Mag jouw vriend op je paard of liever niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Mag jouw vriend op je paard of liever niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:24

Mijn vriend rijdt af en toe op amore! Geen problemen mee.

Op zyta heb ik het liever niet, die kan nog al eens naar uit de hoek komen soms...

maar zou er geen problemen mee hebben als zyta eenmaal goed is ingereden Haha!

*edit: mijn vriend kan niet zo geweldig goed rijden, maar heb een goedzak van een paard Knipoog hij heeft zich zelf een paard aangekocht om het goed te leren. En dat gaat super!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:47

Ik zou het op die van mij niet durven..die duld dat niet. En ik zou me eeuwig schuldig voelen als het mis zou gaan!

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:46

ja hoor als hij op mn paard wil zitten of rijden mag hij dat van mij

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:04

Poeh jeetje, ja is het echt een heethoofd dan zou ik er goed over nadenken en het er goed over te hebben, zodat hij ook weet wat de gevolgen zijn.
Mijn pony is zelf erg rustig en kan daar iedereen wel opzetten, ik zou er dus geen problemen mee hebben.
Was ze nu een heethoofd, dan zou ik er ook nog even over nadneken Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:07

nee...er mogen twee mensen op mijn paard,dat ben ik zelf en dan nog mijn belgische vriendin....levensgevaarlijk!!!
(dit komt meer door het paard dan de rijkunst van anderen...)

_Susanne_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:55

Ik vind het echt lief als je vriend op je paard wil rijden. Hij toont interesse in jouw hobby en probeert te begrijpen wat je er zo leuk aan vind, tenminste dat denk ik! Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:56

mijn vriend mag er wel op hoor.

maar vriend is 1m88 en weegt 86 kilo en poownie is maar 1m40..
dus denk niet dat ie dat leuk zal vinden Knipoog

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:58

Als je paard een heethoofd is, zou ik er wel mee uitkijken, maar als jij het 100% vertrouwd, waarom niet?

Mijn vriend heeft verschillende keren op mijn pony gezeten, om uit te stappen, of even aan de longe met een paar passen draf.
Maar hij is er te groot voor, dus meer doe ik ook niet, dat vind ik zielig voor Lin Ach gut

_Susanne_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:59

Haha ik denk het ook niet ellepel

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:59

ja, mag best.. vind het eigenlijk wel jammer dat hij er pas 1 keer op gezeten heeft!

Indiana92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:39

kan best voor een keertje toch??;)

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:50

Mijn vriend rijdt regelmatig op het paard van m'n vader, mijn paard magtie niet op. wil niet dattie er vanaf valt Clown

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:22

mag van mij wel. Maar denk niet dat ik hem ooit zo ver krijgt dat hij op een paard stapt

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:56

mijn vriend heeft weleens op 2 van mijn paarden gezeten. Ik vertrouwde die paarden dus geen probleem. Als ik al zou twijfelen over het paard zou ik een niet ervaren persoon er niet opzetten.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 06:38

Als je het paard vast blijft houden dan is het geen probleem. Dat kan het best wel voor een keertje. Als hij het daarna echt wil leren dan zal je een rustiger paard moeten zoeken. Ik kan mijn vriend ook niet op mijn pony zetten. Ze schrikt soms nog wel eens en dan rent ze naar de andere kant van de bak. Dan ligt mn vriend, die aan het genezen is van een hernia er mooi naast!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 06:43

mijn vriend stapt heel af en toe mijn pony uit.. hij heeft af een keer een poging tot draven gedaan maar dat kwam niet goed.. Lachen op m'n paard mag ie nog niet.. die is 3 en net een paar weken onder het zadel..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 06:46

Nee liever niet ik weet namelijk niet hoe hij zal reageren.Mijn man heeft ook geen geduld en begint altijd snel te koeren als er iets niet goed gaat.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:23

Ik heb ook een heethoofd als paard.. ik heb eerst zelf gereden en daarna ging mn vriend haar uitstappen ging goed! ik rijd wedstrijden en zet haar als er een keertje iemand op wil rijden waarvan ik denk dat ze haar niet aankunnen (gebeurt zelden) zet ik haar bij met een bijzet teugel of elastieken vast aan het zadel en dan aan de longeer lijn.. zelfde als longeren eigenlijk alleen dan met baggage kan er ook vrij weinig mis gaan

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:10

Mijn vriend heeft een paar keer lesgehad van mijn instructrice op mijn 'heethoofd'. Daarbij liep ze wel licht bijgezet aan de longeerlijn, zodat mijn vriend zich op zichzelf kon concentreren. Bovendien heb ik een bokriempje aan mijn zadel, waaraan hij zich vast kan houden zonder steun te hoeven zoeken aan de teugels (draven en lichtrijden is toch moeilijk, de eerste paar keer). Mijn merrie gedroeg zich voorbeeldig, zelfs toen er naast de bak een trailer ingeparkeerd werd bleef ze braaf. Ze is bij hem veel liever en voorzichtiger dan bij mij Lachen, maar ik vraag ook meer van haar.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:51

Mijn vriend heeft gewoon zijn eigen paard om op te rijden. Hij wil niet eens op die van mij, is niet zijn type Haha!

Of je een beginner op een heet paard kunt zetten, hangt toch voor een groot deel af van de de betrokkenen (paard en mensen), het ene heethoofd kan zoiets goed hebben, het andere totaal niet. Paard aan een touwtje houden kan al een hoop problemen voorkomen.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:56

Mijn vriend wilde dat ook wel eens proberen, maar niet in de bak.
Okee, dan niet, dan naar buiten. Hij op mijn arabier, ik op m'n arabier x welsh.
Ze gedroegen zich allebei voorbeeldig. Ik had 'zijn' paard nog extra aan een touwtje vast, maar later ook los gegaan.
Na een half uurtje rijden vroeg ik of we terug gingen. Nee dat gingen we niet.
Na nog een half uurtje nogmaals de vraag of die het al zat was.
Uiteindelijk een buitenrit van 3 uur gedaan, waar die ook veel heeft gedraaft.
Nu vraagt ie telkes wanneer die weer kan komen rijden Clown.
Laatst kwam die zelfs met "Als ik later rijk en oud ben (horen jullie dat een knul van 20 zeggen Sigaar ) kopen we 2 paarden, en dan gaan we lekker iedere week buiten rijden. En op paardrijvakantie, en op trektocht en dit.. en dat..".
Schitterend..

Marittt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:24

Mijn vriend mag het wel, maar wil het niet.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:38

JoCo schreef:
Hij is echter een typisch voorbeeld van 'zo moeilijk kan dat toch niet zijn'

Komt me bekend voor Haha! . Het gevaar is daarbij dat ze vaak de gevaren ook niet inzien.
Of je een onervaren iemand op een heethoofd te zetten, verschilt denk ik per paard. Dan kan je als eigenaresse of verzorger het beste inschatten. En als je twijfelt, dan kun je beter even vasthouden.

M'n vriend heb ik een keer op Maggie laten rijden, zolang er niet gewerkt wordt is ze hartstikke braaf. Dus hij heeft haar, zonder vasthouden, uitgestapt. Ik ben wel in de buurt gebleven, want je weet maar nooit he, maar het ging prima. Binnenkort eens kijken of hij een keer een les wilt hebben, uiteraard western (veel stoerder voor de man Knipoog ), dan mag hij dus echt aan het werk (ik merk dat er ook wel voor open staat). En dan stiekem hopen dat hij de smaak te pakken krijgt Clown .

ntmphoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:52

Als je er maar in de buurt blijft en je vriend een cap ed. geeft lijkt het me toch niet zo'n probleem.
Bij mij is het juist andersom ik moet mijn vriendin op een paard zien te krijgen Tong uitsteken
Maar dat gaat me binnenkort als we op school klaar zijn met onze examens wel een keer lukken denk ik Knipoog

Laatmemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:53

Mijn vriendin mag op mijn paarden op eige risico Tong uitsteken.
Op Ginger reed ze vrij graag, maar ze is wel een vrij tamme poney.
Voor de rest gaat het moeilijk om op mijn paarden te rijden, omdat een deel eenkennig is en een andere deel te wild.
Op Laatmemaar rijdt ze nu ook, ze helpt me Laatmemaar in te rijden (dat paard kan nog niets, we hebben ze zelfs nog moeten aanleren om te beginnen graven of galoperen door benen te geven enzo)
Maarja nu zijn een deel van men paarden weg Verdrietig Kan ze alleen nog maar op Nemo en Laatmemaar rijden als ze wild.
Lithium en Spirit zijn te wild denk ik (alleja ze kan goed rijden hoor, maar die 2 zijn 1 kennig)