Hoevaak rijden per week?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apocalatch

Re: Hoevaak rijden per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 08:52

Mijn paard loopt 6 keer in de week, waarvan een keer crosstraining en een keer springles.
Op de dag dat ik niet gaat rijden wordt ie gelongeerd, verder staan ze overigens de hele dag buiten Lachen

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:43

6 tot 7 dagen in de week een half uur tot 3 kwartier dressuur trainen, Met die hitte heb ik wat minder getraint want dat was voor paard en mens niet vol te houden.
Nu t weer wat kouder word zijn ze ook een stuk actiever!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:23

5x per week de rest staat ie lekker in de wei, dus de dagend at ie niet werkt kan die wel bewegen en stat ie niet in de stal zich te verevelen.

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:02

als het aan mij ligt rij ik zovaak mogelijk
maakt niet uit welke rij style
ben heel leergierig en vind het allemaal leuk Knipoog

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 07:20

oké bedankt allemaaal Haha!

ik ga dus nu denkik
- 1 dag vrij
- 1 dag longeren (30 min)
- 1 dag springen / buitenrit
- 4 dagen dressuur

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:36

ik rijd 5x per week,
soms longeer ik

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:50

Hmmm..
Eefje rij ik heel verschillend.
Soms 2x per week maar soms ook wel 5x per week.
Ligt er maar net aan hoeveel tijd ik heb en of ik nog veel moet leren.
Maar de eigenaar rijdt er ook gewoon op dus dat maakt opzich niet uit.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:02

omdat ik een 3 jarige rijd rij ik niet veel

1a2x per week rijden
1x longeren
en soms ff wandelen verschilt per week

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:03

ik geef haar meestal 1 vrijdag in de week tenzij ik op wedstrijd ga en sowieso 1x per week een lekker buitenrit of wandeling ook altijd leuk..Haha!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:38

volgens mij weet je t van mij wel, maar dan heb je alles op n rijtje Knipoog

-2/3 dressuur, af en toe een sprongetje
-2/3 dagen buitenrit
-1 dag longeren/lange lijnen (30/45 min)
-1 dagje vrij

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:29

Ik rij m'n paard ongeveer 6 keer in de week dressuurmatig. Hij heeft zoiezo 1 keer in de week een vrije dag en meestal rij ik hem ook nog 1 keer wat meer voorwaarts neerwaarts. Voor de rest staat hij overdag lekker buiten.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:36

Mijn paard wordt 7 dagen in de week gereden. Twee keer in de week dressuurles en derest van de dagen wordt er dresuur meegereden maar ook een sprongetje meegemaakt. En er wordt na het in de bak rijden altijd nog mee buiten gereden of gezwommen. En meestal rijdt ze soms niet eens altijd in de bak als het lekker weer is, dan duiken we lekker naar buiten. Longeren doe ik maar afentoe omdat zowel paard als ik er een hekel aan hebben. Ik vind dat ze gewoon elke dag aan het werk kan. Derest van de dag staat ze zich op de wei lekker vol te eten. Ook komt ze gewoon los in de bak nog.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:39

Ik probeer zeker om de dag te kunnen rijden. Heb sowieso al 1x per week dressuurles en 1x per week springles. Daarnaast wissel ik ook af met longeren.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:38

Moos
- 2 x per week naar het bos, meestal 1 x relaxt en 1 x kort en fanatiek voor de conditie.
- 1 x per week uur dressuurles
- 1 x per week clubles --> 45 min dressuur, 30 min springen
- 1/2 x per week zelf dresuren of longeren
- 1/2 dagen vrij

Hij staat 24/7 buiten, dus vrije dagen zijn geen probleem Knipoog

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:13

Ik rijd mijn paard 5, soms 6 keer per week. Ik probeer het werk een beetje afwisselend te houden door bv. eens over de renbaan te gaan, keertje naar buiten te gaan of bv. een balkje te lopen.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:57

Mijn 5 jarige paard rijdt ik 6 maal in de week. Dit lijkt erg veel, maar ik rijd elke dag slechts 20 minuten. Waarvan ik slechts 2 dagen in de week wat meer vraag. De andere 4 dagen is puur basiswerk.

Tijdens het basiswerk, werk ik aan een lichte aanleuning, fijn op de hulpen, maar vooral veel ontspanning. Om hem te gymnastiseren staat er een hindernisje in de bak die ik af en toe, tussen de oefeningen door meeneem.

In de 2 dagen dat ik wat meer vraag, vraag ik van hem activiteit, reactie, gedragenheid en lossigheid. Ik vraag hierin dan ook iets moeilijkere oefeningen zoals o.a. sb, travers, appuyementjes (spelenderwijs), wisseltjes (spelenderwijs), en af en toe in de galop ook wat travers. Ook dit lijkt misschien wel veel, maar het valt mee omdat ik dit maximaal 10 minuten met hem doe.

Mijn paard longeer ik vrijwel nooit, alleen wanneer mijn paard een lichte blessure heeft. Buitenrijden doen wij ook soms, ondanks dat wij een super uitrijmogelijkheid hebben gebeurt dit niet zo vaak. Meneer is namelijk best wel moeilijk buiten, en ik kan niet zeggen dat ie er nou écht van geniet. Lachen

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:17

Mijn 2 haflingers rijd ik bijde ongeveer 3 keer in de week. En meestal maak ik dan een lekker buitenritje Lachen

Saffierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:53

1 keer longeren. 1 keer les. 1 keer een beetje springen (met natuurlijk wel dressuur ervoor!) 2x dressuur en soms nog een buiten ritje in het bos..

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:14

ik weet niet hoe vaak ik rijd . het is altijd wel verschillend.

hantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:44

Bij mij is het altijd verschillend hoeveel in rij..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:48

ik rij 1 a 2 keer dresuur en dan nog 2 a 3/4 keer buiten. longeren doe ik zelden. dan ga ik eerder een beetje spelen of wandelen als extra

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:53

Ik rijd meestal 5-6 dagen in de week, maar als het erg druk is rijd ik zowieso 1x in de 2 dagen Knipoog Ik wissel het rijden altijd een beetje af. Ik rijd de ene keer in een weitje, de andere keer ga ik springen of maak ik een kleine of grote buitenrit. Ook moet ik soms de koeien ophalen dit doen wij ook meth et paard. Ik denk dat het voor de pony ook wel leuk is om niet altijd het zelfde te doen Knipoog

manhattan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:56

Ik rij met mijn oudere paarden meestal 6 dgn in de week en het liefst in de buiten baan alleen met nood weer binnen ,waar van er zeker 3 naar buiten bijna altijd met een vriend of vriendin en een enkele keer alleen ,daar blijven ze heerlijk fris van en dan varierend van een halv uur tot 1,5 uur en dan heel gevarieerd lekker schakelen of en toe flink naar voren galopperen, zijgangen en ook lange stukken stappen met een lange teugel op z`n tijd cavaletti lopen en een sprongetje.

de andere dgn doe ik licht dress werk en heel veel basis , de week voor een wedstr wat intensieveren en minder naar buiten
dit zijn wel goed opgeleide dress paarden op z1 en z2 niveau

met de jonge paarden rij ik 3 soms 4 keer id week lichte dress en zo nu en dan inuitjes.

neem ook deze veel mee naar buiten zo leren ze op eigen benen te lopen en ze zijn later op wedstrijd veel makkelijker dan de paarden die dag in dag uit in een binnen piste gereden worden

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:01

Sisco train ik 7 dagen per week, 30min a 50min per training. Even losrijden en dan intensief bezig. S 'ochtends loopt hij aan de hand 45min voor de conditie en na het rijden 20min om uit te stappen.

Zanne train ik er nu bij voor de verkoop, die train ik 5 dagen per week, hier zitten minder zware trainingen bij zoals buiten ritten en vrijheidsdressuur Lachen

manhattan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:04

en dan niet te vergeten mijn paarden staan elke dag in de wei en nooit alleen het hele jaar door, wordt zo moe van dress ruiters die denken dat hun paarden van suiker zijn en smelten als er een buitje over heen gaat .