hoe hoog springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nancyy_F

Re: hoe hoog springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:36

Mijn pony is een new-forest van 11 jaar en 1.43 meter hoog en met haar spring ik 1.00 soms 1.10 en dat gaat echt heel erg goed! Bij 1.20m gooit ze de bovenste balk er echt af:P Maar ik doe het voor de lol en niet voor wedstrijden dus ik vind het niet erg!

Juul_Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:15

Mijn pony wordt dit jaar 6 en ik spring er nu mee in het Z en ze doet het altijd met plezier en ze wilt heel graag over de hindernissen. Ik geef haar wel regelmatig een week rust, omdat ze toch nog jong is en ze anders misschien overbelast raakt. Ze moet er wel plezier in houden en dat heeft ze zeker. Ik heb vanaf de B iedere klasse helemaal uitgereden, maar het gaat gewoon heel snel en als het goed is, is een pony er dan ook aan toe. Hoe oud de pony ook is.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:31

mijn 4 jarige loppt momenteel in het B springen paarden,
als je niet elke week op concours gaat is dat geen probleem,thuis spring ik er af en toe mee,om hem soepel te houden en voor de controle.
ik heb mijn paard dan ook om op te leiden en te verkopen,dan gaat het meestal ook wat sneller,dan iemand die zijn paard heeft voor de hobby,ik rij hem trouwens ook niet iedere dag maar om de dag,en lekker veel op de wei.
de meeste springpaarden die opgeleid worden voor de sport lopen als 4 jarige al concours,alleen voor de ervaring.je kunt beter een 4 jarige lekker B laten lopen,dan dat ze 6 jaar zijn en dan moeten ze zo snel mogenlijk naar het m,want anders is het paard al weer 7 en nog B.nu kunnen ze met hun klasse meegroeien,een 4 jarige mag het hele jaar niet hoger dan 110,dus lekker ervaring op doen.
en daar hebben ze later alleen maar gemak van.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:34

Ik spring met mijn 4 jarige pony maximaal 60 cm.. Ik ben vooral veel bezig met wat combinaties springen, dubbeltjes, lijntjes, in uitjes, klein parcoursje enz. Als ze dat onder de knie heeft kan ik wel wat meer de hoogte in, maar dit vind ik op het moment hoog genoeg..

kilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:28

Ik vind het wat hoog voor een jong paard. Ze zijn nog niet uitgegroeid, misschien als ie 5 of 6 is beginnen met 60/70 cm.

xloveingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:01

Ik ga met Kilde mee

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:04

ik vind dat je met 3 enzo wel al een beetje moet springen en dan met 4 op wedstrijden gaa.
heb ik nu ook met ballerina, die is nu 5 jaar. en springt nu M.
en shutterfly is 6 en springt nu 6,,

gaat alllemaal goed

annemijn1010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:59

Ik zou rustig opbouwen :d en nog niet zo jong al zo hoog gaan beginnen Tong uitsteken Leuk pony trouwens Charlie Knipoog