, ondertussen keek hij dan eens mijn kant op, alsof hij wilde zeggen: baas, wat lig je daar op de grond te doen? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, ondertussen keek hij dan eens mijn kant op, alsof hij wilde zeggen: baas, wat lig je daar op de grond te doen?
en de laatste 2x bleef ik vasthouden, eerste x was op buitenrit waarbij die van mij en een ander aan de kletter gingen, die van mij ging bokken en ik ging dr naast. ik besefte dat ik zou gaan vallen en wilde vooral vasthouden, liever een ruk in de mond dan een loslopend op hol geslagen paard en een paard met ruiter op hol dr achter aan.
en meestal over de rechterschouder:+
Vjestagirl schreef:Een stal halster is niet bedoeld om mee te rijden. Op het moment dat je daar druk op zet gaat het schuiven.
En mijn paard blijft keurig naast me staan kijken, die komt niet eens (meer) op het idee om weg te rennen...
Dat was echt zo erg..
Heb buiten nu inderdaad een teugelsafe, het ziet er niet uit en als je met (te) korte
arno8 schreef:Vjestagirl schreef:Een stal halster is niet bedoeld om mee te rijden. Op het moment dat je daar druk op zet gaat het schuiven.
En mijn paard blijft keurig naast me staan kijken, die komt niet eens (meer) op het idee om weg te rennen...
Ik maak toch bijna elke week een flinke bosrit door de duinen met een stalhalster... op weg naar dat bos moeten we over een drukke toeristische route naar de duinen waar het barst van de vrachtwagens, fietsers, scooters en auto's. Heb ik dan een magisch halster of een magisch paard? Blijkbaar niet, want met mijn andere 'magische' paard kan het ook met ieder willekeurig halster, als het maar past.
Ik wil hier niet mezelf ophemelen of zo, ik wil er alleen op wijzen dat het veel simpeler is dan wordt beweerd (zelfs een idioot als ik kan het!).

quera schreef:@Arno8
Ik heb toch echt liever dat het paard een keer een ruk in zn m ond krijgt dan dat het over de weg heen dendert met het gevolg dat het paard misscihen afgemaakt moet worden omdat het in de voorruit ligt.
Citaat:En iid een stalhalster is niet om te rijden.
wnt het gaat ook zo snel.. maar ik dnk wel dat als je er buiten afvalt dat je dan beter de teugels vast moet proberen te houden, want buiten je paard zoeken is moeilijker dan in een bak

.. ik denk alleen maar: ojee, daar komt de grond Urielle schreef:Loslaten, zeker weten.
Ik lag er afgelopen zondag op wedstrijd ook naast, ik werd gelanceerd dus ik had ook geen kans om vast te blijven houden maar als ik vast had gehouden was ik nu dood of in het ziekenhuis geweest. Nadat hij mij eraf had gegooid hoorde ik hem nog een hele tijd bokken en springen voor iemand hem kon vangen. Doodeng als je zelf hulpeloos op de grond ligt. Liever dat hij zichzelf doodrent op een auto buiten of zijn mond kapotloopt door op de teugels te staan, dan dat hij mij doodtrapt.