Niet zitten? Dan maar plakken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HocusTivoli

Re: Niet zitten? Dan maar plakken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:54

Zo apart is het niet hoor, wordt door een hoop mensen gebruikt. Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd. Het lijkt me toch niet zo prettig. Je hebt ook Sporty Haft Spray van Horse Fitform: http://www.horse-fitform.de/index2_ger.htm (Kijk bij Produkte, Hilfsmittel, Sporty Stiefel Spray)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:00

Verdorie zeg, en ik vind een kunstleren zitvlak al enorm bewegingbeperkend Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:04

....dit moet een grap zijn.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 14:46

Het is geen grap. En ik vindt dat je de titel ruiter niet verdient als je niet fatsoenlijk in je zadel kan blijven zitten zonder hulpmiddelen. Er zijn zelfs mensen die 1.30m springen zonder zadel en ook gewoon kunnen blijven zitten, dan moet het toch mogelijk zijn?!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:47

heiditjj schreef:
Het is geen grap. En ik vindt dat je de titel ruiter niet verdient als je niet fatsoenlijk in je zadel kan blijven zitten zonder hulpmiddelen. Er zijn zelfs mensen die 1.30m springen zonder zadel en ook gewoon kunnen blijven zitten, dan moet het toch mogelijk zijn?!

Ik voel me geenszins aangesproken door je kort door de bocht-redenatie maar wil wel aangeven dat er soms wel redenen kunnen zijn waarom iemand niet zo bijster stevig in het zadel zit.......

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:53

Is klitteband niet veel handiger Haha! geintje.
Heb van dat middeltje ook wel eens gehoord. Waarom niet gebruiken als het er is toch?

Ik vond het altijd heerlijk rijden op mijn Wintec met Equisuede en kunstleren zitvlak-rijbroek Bloos

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:04

Een vrouwje waarbij ik stage heb gelopen gebruikte ook lijm, maar dan alleen bij nieuwe rijlaarzen, omdat je daar meestal nog niet zo stevig mee zit (en dan aan de rijlaars - zweetblad). Als je het direct na het rijden beide weer schoonmaakt houd je er als het goed is niks aan over.

Maar ik vind het nogal vaag inderdaad, maarja, ik hoor helas genoeg vage en ander minder toffe dingen.
Maar ik moet zeggen dat ik het ook niks vind en ik snap precies wat je bedoeld.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:13

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:32

Ik heb dit ook al gehoord. Sommigen doen het nog simpeler: een lederen zitvlak van de rijbroek gewoon nat maken, dan plakt dat vanzelf aan het lederen zadel.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:44

Hier heb ik nou nog nooit van gehoord Clown
Wij maken altijd grapjes op de manege over kukident aan je kont, maar serieus is dat natuurlijk nooit Knipoog
Vind het een beetje apart en weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, is dit wel zo fijn voor het paard? Heeft die geen last ervan? Want het lijkt mij dat dat meisje dan ook een verkeerde houding heeft?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:19

Heee, dit lijkt me het ei van Columbus voor op school!
Geen van die pubers kan stilzitten, heb ik eindelijk rust voor mijn neus!
ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:04

Oké, nu snap ik het. Ik heb er zelf nog nooit van gehoort. Zou wel willen weten hoe dat er dan uit ziet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 07:08

Ik ken idd saddletite, uit de crosswereld. Voor extra grip op de teugels, laarzen en kont maar persoonlijk vind ik het niet prettig. Het voelt te stroef, te gedwongen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 07:29

Ik ken het wel maar denk niet dat je er beter van gaat zitten. Voor een beetje hetzelfde effect kun je ook gewoon de zit van je zadel met zadelzeep doen, dit samen met een kunstlederen zitvlak zorgt ook voor het "stroeve gevoel".

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 07:30

Ik heb maar 3 woorden: Wat Een Onzin
Je gaat iemand toch niet aan het zadel vastplakken?
Is dat een nieuwe rage ofzo? Nors opkijken

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:20

Saddle Tite gebruikt meer als de meerderheid van de springruiters bij ons op parcours. Zodat de benen moet stil blijven boven de sprong. Ze smeren het allemaal aan de binnenkant van de laarzen. Ik wou het ook eens een keer uittesten, moet ik nog maar eens doen Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:27

Ja het zou wel handig zijn, mijn paard is niet makkelijk uit te zitten, maar echt.. ik vind het zo dom dat dit mag op wedstrijden enzo.. En ik zou het ook nooit gebruiken, gewoon lekker blijven oefenen Lachen

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:42

Sodeletuut schreef:
Ja het zou wel handig zijn, mijn paard is niet makkelijk uit te zitten, maar echt.. ik vind het zo dom dat dit mag op wedstrijden enzo.. En ik zou het ook nooit gebruiken, gewoon lekker blijven oefenen Lachen

Idd, ik vind het ook dom

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:03

ik vind het niet zo heel gek hoor!
Er zjin zoveel hulpmiddelen voor een vaste zit, daarbij denk ik aan kunstleren zitvlak bij broeken, zadels met diepe zit(schuift minder), antislip dingen enzo..
Als je nu een heel glad zadel hebt die wat te groot is waarin je erg schuift is dit een goedkopere oplossing dan een nieuw zadel.
Ik denk dan bv aan een heel hoog opgooiende fries, zo makkelijk zitten is dat niet als je dan een zo'n glad zadel hebt.
Maar ik denk niet dat het beter helpt dan een broek met leren zitvlak hoor...
ik zou het allemaal niet te letterlijk nemen, dat 'vastgeplakt' aan het zadel. Het is gewoon wat product voor het zadel minder glad te maken...

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:48

Ik ken een GP amazone die dit ook gebruikt, en ik denk dat als je tegen haar zou zeggen dat ze eerst maar eens moest leren rijden ze je hoofd er zowat af zou bijten Haha! Nee maar serieus, dit ging idd ook om een klein vrouwtje met groot paard, waarbij de benen ook beter tegen het zweetblad aan bleven liggen volgens haar. Het ging volgens mij meer om het psychologische effect. Bij het meisje waar TS het over heeft trouwens ook denk ik, het spul helpt je niet daadwerkelijk te blijven zitten als de pony gek doet, het geeft je wel een steviger gevoel. En ach, dan zie ik het probleem niet zo. De ene heeft gelukssokken die ie op concours altijd aan wil, de ander voelt zich veiliger met een bodyprotector en een derde wil graag wat extra grip op het zadel. Whatever, als je je er beter bij voelt, waarom niet? Het doet het paard geen kwaad. Liever zoiets dan iemand die uit stress het paard in zijn mond zit te rukken of anderszins belemmert.

Amber_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:23

Ik zou het gewoon niet gebruiken, want hoe kan je indd lichtrijden met die lijm. en als er een ongeluk gebeurd, waardoor je zo snel mogelijk van je paard moet, hoe kom je er dan af?!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:10

Nou staat het hier al een paar keer aangegeven, maar nogmaals: het is geen superlijm waarmee je je vastplakt op je zadel... gewoon iets om het stroever te maken. Jeetje, wat een fantasie Haha!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:36

Hier heb ik nog nooit van gehoord...... Ik heb rijbroeken met kunstleren zit, als ik mijn zadel heb gepoetst voor concours dan zit ik ook wel iets stroever als normaal maar lijmen?? Ik denk dat je beter een paar zitlessen kunt gaan volgen of je paard beter door zijn rug laten lopen zodat hij je beter laat zitten.... Lijmen?? Nee, mij niet gezien!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:36

Ellebel schreef:
Nou staat het hier al een paar keer aangegeven, maar nogmaals: het is geen superlijm waarmee je je vastplakt op je zadel... gewoon iets om het stroever te maken. Jeetje, wat een fantasie Haha!

Pling

Tiffanyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:41

Ik vind het schandalig! Vooral als ze wedstrijden rijd! Het is absoluut niet eerlijk tegenover andere deelnemers! Dat meisje komt dus gewoon niet los uit haar zadel en zal dus ook betere punten krijgen lijkt mij. Ik vind het eigenlijk een soort van bedrog voor de jury. En natuurlijk oneerlijk voor de andere deelnemers. Zij doen hun best om zo mooi en goed mogelijk te blijven zitten en zij plakt er maar lijm op! Dat je al op het idee komt snap ik nog niet eens! Iemand die zulke dingen doet, moet maar geen wedstrijden meer rijden. Het word dan een soort van valsspelen omdat het niet van "nature" zo gaat. Ik vind dat ze maar eens nodig op zittraining mag!