weersomstandigheden, hoe reageert jou paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte91

Re: weersomstandigheden, hoe reageert jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:28

Mijn paard schrikt van alles waar ze normaal niet van zou schrikken als het hard waait. Met regen of sneeuw heb ik geen probleem, behalve dan dat ze niet zo graag in slijk ofzo loopt. Als het heel hard regent weet ik niet wat ze doet, want dan wil ik er zelf niet in rijden.Lachen

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:02

Farita is met harde wind en kou ietsje frisser, maar echt maar een klein beetje.
Regen echter, is haar aards vijand... Paar drupjes in d'r oren, en je kan normaal rijden verder wel vergeten. Madam legt zichzelf dan in een soort van pretzel vorm om maar geen regen in d'r oren te krijgen en loopt dan dus echt schots en scheef... Heel iritant, vooral omdat als ik echt lekker bezig ben, ik zelf de regen amper merk. Maarja, als je paard opeens travers gaat doen op de volte, dan een soort van dubbele contrastelling aanneemt en 2e helft van de volte schouderbinnenwaards doet.. Waar we allemaal dus echt niet mee bezig zijn normaal, tja...

Sneeuw heb ik maar niet uitgeprobeert, we hebben een binnenbak, dus ben toen het begon te sneeuwen rap naar binnen gegaan. Regen vind ik best, maar sneeuw is me te koud, dan werken mn vingers niet meer Bloos De paar sneeuwvlokjes die naar binnen waaiden vond ze echter maar niets, dus...

lasamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:06

Sam vind alleen heel veel wind niet zo leuk. Tegen wind valt mee maar de wind de rug is wat minder.Voor de rest gelukkig nergens last van!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:19

warm weer... (en dan bedoel ik al bij meer dan ..
ca 18 graden...) dan heeft madam minder zin..
heet weer... (en dan bedoel ik meer dan 25 graden)
dan heeft madam geen zin...

Sneeuw vind ze prachtig..
oortjes erop en gaan..

storm, tja dan heeft madam ook een beetje storm in d'r lijfje...
stortregen, dan kan ze best lollig de bak door spurten!
(als je er een kind op zou zetten.. bij mij komt ze dan paar
sprongen ver.. en is weer mak..)

vrieskou, heerlijk!! vind zij, loopt dan lekker!

bij buitenrijden, loopt madam uiteraard het liefst van het
slechte weer af!!! ze is niet gek!

xxKayleigHxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:19

mijn paard reageert heel sterk op weersveranderingen vooral als het kouder word is ze zelf ook veel frisser dan anders

LauraaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:13

Mijn paard reageert ook op slecht weer en dan met name als het hard waait.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:03

Mijn paard heeft nergens last van. Ze wil in de regen niet buiten lopen, maar wind is geen probleem!

Mijn bijrijdpaardje schrikt zich echter steeds te pletter van de wind en dan vooral van alle dingen die daardoor in het rond gaan vliegen.. nogal lastig Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:18

Harde wind wordt Jes soms wat hyperder van, regen maakt niet uit (alleen in de bak is het zo fijn om met je kont tegen de regen in te staan Rolleyes )
Hitte.. het is een onvervalste koudbloed, dus dan gaat het soms wat minder hard. Maar dat is op te lossen door 's ochtends of 's avonds te rijden.

Hagel is ook niet grappig *LOL*

Verder is ze altijd wel te rijden, maar ja. Ze is een beetje weer ook wel gewend, ze staat 24/7 in het land, weer of geen weer Tong uitsteken