Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pensionnetje schreef:Sinds wanneer is een slof een noodrem geworden???Een martingaal állá, maar een slof?
Mijn hemel waar zijn jullie mee bezig? Een groen paard inrijden met slof, en deze dan als noodrem gebruiken? Leer eerst eens rijden!
Bij een jong paard kom je niet eens aan mond, laat staan hem "vast harken" met een slof!
Terugnemen doe met je gewicht en zit, niet met je handen!
Leer het jonge paard eerst aan de longe alle basiscommando's. Stap, draf, gallop, halt, achter etc etc... Dan heb je al dat gehark met hulpteugels niet nodig! Daarmee verpest je het jonge paard voor eens en altijd!
Onder begeleiding heb ik het toen verder met haar gedaan en als ze ging moest ik het touwtje aan haar nek pakken en terugnemen op stem en dergelijke. Ik mocht absoluut niet aan het bit zitten. Laat staan een slof er aan hangen om die aan te trekken als rem... ze stopt vanzelf.
lie_ke schreef:voor het inrijden van een jong paard bedoel ik (niet voor de wedstrijd)

norski schreef:bij het inrijden gebruik je een zadel en hoofdstel voor de rest geen hulpmiddelen,, ja een zweep, en dan houd het op.
paars schreef:suleilitha schreef:De TS doet haar best om vééél topics te openen met vaak heel bijzondere vragen. Ik neem haar niet serieus.Kun je al je onzinnige vragen niet in één topic zetten?
En Bokt heeft een zoekfunctie, daar kun je genoeg vinden over de slofteugel an sich.
En anders een fietsband.
Santosww schreef:en op het voorterrein mag het ook niet, dan kun je worden gediskwalificeerd. Verder zou ik het bij een jong paard sowieso niet gebruiken.
Navidad schreef:Santosww schreef:en op het voorterrein mag het ook niet, dan kun je worden gediskwalificeerd. Verder zou ik het bij een jong paard sowieso niet gebruiken.
het mag degelijk wel op het voorterrein
Citaat:het mag degelijk wel op het voorterrein
Op het voorterrein mag je gaan slof gebruiken hoor. Alleen een martigaal of een tiedemanteugel althans bij de dressuur.