stoppen met adem halen tijden paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

Re: stoppen met adem halen tijden paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:27

jullie pratener echt makkelijk over maar het is een echt groot probleem Verdrietig ik heb het zelf al geprobeerd met een snoepje in me mond een kauwgum maar nee zelfs dat werk niet en

Kamelot mond open rijden heeft geen zin dan krijg je alleen maar een droge keel van en het werk niet.

_Cares_ik klets tijden het rijden en tijdens me les tegen me paard en me rijinstructeur
maar op wedstrijd tijdens een proef kan het niet. en dan stop ik dus met ademhalen
sorry als er spelfouten in staan maar heb dyslectie

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:08

Allejandro schreef:
Elke pas weer simpelweg jezelf vragen haal ik adem .. Lachen ?

Jaa dat denk ik ook ja.
Ik heb der nog nooit van gehoord trouwens.
& van die zuurstoffles lijkt me geen goed idee haha Tong uitsteken
Lijk je net zo'n duikpoppetje maar dan op een paard Gestoord

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:11

Heb er ook wel eens last van.. vooral als ik dan bijv. een keer in middendraf van hand moet veranderen heb ik heel gauw dat ik stop met ademhalen. puur van concentratie. je moet je echt concentreren op het blijven ademhalen. En lekker laag die ademhaling. bewust ontspannen!

Presto_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:40

leer jezelf aan om bij elke pas die het paard makat ene beetje zuurstof op te nemen en were uit te blazen Knipoog

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:29

brenpasbeau schreef:
jullie pratener echt makkelijk over maar het is een echt groot probleem Verdrietig ik heb het zelf al geprobeerd met een snoepje in me mond een kauwgum maar nee zelfs dat werk niet en

Kamelot mond open rijden heeft geen zin dan krijg je alleen maar een droge keel van en het werk niet.

_Cares_ik klets tijden het rijden en tijdens me les tegen me paard en me rijinstructeur
maar op wedstrijd tijdens een proef kan het niet. en dan stop ik dus met ademhalen
sorry als er spelfouten in staan maar heb dyslectie

En die tip van de hartslagmeter? Die kun je ook gebruiken op een wedstrijd, je zult natuurlijk wel jezelf en je paard eraan moeten laten wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:31

Als je nou eens een MP3tje volpraat met de tekst: adem in, adem uit??? En dat onder het rijden afspelen? Haha!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:39

Dat kan niet op wedstrijd. Je hebt toch een voorlezer? Vraag of die stiekem af en toe even '' ademhalen '' zegt?

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:47

Ik vergeet ook adem te halen, en dan vooral tijdens het doorzitten in draf en tijdens de galop.
Als ik dan weer ga lichtrijden ben ik helemaal buiten adem.
Je moet voor jezelf steeds maar weer bedenken of je wel ademhaalt, of inderdaad iemand langs de kant vragen of die je er op wil atenderen dat je moet ademhalen.
Succes ermee!
En vergeet je ademhaling niet Knipoog Vork

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 15:47

Michelle___ schreef:
Dat kan niet op wedstrijd. Je hebt toch een voorlezer? Vraag of die stiekem af en toe even '' ademhalen '' zegt?

ja dat doen ze gelukkig ook Knipoog maar dat hoor ik dus niet altijd Verdrietig maar ik heb zondag wedstrijd en zit nu al testressen omdat ik dus nu al weet dat het met losrijden goed haat en tijdens de proef ook wel maar niet zoals met losrijden omdat ik dus stop met adem halen
ik doe er dus echt alles aan om het afteleren geen adem tehalen.
ik heb vandaag morgen en donderdag en vrijdag les op het adem halen e zaterdag mag me paard wel rustig aan de longerlijn lopen ik doe zondag of maandag wel verslag hoe het gegaan is met me ademhaling Knipoog

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:49

brenpasbeau schreef:
Michelle___ schreef:

ja dat doen ze gelukkig ook Knipoog maar dat hoor ik dus niet altijd Verdrietig maar ik heb zondag wedstrijd en zit nu al testressen omdat ik dus nu al weet dat het met losrijden goed haat en tijdens de proef ook wel maar niet zoals met losrijden omdat ik dus stop met adem halen
ik doe er dus echt alles aan om het afteleren geen adem tehalen.
ik heb vandaag morgen en donderdag en vrijdag les op het adem halen e zaterdag mag me paard wel rustig aan de longerlijn lopen ik doe zondag of maandag wel verslag hoe het gegaan is met me ademhaling Knipoog

Oke is goed Knipoog Dan moet je gelijk even je punten zeggen! Haha!
En sorry dat ik der zo makkelijk over praatte, het lijkt me opzich echt niet leuk
als je dat hebt!

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:51

Michelle___ schreef:

Ik heb even je onderschrift gejat Clown
Vind het mooi zinnetje! Bloos

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:50

Huu, wat eng zeg, als ik jou was zou ik gewoon telkens denken, blijven ademhalen, en ook rustig neus in mond uit of andersom. Ik denk dat het gewoon door de spanning is en dat je je wat meer moet ontspannen, ik ken het wel. je zet je een soort van schrap en dan haal je geen adem Tong uitsteken Hahah ik hoop dat je voortaan wel weer gaat ademhalen voordat je der af donderd Clown

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:07

Ik heb dit met wedstrijden, omdat ik vaak zo gestressed ben. Alleen heb ik het niet zo erg als jou, ik heb het meer dan ik dan even ana het begin te gestressed ben om te adem halen. Als ik de wedstrijd ben begonnen is het over.

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:44

simpel weg je pa ernaast zetten en die laten schreeeuwen als je geen adem meer haalt Knipoog dan is het owja dat moeti k ook nog doen

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 16:42

heb weer les gehad vandaag.
ern er was een meisje bij die heb leterlijk een uur lang de 2 proeven voor gelezen en iedere keer als ze een rustpauze had tijdens het lezen scheeuwde me instructeur van adem halen let op wat je doet adem halen. en het ging vandaag toch echt vrij goed Haha!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:43

Goed zo OK dan!
Volhouden Lachen

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 16:45

als het goed is gaan ze zondag ook mee en ze gaat niezen als ik adem halen moet Tong uitsteken
(niezen/doet net alsof ze hooikoorts heeft dat doet ze dus ook tijdens het losrijden want dan moet ik natuurlijk ook adem blijven halen dus ook dan gaat ze niezen Tong uitsteken)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:46

Hier nog een. Clown
Leuk dat het je lukt, voor mij is het de truc om een cd'tje of wat op te zetten en lekker mee te brullen.

Is alleen balen dat dit in de les natuurlijk niet kan, en met vrijrijden zetten mensen die hun proeven willen oefenen 'm vaak zomaar uit, omdat ze anders hun voorlezer niet kunnen verstaan. Boos!

KIMMYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:48

dat heb ik altijd als ik tv kijk Verward

G1ovanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:32

denk dat je jezelf elke keer tijdens het rijden erop moet wijzen van ademen. denk in de les bevoorbeeld eerst aan jezlef en ga bijvoorbeeld een keer alleen maar denken ademen en het doen of alleen maar op je ademen concentreren mischien dat dat helpt een paar keer ? Bloos

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 22:31

G1ovanna schreef:
denk dat je jezelf elke keer tijdens het rijden erop moet wijzen van ademen. denk in de les bevoorbeeld eerst aan jezlef en ga bijvoorbeeld een keer alleen maar denken ademen en het doen of alleen maar op je ademen concentreren mischien dat dat helpt een paar keer ? Bloos

ik het er zelfs les in gehad maar het helpt helaas niet.
maar vandaag ging me les super me paard lief goed en ik ademhaalde Lachen hoop dat het zondag ook zo gaat

ik ga gewoon elke week op wedstrijd
hahaha grapje 2x per maand is genoeg.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 16:10

me wedstrid ging voor me gevoel erg goed
en ja me ademhaling ook voor de verandering Knipoog gelukkig ik heb gewoon bij me zelf gedaan bij elk figuur adem halen.
en het lukt Lachen
alleen de jury vond het niet goed. me vader heeft alles opgenomen met zijn camera.
ze had neer gezet dat me middendraf meer moest terwijl ze die echt super deed. dat is echt iets wat ze altijd goed doet. als strekken in de 2e proef moest meer terwijl ze echt dr hals aan het strekken was.
alleen de gallop was een drama. ze was nogal heftig terijden maar dat is ze altijd op ander terrein en dat vindt ik niet erg want dan loopt ze teminste goed ruim en voorwaards Knipoog maar ze sprong tot 3 x aan toe verkeerd aan en dat kost gewoon punten jammer genoeg terwijl ze thuis altijd goed aanspringt. maar ja pech het was de eerste wedstrijd weer sins ze ziek is geweest. we zijn er ruim 2 en half jaar uit geweest. dus ik heb heerlijk me proeven gereden boeie wat de jury er van vindt dat stomme dressuur is ook echt een jurysport. maar pech zolang ik lekker gereden heb en me paard door de zenuwe heel lekker liep hoor je me niet klagen Lachen
mijn punten waren 167 en 168

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:25

Als je zelf maar een goed gevoel had. Lachen
En zo te lezen had je dat ook.

Ik heb net mijn proef geoefend..dus ook doorzitten..na 2 minuten had ik al geen adem meer...ik zie het somber in voor zaterdag...Scheve mond

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 12:35

jawel het lukt je je moet net als ik in je zelf geloven en geloof me dat werk .
gewoon tegen je zelf zeggen (kom op tru t je kan het als je blijf adem halen als je stopt met adem halen red je het niet en ik wil het redden) het werk echt hoor teminste bij mij Knipoog

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:52

Ja pfoe ik ken het ook alleen ik had het alleen met een wedstrijd ik kreeg na de wedstrijd hyperfentilatie maar thuis doe ik dat geloof ik niet ik rij wel met mijn mond open:P geen idee wat je er tegen kan doen.