paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:24

Met een dressuurpaard kun je ook lekker naar buiten hoor, worden ze alleen maar beter van Knipoog Maar ik ben er zeker van dat een fanatieke instructeur je met dressuren ook goed aan het puffen kan krijgen Haha!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:31

Toch is paardensport een eenzijdige sport. Het is wel verstandig om er een sport naast te doen ( zeg ik zins kort)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:34

Vjestagirl schreef:
Paardrijden is zelfs een olympische sport... En voetbal niet.

En daarmee is alles gezegd! Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:37

Dat jullie die discussie aangaan zeg Slapen Ik zeg dan altijd gewoon: nee, is het ook niet.

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:39

Seraphim schreef:
Vjestagirl schreef:
Paardrijden is zelfs een olympische sport... En voetbal niet.

En daarmee is alles gezegd! Haha!

Ik hoor net van mijn man, dat voetbal toch echt een olympische sport is. Dacht het zelf ook al, maar wist het niet zeker. Dus die opmerking maar niet terug maken Bloos

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:40

Voetbal is toch echt wel een olympische sport.

Ach paardensport komt toch op het SPORT journaal? Kijk nu maar Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:42

Mijn ouders en zusje zijn nu helemaal genezen van het denken dat het geen sport is.
Een uurtje prive les gehad (dressuur) en kom helemaal afgepeigerd en met spierpijn thuis, die hoor ik voorlopig dus niet meer Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:43

kohtje schreef:
Toch is paardensport een eenzijdige sport. Het is wel verstandig om er een sport naast te doen ( zeg ik zins kort)

Dat geldt voor alle sporten. Er worden altijd bepaalde spieren langer en bepaalde spieren korter door de sport die je doet. Om allround lange spieren te hebben moet je dus te allen tijde een complementerende sport erbij doen.
Overigens schijnt fietsen beter te zijn in combi met paardrijden dan lopen.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:47

cids schreef:
Ik hoor net van mijn man, dat voetbal toch echt een olympische sport is. Dacht het zelf ook al, maar wist het niet zeker. Dus die opmerking maar niet terug maken Bloos

Ok, dan houden we het bij 'Paardrijden is óók een Olympische sport!' Knipoog

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:52

Ach...daar is maar een antwoord op: Gaaaap
Probleem met paardrijden is, dat als je het echt goed doet, je eigenlijk geen hulpen oid ziet, waardoor het lijkt alsof het paard alle moeite doet en je er zelf alleen maar op meelift.
Verder vind ik het gewoon een fijne manier van lichaamsbeweging. Het paard waar ik op rij is supergevoelig; leg je bwv je pink verkeerd dan krijg je niet de reactie die je wilt, wat maakt dat je je heel bewust van je lijf wordt. Conditie krijgen doe ik op het andere paardje; die kan rustig een uur lang flink doordraven en galoperen, geloof me, daar heb je conditie voor nodig!
Toen ik destijds nog op dravers reed (dus veel en lang lichtrijden), had ik een bereconditie. In dezelfde tijd was ik begonnen met Tai-Bo (ergens in de vorige eeuw dus Knipoog ) en was de enige die de hele les op rechtop heeft gestaan. De volgende dag had ik alleen spierpijn in mijn voetzolen (tja, dat verzin je toch niet?!?). Mooi dat de eigenaar daar verbaast was, toen hij grijnzend vroeg of ik veel last had gehad...
En het is misschien geen paardrijden, maar de dagelijkse verzorging (uitmesten ed) heeft me ook wel de nodige spierballen gegeven. Kon ik vroeger met heel veel kunst en vliegwerk een zak biks maar net in een kruiwagen krijgen, tegenwoordig help ik de eigenaar rustig met zaagsel, kuil/hooi en biks sjouwen...

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:26

Het ligt eraan op wat voor mannier je rijdt, of het een sport is of niet. Als ik een lekker ontspannen bosritje maakt heb ik hooguit last van mijn billen als ik terug kom. Een uurtje flinke privé les met een wat lastig paard daar kom ik niet vannaf zonder flink te zweten en spierpijn. Ik ben altijd een van de schrielste mensen geweest in mijn omgeving maar sinds de paar uurtjes op de manege in heb geruild voor intensief trainen met een eigen paardje en flink uitmesten en klussen bij de stal heb ik flinke armen en vooral benen gekregen.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 06:24

dat zei m'n stiefvader dus ook, bij paardrijden heb je vaak ook stallen mesten, paarden poetsen, vegen etc.
Heel veel verschillende bewegingen Knipoog

xloveingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:59

vroeger hoorde ik het ook best vaak, nu niet meer echt vaak en anders reageer ik gewoon niet

Romy_Tinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:06

Bij mij in de familie is iedereen wel een beetje met paarden geboren. Oom, tante, ik, pap, mam, opa, neef enz. Alleen mijn broertje en zus geven er niks om. Zij vinden voetbal weer leuk. Had een weddeschap: Wie durft t en heeft het meest conditie? Mijn moeder had een conditie test gevonden en moest je allemaal je hartslag meten enzo. Hun zo: oohw wij winnen dat tog, jij hobbelt, en wij moeten kei hard rennen! nou wie had de beste conditie? IK Haha!

daarna vroeg ik: Nou wie durft? (ik had mijn paard opgezadeld) mijn zus, nou dat doe ik wel, ik heb wel eens op een paard gezeten, zo moeilijk is dat helemaal niet!! Nou ik kwam niet meer bijl; ze ging erop zitten en Bats!! ze lag er meteen af! mijn broertje rende snel weg zodat hij er niet ook op hoefde en sindsdien hebben ze nooit meer iets gezegt. Haha!
(de spieren zijn bij mij trouwens ook beter, was de sterkste met handje drukken hahah!!)

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:08

Dat dacht mijn vader eerst ook.
Toen hij voor de eerste keer op Alyssa reed viel het hem vies tegen, dat 'staan-zit'.
En spierpijn dat 'ie had!! Lachen

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:12

Jaaa hoor het dagelijks. Ik heb een hele fanatieke sport familie. Daarvoor is sport onderhand een obsessie. Ze houden alles bij op tv (van curlen tot handboogschieten) en sporten zelf elke dag in de sportschool. En dan zeggen ze tegen mij: "ben je nu eindelijk aan het sporten?" Ikke: 'ja hoor, elke dag'. 'Wat doe je dan?' 'Ik heb een paard, dus die heeft ook beweging nodig'. Dan kijken ze een keer heel minachtend en zeggen ze: 'ja, dat paard krijgt wel beweging, nu jij nog'. Doei!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:29

haha, ik hoor het ook regelmatig, en degene die het zeggen sporten helemaal niet, dus bied ik ze meteen een lesje aan.. De eerste afspraak heb ik staan! Zelf heb ik alleen nog spierpijn na een uur draven en galopperen op een groot paard.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:27

Oh, ik herken de verhalen!

Maar dan zeg ik altijd; Moet je zelf maar eens proberen, dan piep je wel anders. Praten we dan weer verder! *LOL*

lolokanarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:07

wat ik al erger vind is als mensen zeggen dat paardrijden gemakkelijk is.

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:09

lolokanarie schreef:
wat ik al erger vind is als mensen zeggen dat paardrijden gemakkelijk is.

dat zeggen ze ook erg vaak!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:22

Ja bij mij in de klas zitten er ook een paar Dromen Ze hebben er geen verstand van, maar ze kunnen wel zeggen dat het geen sport is. Ik zeg dan altijd ga er zelf maar eens opzitten of zo.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:24

Hahaha, makkelijk?, dan zet ze erop, aan de longe, bouw een hindernisje van 40 cm en laat je paard springen. Dan clip je je paard los en zeg je: en nu jij alleen. Als ze tussen de oren zijn blijven hangen natuurlijk Vork

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:28

gewoon op een paard zetten dat bokt xD
weten ze meteen hoe vallen voelt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:30

Haha, als mensen dat zeggen moeten ze het zeker eens proberen, dan praten ze wel anders.
Paardrijden is zeker wel een sport en geen makkelijke Knipoog

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:35

mijn verzorging leraar zei, ja wat voor sport doe je ik zo paardrijden. zegt hij ja dat vind ik nou echt onzin he, paarden zijn om op te eten niet om op te rijden. wat een poedersuiker opmerking Scheve mond