Roken op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lienemien

Re: Roken op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:17

Ordinair, asociaal, eigen belang, goor, smerig, vadsig.. tjaa wat kan ik er nog meer over zeggen..?!! Sigaar Neem dan nicotinekauwgom als het dan toch zó nodig moet.. Beetje jammer! Maar goed, ik ben er dus zeker geen voorstander van, maar ieder zo zijn eigen hè! Doe wat je niet laten kunt……… Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:21

Ik rook wel eens op mijn paard. Zie het probleem er niet van in hoor. Rij ook niet bij een manege of bij een pony club. Rook wel eens een sigaretje bij het uitstappen.
Snap niet wat het probleem hiervan is.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:23

Hier dan nog een rokende ruiter.
Heerlijk hoor, twee ontspannende dingen tegerlijk.
Ziet er misschien meetje aso uit, nouja, so be it.
Ben verder een hartstikke net en aardig mens Vork
Als het nat buiten is druk ik de peuk onder mijn laars uit en als het droog is stal ik af om hetm goed te doven.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:24

waarom is roken op je paard asociaal, en roken in een kroeg bijvoorbeeld niet?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:26

Ik rook ook wel eens op mn paard. Qua gevaar denk ik dat het net zo gevaarlijk is als bellen op je paard. Maar met het grote voordeel dat je je sigaret nog weg kan gooien als je paard aan de kletter gaat, en de meeste mensen dat met hun gsm niet snel zullen doen. Knipoog

Ordinair > jouw probleem. Asociaal > ook jouw probleem. Eigen belang > ja en? Moet ik altijd in andermans belang denken? Goor > ik vind van niet Clown Smerig > Ja de binnenkant van mijn longen, maar das mijn probleem. Vadsig > ja als je teveel chips eet, word je vadsig.

Ik vind roken op een paard niet anders dan roken op de fiets, terras of in de auto.
En wat andere mensen daarvan vinden moeten ze zelf weten. Ik heb daar geen last van. Ik doe niemand kwaad, ik beledig niemand en ik maak ook geen rommel.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:26

ziggy_janet schreef:
waarom is roken op je paard asociaal, en roken in een kroeg bijvoorbeeld niet?

Geen idee hoor.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:27

Ik snap de hele ophef over roken op je paard niet hoor. Iedereen moet het toch lekker voor zich zelf weten.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:28

Iris82 schreef:
Ik rook ook wel eens op mn paard. Qua gevaar denk ik dat het net zo gevaarlijk is als bellen op je paard. Maar met het grote voordeel dat je je sigaret nog weg kan gooien als je paard aan de kletter gaat, en de meeste mensen dat met hun gsm niet snel zullen doen. Knipoog

Ordinair > jouw probleem. Asociaal > ook jouw probleem. Eigen belang > ja en? Moet ik altijd in andermans belang denken? Goor > ik vind van niet Clown Smerig > Ja de binnenkant van mijn longen, maar das mijn probleem. Vadsig > ja als je teveel chips eet, word je vadsig.

Ik vind roken op een paard niet anders dan roken op de fiets, terras of in de auto.
En wat andere mensen daarvan vinden moeten ze zelf weten. Ik heb daar geen last van. Ik doe niemand kwaad, ik beledig niemand en ik maak ook geen rommel.

idd iris vind ik ook Haha!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:29

Tijdens het rijden heb je een hand nodig om de sigaret vast te houden, dus 1 teugel vast. Mocht je paard toch weg springen dan is je eerste reactie om met je rokende hand de teugel erbij te pakken en niet je sigaret laten vallen......gevolg.......sigaret in de manen van je paard of tegen de huid of tussen je zadel.......
Begrijp me niet verkeerd, ik ben nl ook een aardige roker, maar niet op of om het paard. Staat bij mij zelfs in de huisregels......

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:36

Clown Clown Clown Clown Clown Clown

Er komt ineens een hele leuke herinnering in mij op toen ik de titel van dit topic las..

Mijn ex vriend wilde graag leren rijden en ik had nog wel een brave fokmerrie staan die geen pas verkeert zette.
Ex op paard gehezen en aan een lange teugel rond laten stappen, beetje het sturen uitgelegt en de rem.
Moet ik toch naar de wc en loop dus even weg.
Kom ik terug hoor ik heel hard Ho Ho ik dus snel kijken.
Was mijn ex een sjaggie aan het draaien, in zijn ene hand de shag, de andere een half afgedraaide peuk en de teugel van de merrie los op de hals en ze draafde heel braaf haar rondje.
Bleek dat mijn ex bang was om zijn shag te verliezen (hele belangrijk) en hij had geen handen meer over om de teugels vast te houden Haha!

En ja mijn kan je ook wel rokend op paard tegenkomen, erger zelfs 1 peuk op het fietspad staat voor mijn halve pezen training bij de start, de andere helf is weer een peuk op het fietspad maar dan op de terugweg Knipoog

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:39

Ik rook nooit tijdens het rijden of in de stallen.
Vind het een beetje associaal staan en daarbij ook niet fijn voor mijn paard.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:39

Zahlina schreef:
Mijn ex vriend wilde graag leren rijden en ik had nog wel een brave fokmerrie staan die geen pas verkeert zette.
Ex op paard gehezen en aan een lange teugel rond laten stappen, beetje het sturen uitgelegt en de rem.
Moet ik toch naar de wc en loop dus even weg.
Kom ik terug hoor ik heel hard Ho Ho ik dus snel kijken.
Was mijn ex een sjaggie aan het draaien, in zijn ene hand de shag, de andere een half afgedraaide peuk en de teugel van de merrie los op de hals en ze draafde heel braaf haar rondje.
Bleek dat mijn ex bang was om zijn shag te verliezen (hele belangrijk) en hij had geen handen meer over om de teugels vast te houden Haha!

ROFL .

Het is ook wel heel zonde als je shag op de grond valt want dat is weer één peuk minder. Ja (Ik rook zelf dan geen shag dus het zal me de bekende worst wezen). Clown

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:40

Maar iedereen zegt wel dat het niet fijn voor het paard is. Maar als jij gewoon buitenrijdt, wordt de rook door de wind weggeblazen. Merkt je paard echt niks van hoor.

De enige reden dat ik te paard niet rook is omdat ik een frustratieroker ben. Op het paard ben ik zo ontspannen dat ik er niet eens aan denk.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:42

ik ben beide. Als ik juist lekker ontspannen ben, vind ik dat er ook een lekker sigaretje bij hoort.

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:42

Kijk en zo hoort het!! Ilzjuh!! Top!

GEWOON SMERIG!! in de kroeg mag je vanaf 1 juli ook niet meer aan die gore sjappies zuigen!! but do your thing! Haha!

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:45

Ik ook, ik rook om stress te minderen enzo, maar ik voel me nog steeds meer ontspannen als ik op men pony zit, om te galoperen door de velden vindt ik leuken dan een cigarette op te steken, ik denk er dan ook geneens aan.
Ik vindt het ook gevaarlijk, als men pony zou wegschieten en ik perongeluk 'vergeet' men cigarette los te laten brand het misschien in haar manen en dat wil ik ook niet.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:47

Ik vind het associaal Het ziet er echt niet uit. Je bent toch aan het paardrijden , je zit niet in de kroeg. Net of je tijdens de rust van een sport eventjes gaat lopen roken Nagelbijten / Gniffelen Ik vind sowieso dat je in de buurt van paarden en vooral stallen niet hoort te roken. Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:48

wat een maffe reacties zeg! Sigaar

ik rook altijd als ik aan het rijden ben Sigaar

heerlijk ,lekker ontspannen stappen met lang teugeltje [ en bitloos Sigaar ] en dan een peukie roken Sigaar
ik rook al jaren op mijn paard en met mij vele anderen[ of mischien alleen in mijn omgeving? Sigaar ]

maar ik rook te paard,en noem mij maar wat jij wilt ,maar daar plaats ik mijn ??? bij Sigaar

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:51

haha mirgino Ach gut
Mag ik vragen waarom je rookt op het paard ? Vind je het gewoon lekker net zoals bijvoorbeeld een biertje + sigaretje of heb je het echt nodig ?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:57

Eejj schreef:
haha mirgino Ach gut
Mag ik vragen waarom je rookt op het paard ? Vind je het gewoon lekker net zoals bijvoorbeeld een biertje + sigaretje of heb je het echt nodig ?

als wij [ mijn rijmaatje en ik]aan het rijden zijn vinden we dat gewoon lekker Haha!
want wat is echt nodig?
in huis bij mijn kind roken we niet vanwege zijn allergien,in de auto ook niet.
nu ben ik gisteren naar een paard wezen kijken 225 km van huis en zijn we 2x gestopt om ff lekker te roken Sigaar

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:57

Ik rook, maar niet op Asra.. Zou de kans niet eens krijgen hahaha hou me hoofd er liever bij anders lig ik zo op de grond met die rare sprongen van hem.. (4 benen in de lucht enzo)
Onder het dekje vind ik wel erg ver gezocht.. Moet je goed je best doen denk ik Vork

Overigens rook ik weleens als ik hem poets, maar alleen als het lekker weer is en ik hem buiten poets..
En af en toe op de wasplaats (raampje is er zowieso open) Heb ook niet gemerkt dat hij er last van heeft hoor,, Als ik bijvoorbeeld een shaggie draait pakt ie altijd me floei af
In onze binnenbak mag ook gerookt worden alleen heb ik liever wel dat de kijkers aan de kant dan de grote schuifdeur open hebben Lachen Niet dat ik in de mist verwijn als ik langs skeur hahaha..
Als Asra in de buitenbak losloopt rook ik wel Lachen komt ie soms bij me staan doet ie zn neus in de lucht (waar de rook heen gaat) en begint ie te flemen haha

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:19

ik rook ook gewoon op m,n paard, ik rook als ik hem aan het poetsen ben.. hij heeft nergens last van ik doe toch alles buiten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:25

En laten we wel zijn....we hebben lang geleden dat voorbeeld al gekregen he...you know, The marlboro man Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:01

Tijdens het rijden heb ik er eigenlijk helemaal geen behoefte aan, terwijl ik toch regelmatig buitenritten van een paar uur maak. Maar als het paard weer in de paddock staat is het eerste wat ik doe een sigaretje opsteken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:04

Karl66 schreef:
Tijdens het rijden heb ik er eigenlijk helemaal geen behoefte aan, terwijl ik toch regelmatig buitenritten van een paar uur maak. Maar als het paard weer in de paddock staat is het eerste wat ik doe een sigaretje opsteken.

Haha! ik juist wel Ja

lekker hoor Vingers aflikken na een tijdje draven even stappen en een sigaretje Sigaar

en ik lig ook niet wakker van wat sommige daarvan vinden,ik vind het erg kort door de bocht om rokers te paard zo te noemen Clown jullie kennen mij helemaal niet Sigaar