Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:Daar heb je gelijk in Jasmijn. Echter kost het rechtrichten mij veel meer moeite dan mijn paard ontspannen krijgen of taktmatig laten lopen. Taktmatig lopen is een kwestie van paard aan de hulpen hebben en heel erg consequent zijn.
jasmijn78 schreef:Dat ervaar ik anders. Mijn paard wil prima tactmatig lopen en ontspannen blijven. Maar als ik dan ga verzamelen vind ik het het moeilijkst om hem recht, ontspannen en zijn tact en impuls te behouden. Dus voor mij is de combinatie het moeilijkst. Mijn paard wil ook wel prima recht gaan hoor, zolang ik dan weer niet te veel verzameling vraag...
Urielle schreef:Ik denk ook dat ik dan kan stellen dat jouw huidige struikelblok de verzameling is. De basis is volgens het Skala best voor elkaar, TOT het moment dat je gaat verzamelen? Dan zou ik de benoemen als: ik heb het meeste moeite met de verzameling.
Navidad schreef:als je jezelf bewust leert om je paard / paarden na elke oefening recht te stellen komt het zeker wel goed
BCS schreef:De meest voorkomende fout van een ruiter op een scheef paard is, dat wanneer ze zo krom staan ) ze meestal ook de buitenteugel goed aanpakken, maar je moet juist de binnen teugel pakken, en zoveel mogelijk van rechts afblijven, en hem dan recht duwen (tegen die binnen teugel aan, indien hij ) scheef is)
Urielle schreef:Mijn paard is ( scheef.
Remedie hier is een peut aan de linkerkant geven en zelf genoeg op de rechterbeugel blijven zitten.
runningkawa schreef:dat uitnodigen kun je niet doen zonder hem om je been heem te willen buigen...dat is zo klassiek als maar wat
En pukken en trekken...geloof niet dat dat in mijn mond voorbij is gekomen