Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:58

sammy1 schreef:
Volgens mij hebben die paarden daar niet echt last van hoor. In de middeleeuwen reden ze ook met 2 of meer op een paard. Dat is al eeuwen zo, dus waarom zouden die paarden er nu last van hebben en die van vroeger niet? De amazones, reden ook met 2 op een paard. (of alleen) Het is echt geen drama hoor. Als je er natuurlijk 2 personen van 150 kilo gaat opzetten is het iets anders hé. Maar tesamen 100 kilo ? No Problem!
Xx.

Misschien moeten we niet terug naar de middeleeuwen. Knipoog
Er waren namelijk zoveel dingen die toen zogenaamd nog geen kwaad konden, en wat nu absoluut verboden is.
Tegen woordig weten we beter, dus maak dan gebruik van modere theorien, en niet van theorien uit de middeleeuwen.

De doodstraf was toen ook nog doodnormaal, om het even zo te zeggen. Knipoog

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:01

ach kom op,
reed vroeger ook af en toe samen op mijn paard een rondje. echt puur voor de lol! nou paard heeft er niets aan overgehouden!
als je het echt niet vaak doet is er in mijn ogen niets aan de hand en je kunt zelf wel zien of je paard het leuk vind of niet!

Vitj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:03

Vind dit best wel kunnen, natuurlijk niet iedere dag.
Bij voltige zitten er toch ook meerdere mensen op en bij ons hebben de voltige paarden/pony's nog nooit last van hun rug gehad. Pony's zijn sterk hoor! ze zijn niet van glas gemaakt. Bloos

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:03

__Charlotte schreef:
sammy1 schreef:
Volgens mij hebben die paarden daar niet echt last van hoor. In de middeleeuwen reden ze ook met 2 of meer op een paard. Dat is al eeuwen zo, dus waarom zouden die paarden er nu last van hebben en die van vroeger niet? De amazones, reden ook met 2 op een paard. (of alleen) Het is echt geen drama hoor. Als je er natuurlijk 2 personen van 150 kilo gaat opzetten is het iets anders hé. Maar tesamen 100 kilo ? No Problem!
Xx.

Misschien moeten we niet terug naar de middeleeuwen. Knipoog
Er waren namelijk zoveel dingen die toen zogenaamd nog geen kwaad konden, en wat nu absoluut verboden is.
Tegen woordig weten we beter, dus maak dan gebruik van modere theorien, en niet van theorien uit de middeleeuwen.

De doodstraf was toen ook nog doodnormaal, om het even zo te zeggen. Knipoog

die paarden van vroeger hadden wel niet zoveel als nu,
tja en doodstraf vergelijken met 2 man op een pony zitten tja Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:04

@ Charlotte: Idd waar...
In de Middeleeuwen dachten ze ook dat de aarde plat was, hadden ze heksenverbrandingen (en erger) en o wee, als je mening anders was dan de publieke opinie... dan werd je op z'n minst gevierendeeld.
Ik geloof idd dat we niet terug moeten naar de middeleeuwen.

Aderlaten (een ader in de arm opensnijden) was overigens ook heel gewoon, en men geloofde dat op die manier de ziekte het lichaam zou verlaten. Dat daar soms mensen bij doodgingen, was bijzaak.

En herinnert iemand zich de grote pest-epidemie die de bevolking van Europa zo ongeveer decimeerde?
Een van de dingen die hielp die ziekte verspreiden, was het feit dat mensen zich toen niet wasten. Ze geloofden dat je daar ziek van werd.

Sammy: de Middeleeuwen waren niet zó geweldig....

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:06

ik heb dat ook niet geplaats met de middeleeuwen als je goed kan LEZEN,ik was het er wel mee eens.
iedereen hier heeft toch een andere mening,

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:08

En dus kan iedereen met een gewicht van rond de 100 kilo zijn/haar paard gaan verkopen.........

*trekt zak chips uit de kast, neemt nog een colaatje (géén light) en leest weer verder*

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:09

Ik denk dat het makkelijk kan! haflingers zijn sterke paarden, en voor de lol een paar rondjs moet echt wel kunnen. Als je paard jet niet zou waarderen zou die het niet eens pikken denk ik.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:10

huh verkopen??

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:11

een heleboel dingen van vroeger (of 5 jaar geleden) zijn allemaal achtehaald.
Maar zeg nou eerlijk, van een keer met zn 2-en op een paard gaat je paard echt niet dood. Je moet het niet dagelijks doen en zeker niet draven/galoperen, maar een staprondje moet toch kunnen.
Tegenwoordig kan je helemaal niks 'raars' meer doen met je paard of je word hier door bokt afgezeken.
GO BW!
Dus ik ook
Laatst bijgewerkt door Onali op 22-04-08 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:12

sammy1 schreef:
huh verkopen??

Er is al een paar keer gezegd "iemand van 100 kilo komt niet op mijn paard".......

Beter een goede ruiter van honderd kilo dan een mager scharminkel dat op de rug zit te bonken toch???

Maar dat is een andere discussie Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:12

IndianLady schreef:
Maar zeg nou eerlijk, van een keer met zn 2-en op een paard gaat je paard echt niet dood. Je moet het niet dagelijks doen en zeker niet drvane/galoperen, maar een staprondje moet toch kunnen.
Tegenwoordig kan je helemaal niks 'raars' meer doen met je paard of je word hier door bokt afgezeken.
GO BW!
Dus ik ook

OK dan!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:13

IndianLady schreef:
Maar zeg nou eerlijk, van een keer met zn 2-en op een paard gaat je paard echt niet dood. Je moet het niet dagelijks doen en zeker niet draven/galoperen, maar een staprondje moet toch kunnen.
GO BW!
Dus ik ook

nou dat is juist het leukste, galoperen!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:16

Tegenwoordig kan het niet meer..
toen je 14/15 was kon het allemaal? niets was te gek.

120 zonder zadel springen met zijn 2en op je pony.

en tig mensen hebben dat soort dingen gedaan.. en nu word er stennis geschopt omdat ze met zijn 2en op een haf hebben gezeten..

Lachwekkend..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:17

Zo... dus iedereen (vooral diegene die hier nu zo'n drama van maken dat 2 meiden even met z'n 2en op een haf zitten) van jullie rijd natuurlijk zonder bit, zonder ijzers en jullie paarden staan natuurlijk de héle dag in de wei? want dat is toch het beste voor je paard? En je springt natuurlijk ook helemáal niet? want als er íets slecht is voor een paardenrug is het dát wel! Kunnen we eigenlijk beter helemaal niet meer rijden. Kom op zeg... voor een enkel keertje is dat toch geen ramp. Ik denk dat bovenstaande dingen die ik zei al een stuk erger zijn dan dat die 2 meiden even met z'n 2e erop zitten. Tsjeej... daarbij het is een haflinger... als ze nu op een shetje waren geklommen met z'n 2e was het misschien een ander verhaal... maar voor een enkele keer is dat toch niet zo'n probleem! Heb ik ook wel eens gedaan met m'n haf hoor! maar ook echt niet dagelijks!!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:19

IndianLady schreef:
GO BW!
Dus ik ook

heb ooit topic geopend met in de titel dat mijn paard van twee voor het eerst met amazone op de rug was..... hoop gezeik en niemand die doorhad dat er een opblaaspop op zat.... dat duurde even Haha!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:20

ROFL Heb je een topic link BW?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:21

ja die weet ik nog wel. Oh men dat was echt hilarisch. 2 jarige tinker met lichtgewicht amazone ROFL

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:25

IndianLady schreef:
ja die weet ik nog wel. Oh men dat was echt hilarisch. 2 jarige tinker met lichtgewicht amazone ROFL

Sterker nog, 1 jarige!!!
[ITP] Tinker,ruim 1 jaar,voor het eerst onder lichtgewicht amazone

Heb ff moeten zoeken.....

Wat heb ik een pb's gehad zeg toen......... lezen titel en sturen aso pb......... en ik maar lachen!!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:25

dat zal best ja

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:27

Nou meid, ik zou zeggen lekker doen! Knipoog
Ik heb dit vroeger ook wel eens gedaan. Wij hadden de grootste lol, paard vond het prachtig, wat wil je nog meer?! Wij gingen ook wel eens springen met zijn 2tjes erop. Ik heb nooit gemerkt dat mijn paard er last van had, integendeel, ze genoot ook met volle teugen!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:28

moest even zoeken wat haar naam ook alweer was. De reacties tussen jou en djuno zijn ook heel grappig, vooral omdat de meesten dat niet doorhadden gingen ze helemaal aan haar kant staan.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:29

Mijn pb box liep vol!!! Hahaha.......

Maar goed, daar kun je wel twee van op een haf zetten toch??? Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:31

wel minstens 4 van die airheads Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:31

Tja, wat is zielig..???

Dit is dus op het fjordengebeuren in Hoenderloo.. alwaar wel 400 fjorden meededen...
een heuse discipline!!! ruiter vervoeren.. met 4 paarden estafette met een meelifter!!!
(uiteraard nog veel meer dwaze onderdelen... met zijn 3 en over 1 hindernis springen,
simultaan!!! dus tegelijk.. over dezelfde!!, water dragen... vlaggen race etc.....)

Overigens hadden wij keurig een lichtgewicht ruitertje uitgezocht..
Maar die crashte van het paard bij de eerste oversteek.. (en durfde niet meer)
Toen nam een iets grotere ruiter het over.. En tja..
zo te zien vond mijn pony dat een slecht plan..(lichte ruiter vond ze geen probleem)
Die heeft namelijk de gehele oversteek hip hop voor achter gedaan...
tot grote hilariteit van het publiek... (we hebben de overkant gehaald)
De overige teams waren al lang klaar... we zijn als laatste geeindigd...
Afbeelding
En zijn wij nou allemaal slecht?????? Aan die 100 meter en die 5 x oefenen, heeft
ze echt niets overgehouden....