Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pluklief schreef:Onodig slaan vind ik wel sneu, maar gewoon een corrigerende tik moet prima kunnen in mijn ogen.
Als ze paarden zich niet gedragen in hun kudde worden ze ook rechtgezet en dat gaat een stuk hardhandiger..
Shellovic schreef:Pffft... Zoveelste.
Gewoon consequent zijn en eerlijk handelen. Zelf beoordelen wanneer een tik op zijn plek is.
maar een paard dat zich gewoon correct gedraagd en zo nu en dan eens met een pootje buiten de door mij gestelde grenzen gaat omdat het vrolijk is hoeft daar niet bang voor te zijn 
Citaat:Als ze paarden zich niet gedragen in hun kudde worden ze ook rechtgezet en dat gaat een stuk hardhandiger..
pintogirl schreef:N.a.v een ander topic
Een reactie was: Slaan doen wij niet, dat is zielig!
Als ik zegmaar op een fjord zou rijden die heel erg vervelend is en bokt en mij probeert af te gooien en dat soort dingen(niet dat ik op fjorden rijd). Dan vindt ik het zieliger voor mijzelf dan voor het paard dat een tik krijgt.
Eerder wilde ik nooit een paard een tik geven omdat ik dit doodzielig vond () Nu weet ik wel beter
Discuseer mee maar houd het netjes.
(hierboven is MIJN EIGEN mening!)
Bijvoorbeeld doordat ze een beetje onrustig zijn, een beweging maken die jij niet wilt enz. Ik ken 2 jongens die de paarden op de stal waar ze werkten onnodig sloegen en die paarden waren dus oplaatst erg bang. Heb daar ook wel een paar keer wat van gezegd. Als een paard bang was en dus niet deed wat die jongen wilde, kreeg ie gewoon een klap. pintogirl schreef:N.a.v een ander topic
Een reactie was: Slaan doen wij niet, dat is zielig!
Als ik zegmaar op een fjord zou rijden die heel erg vervelend is en bokt en mij probeert af te gooien en dat soort dingen(niet dat ik op fjorden rijd). Dan vindt ik het zieliger voor mijzelf dan voor het paard dat een tik krijgt.
Eerder wilde ik nooit een paard een tik geven omdat ik dit doodzielig vond () Nu weet ik wel beter
Discuseer mee maar houd het netjes.
(hierboven is MIJN EIGEN mening!)