Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KiimSharon schreef:Klinkt echt raar maar mijn pony sharon liep laast in de paatjes( zachte bodem) niet goed en toen kwam ik op het harde en draafde en toen liep ze weer wel goed ?? Ze heeft ook geen ijzers onder vanwege dat ze dan wel eens slecht loopt en uitglijd met veel regen ivm hele dag op de wei. Ze heeft wel peesblessures gehad
In de winter staat mijn pony niet op ijzers en dan doe ik het juist. De hoeven worden (als ik het een beetje opbouw) er juist lekker hard van. Monsje schreef:Mijn paardjes hebben eigenllijk allemaal een voorkeur voor de verharde weg en lopen liever niet in de berm. Bij voorkeur weigeren ze ook aan de kant te gaan voor verkeer.![]()
Vooral onze Haf heeft voorkeur voor asfalt, maar die heeft in het verleden dan ook voor de kar gelopen.
Galopperen heb ik nog niet gedaan op verharde weg, maar zal vast prima gaan. Ze hebben
alle 3 geen ijzers.
Op het zachte zand wil mijn oudste Arab nog wel eens struikelen (waarschijnlijk vooral onoplettendheid), maar op het asfalt heeft ze daar geen last van.
Tijdens een buitenrit wissel ik hard en zacht zoveel mogelijk af.
Zahlina wat goed een stuk verhard aanleggen.

wolf359 schreef:Monsje schreef:Mijn paardjes hebben eigenllijk allemaal een voorkeur voor de verharde weg en lopen liever niet in de berm. Bij voorkeur weigeren ze ook aan de kant te gaan voor verkeer.![]()
Vooral onze Haf heeft voorkeur voor asfalt, maar die heeft in het verleden dan ook voor de kar gelopen.
Galopperen heb ik nog niet gedaan op verharde weg, maar zal vast prima gaan. Ze hebben
alle 3 geen ijzers.
Op het zachte zand wil mijn oudste Arab nog wel eens struikelen (waarschijnlijk vooral onoplettendheid), maar op het asfalt heeft ze daar geen last van.
Tijdens een buitenrit wissel ik hard en zacht zoveel mogelijk af.
Zahlina wat goed een stuk verhard aanleggen.
Blij te horen dat die van mij niet de enige is die liever op het harde loopt
Dacht ook al dat ik de enige was. Paarden zijn niks anders en mijn pony heeft ook de voorkeur voor asfalt
), en als de auto weg is wipt hij meteen weer het asfalt op