Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mystica schreef:Dat is idd de sleutel, kijk uit met de commando's.
En verdiep je ook daadwerkelijk in wat je aan het doen bent.
Sylvia schreef:Het is de toon die de muziek maakt Pensionnetje![]()
"Hey, ik wil graag mijn pony leren steigeren, dat is zoooooo gaaf en dat wil ik ook!" komt heel anders over dan iemand waarvan men sowieso weet dat ze (serieus) met VD bezig zijn en die ook een goede beginpost formuleert. De laatste zal wsn heel wat betere antwoorden krijgen. Ongetwijfeld ook 'gevaarlijk, nooit doen', maar er zullen zinnige antwoorden tussen zitten.
Pensionnetje schreef:Sylvia schreef:Het is de toon die de muziek maakt Pensionnetje![]()
"Hey, ik wil graag mijn pony leren steigeren, dat is zoooooo gaaf en dat wil ik ook!" komt heel anders over dan iemand waarvan men sowieso weet dat ze (serieus) met VD bezig zijn en die ook een goede beginpost formuleert. De laatste zal wsn heel wat betere antwoorden krijgen. Ongetwijfeld ook 'gevaarlijk, nooit doen', maar er zullen zinnige antwoorden tussen zitten.
Nee vind ik niet. Het maakt niet uit wie het wil leren of waarom. Het antwoord zal wat mij betreft altijd altijd het zelfde blijven: Ja dat kan. Maar wel eerst even met de basis beginnen dan hè.
9 van de 10 haken af vooral eer ze de gehele basis hebben doorlopen. En op de vraag : Wat is het commando voor steigeren? Antwoord ik steevast: Knol alléé steiger!Dan krijg ik vanzelf wel een PBtje terug met: Hij luistert niet? ........Dan kunnen we eens serieus gaan praten!
Cassidy schreef:Moest wel even lachen om je laatste zinnen, maar in principe ben jij dus niet anders dan ik. Jij laat ook het achterste van je tong niet zien en loopt niet ongevraagd met informatie te koop die potentieel best wel gevaarlijk is. Ja, ik ben in het verleden heel fanatiek en actief op bokt geweest, maar op bepaalde vragen krijgen ze van mij geen antwoord. Onder het mom van "don't try this at home", als je niet weet waar je mee bezig bent kunnen dingen gewoon vreselijk uit de hand lopen.
En in mijn ogen hoort steigeren daar ook bij.
SparklingApp schreef:Ik krijg van veel mensen hier het idee dat ze denken dat een paard niet kan steigeren tot je het hem leert!
Een paard kan zich altijd tegen je keren, het is de kunst een paard met je mee te krijgen zodat het paard er net zo veel lol in heeft en respect voor je heeft en dan zal die zich echt niet ineens tegen je keren of je hem nou hebt leren steigeren of niet...!
Het is gewoon een natuurlijk iets, mijn mening; als je bang bent dat je paard ooit gaat steigeren dan kan je er beter niet op gaan zitten, het kan zo maar eens gebeuren.![]()
![]()
Ik vind het gewoon grappig, doe niet aan VD en mijn meeste paarden kunnen op commando steigeren en lopen Z dressuur... ook mijn eerste pony'tje deed het op commando.
Met de Orun moesten er ook andere mensen op mijn paarden, bij één heb ik eerst het kunstje nog laten zien en voor haar is het gewoon werk, ze begint ook niet ineens met een appuyement of een stuk passage, dus ook niet met steigeren...
Ik ben zelf 3 keer achterover gegaan in mijn leven en dat waren juist paarden die het steigeren niet op commando deden...
Ik snap dus ook absoluut niet waarom sommige zo fel reageren hierop.