard heeft echt geen wonden of zo?. Als ik hem aantik gaat dat met de zijkant dus kan de punt niet in zijn lijf. Vroeger toen ik nog klein was had ik niet veel centjes en moest je wel doorrijden met een kapotte zweep kon hem pas vervangen als ik gespaard had. En toen waren er niet zoveel winkels als nu.
Mijn zweep heeft schijnbaar een kwaliteit dat die niet gaat splinteren Haha!. Nu is alleen het laatste stukje stof eraf en zie je begin van de glasvezel. Dus nog prima te gebruiken.

Beetje ver gezocht om te denken dat je paard ermee kan verwonden denk dat die kans er alleen is bij verkeerd gebruik.

Lezen is kennelijk moeilijk he. Het gaat niet om de punt, ook de zijkanten gaan splinteren, glij maar eens met je vingers erlangs al snel kunnen er fijne splintertjes in de eigen hand komen als je niet oplet. Het materiaal gaat splinteren. Aan de punt, aan de zijkant overal.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:05

Lous misschien kun jij mijn vraag beantwoorden? Clown

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:25

x_Marr schreef:
heb ik een vraagje, denk niet dat hier iemand zit die de echt waarom weet maar Clown
Waarom wordt er dan in vredesnaam in zwepen glasvezel gestopt wat splintert?

Die ufodingen worden ook van glasvezel gemaakt. Glasvezel is goed buigzaam, heel stevig, verweert niet snel ( oatelefoonkabels worden ervan gemaakt). Je hoeft geen grote zwieper te maken met glasvezel wil je degene die je slaat al iets laten voelen. En daarom wordt er over dat glasvezel stevige stof gedaan zodat het niet gevaarlijk is voor het paard.

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:28

SteffiiY schreef:
het ligt eraan, of je de zweep gebruikt of dat je hem alleen maar in je handen hebt, en tot hoever de zweep kapot is.

totaal meeeens.