Hoevaak rijden jullie je 3jarige?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IniminiLover

Re: Hoevaak rijden jullie je 3jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:52

elke dag 10 minuten ongeveer ...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:54

IniminiLover schreef:
elke dag 10 minuten ongeveer ...

Waarom elke dag? En waarom niet om de 2 dagen 20/25 minuten...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:27

Vraagt zich hetzelfde af als Rowo!! Vraag me ook af wat je in die 10 minuten dan kunt doen, want hoe wil je nou fatsoenlijk instappen en uitstappen als je elke dag 10 minuten rijdt?? Ookal warm je hem dan op aan de longe, dan nog moet je flink door rijden om te sturen en alle gangen te doen??!!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:08

Furia schreef:
Furia schreef:
Pff.. ik vind om de dag erg veel.
3x in de week is zat Lachen.

dat is toch om de dag Knipoog

maandag
woensdag
vrijdag
zondag

Is 4 x, zo zie ik het althans. En met 3x is zat, bedoel ik echt meer dan zat Tong uitsteken. Dus dan eerder zondag, woensdag en vrijdag, maar dan niet alle dagen "trainen".
Schema van Kingsley2 vind ik goed Ja.

vind ik ook hoor... ik trainde mijn driejarige ook eerst maar 2 drie keer per week een halfuur en dan was ze al doodmoe van alle indrukken nu is ze 4,5 dus ja ik train haar nu wel wat vaker ( als de bak bij ons droog is Clown ) nu train ik haar minimaal 2 keer per week maar nu het beter weer is heeft ze 2, 3 dagen rust per week omdat ze bijna geen conditie kreeg en ze staat overdag van 6 uur 's ochtends tot 's afonds buiten Haha! en daar doet ze het best goed op het enigste nadeel is dat ze heel moeilijk is -. hengstigheid en hormonen en zo dus dat wordt volgende keer geen merrie meer Knipoog

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:13

TS als jij je toekomstige paard niet elke dag een aantal uur naar buiten kan bieden moet je GEEN paard nemen. Het is van de zotte om je paard 1 uur per dag naar buiten te laten of slechts 2x in de week. Zéker voor een 3-jarige die nog lekker hoort buiten te kunnen spelen. Sluit jezelf voor de gein is een week op in de wc...en dan 1 uurtje per dag buiten spelen, kijken hoe snel je het zat bent.

edit: Voor de rest lijkt me 3x in de week 20 minuten genoeg, evt lekker naar buiten, leren ze ook veel van.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:18

Kan niks anders doen dan me aansluiten bij Sappos.

Een 3-jarige hoort te spelen en nog lekker te kunnen klieren. 3 x per week even kort rijden tot een half uurtje is echt een max.

Daarnaast hoort elk paard en zeker een jong paard elke dag naar buiten te gaan en met soortgenoten kunnen spelen. Anders kan je beter geen paard nemen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:20

Ik kan me wel voorstellen dat als je je paard aan huis hebt staan en alleen, dat dat met soortgenoten niet altijd mogelijk is. Maar naar buiten moet ie zeker... maar blijkbaar hechten heel veel mensen daar geen waarde aan.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:21

Een paard dient hoe dan ook een maatje te hebben, of het nou een shet ofzo is of eventueel een geitje maar alleen staan ben ik geen voorstander van. Óók aan huis niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:25

Sappos schreef:
Een paard dient hoe dan ook een maatje te hebben, of het nou een shet ofzo is of eventueel een geitje maar alleen staan ben ik geen voorstander van. Óók aan huis niet.

Hier heeft de pony eerder ook jaren alleen gestaan.. niet iedereen heeft geld en ruimte om er nog een pony bij aan te schaffen. En met een geit gaat helaas ook niet altijd samen.

Maar jij zal wel een geldboom hebben en woest veel grond?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:26

Sorry hoor maar dat heeft niks met een geldboom te maken. Je kan ook een klein ponietje kopen als gezelschap of een pony van iemand anders erbij zetten, dan verdien je er nog een paar centen aan zelfs.

Soortgenoten is een must vor ene kuddedier.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:27

LADPR schreef:
Sorry hoor maar dat heeft niks met een geldboom te maken. Je kan ook een klein ponietje kopen als gezelschap of een pony van iemand anders erbij zetten, dan verdien je er nog een paar centen aan zelfs.

Soortgenoten is een must vor ene kuddedier.

Nou mijn c pony heeft het gewoon overleefd hoor, bij ons was het gewoon niet haalbaar.

edit: maar we gaan offtopic, laten we dat niet doen want dat vinden de mod's niet goed Lachen
Laatst bijgewerkt door rowo op 17-04-08 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:28

Ja ik heb een mega geldboom, nee nog erger mijn hengst is vorig voorjaar apart gezet omdat hij te dominant zou zijn. Hij heeft meer dan een half jaar alleen gestaan en elke keer als ik weg ging brak het mn hart. Daarom heb ik 11 november vorig jaar een speeltje voor hem gekocht, een hengstveulen waarmee hij nu onafscheidelijk is. De lol die die 2 beleven is voor mij onbetaalbaar.

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:29

Onze bijna driejarige wordt nu 3x keer in de week 20 à 25 minutjes gereden en 1 x keer gelongeerd. ze gaat begin mei lekker dag en nacht de wei op om lekker door te groeien..Knipoog
Afbeelding

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:30

En dan snap ik weer niet waarom er op een 2-jarige al gereden wordt Bloos verder toont het dier niet heel iel en ziet het er wel leuk uit

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:31

Sappos schreef:
En dan snap ik weer niet waarom er op een 2-jarige al gereden wordt Bloos verder toont het dier niet heel iel en ziet het er wel leuk uit

Dat snap ik dus ook niet... maar ja aangezien ze van de knhs per januari 3 zijn gaan de meeste mensen daar ook vanuit. Zonde!

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:34

ze is nog maar kort onder het zadel (voor de basis)ze gaat binnekort weer voor een aantal maanden de wei op.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:34

Okay ik zal toegeven dat op mijn volgende maand 3 jaar wordende hengstje ook wel eens iemand gezeten heeft maar ik vind er op zitten (erop zit eraf) heel iets anders dan 3x in de week rijden. Wel een verstandige keuze dat ie van de zomer op het land gaat.

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:35

rowo schreef:
Sappos schreef:

Dat snap ik dus ook niet... maar ja aangezien ze van de knhs per januari 3 zijn gaan de meeste mensen daar ook vanuit. Zonde!

we hebben hier wel bij nagedacht hoor!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:36

3 keer per week 20 minutjes ohz...........

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:36

Sappos schreef:
Okay ik zal toegeven dat op mijn volgende maand 3 jaar wordende hengstje ook wel eens iemand gezeten heeft maar ik vind er op zitten (erop zit eraf) heel iets anders dan 3x in de week rijden. Wel een verstandige keuze dat ie van de zomer op het land gaat.

Erop zitten en rijden is nogal een verschil!

Maar goed, over dit soort dingen zullen de mensen het nooiit eens worden. De 1 rijd um in met nog geen 3 de ander pas met 4,5.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:40

Ja helaas...maargoed das wat ik er van vind. Het is iig niet alsof het paardje van muispluis een hele jeugdige iele slungel is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:42

op een jaarling kan je nog gewoon even zitten Haha! rijden is wat anders...........

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:43

KiWiKo schreef:
op een jaarling kan je nog gewoon even zitten Haha! rijden is wat anders...........

ROFL Je snapt wat ik bedoel!

jumparound

hier standfoto is idd geen slungel, stevig paardje Knipoog Afbeelding

Sappos

Hehe maar daar zou ik liever niet voor kiezen...