Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

heiditjj schreef:Het is geen grap. En ik vindt dat je de titel ruiter niet verdient als je niet fatsoenlijk in je zadel kan blijven zitten zonder hulpmiddelen. Er zijn zelfs mensen die 1.30m springen zonder zadel en ook gewoon kunnen blijven zitten, dan moet het toch mogelijk zijn?!
geintje.

Sodeletuut schreef:Ja het zou wel handig zijn, mijn paard is niet makkelijk uit te zitten, maar echt.. ik vind het zo dom dat dit mag op wedstrijden enzo.. En ik zou het ook nooit gebruiken, gewoon lekker blijven oefenen
Nee maar serieus, dit ging idd ook om een klein vrouwtje met groot paard, waarbij de benen ook beter tegen het zweetblad aan bleven liggen volgens haar. Het ging volgens mij meer om het psychologische effect. Bij het meisje waar TS het over heeft trouwens ook denk ik, het spul helpt je niet daadwerkelijk te blijven zitten als de pony gek doet, het geeft je wel een steviger gevoel. En ach, dan zie ik het probleem niet zo. De ene heeft gelukssokken die ie op concours altijd aan wil, de ander voelt zich veiliger met een bodyprotector en een derde wil graag wat extra grip op het zadel. Whatever, als je je er beter bij voelt, waarom niet? Het doet het paard geen kwaad. Liever zoiets dan iemand die uit stress het paard in zijn mond zit te rukken of anderszins belemmert.
Ellebel schreef:Nou staat het hier al een paar keer aangegeven, maar nogmaals: het is geen superlijm waarmee je je vastplakt op je zadel... gewoon iets om het stroever te maken. Jeetje, wat een fantasie