desney8 schreef:moet je met neusriem rijden op een wedstrijd?
Ja dat staat ook in de regels, bij een gecombineerde neusriem MOET er een sperriempje aanzitten, of het lusje verwijdert zijn, anders is het incompleet tuig..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
desney8 schreef:moet je met neusriem rijden op een wedstrijd?
Biepje schreef:Nee, want de een heeft een bit in en de ander niet, dus je hebt geen gelijk geval omdat je met verschillende middelen zit.
Het heeft dus helemaal niets te maken met de manier van rijden, daar zeg ik echt niets over, ik heb het gewoon over de grondslag van het harnachement bij dressuur.
stef schreef:jij vind niks een goede reden zolang er een bit bij betrokken is
.je denkt zeker dat ik zo'n bitgoeroe ben.. Nee hoor; ik heb zelf ook 3 jaar met bit gereden...Maureenn schreef:Ja maar een bit is een bit, een zadel is een zadel en een spoor is een spoor. en zonder bit is geen bit. dus niet te vergelijken
Joepju schreef:stef schreef:jij vind niks een goede reden zolang er een bit bij betrokken is
Hahaa....je denkt zeker dat ik zo'n bitgoeroe ben.. Nee hoor; ik heb zelf ook 3 jaar met bit gereden...
Ik vraag alleen maar een gegronde reden waarom het van de KNHS niet mag Stef...kun je die nou nog geven??
Joepju schreef:Maureenn schreef:Ja maar een bit is een bit, een zadel is een zadel en een spoor is een spoor. en zonder bit is geen bit. dus niet te vergelijken
Een mooi ontspannen paard, is een mooi ontspannen paard...
Shanna schreef:Niemand kan die geven behalfe de KNHS zelf en ik betwijfel of die dat wel kunnen, dus als je die wilt weten dan ben je hier toch echt verkeert..
Joepju schreef:Shanna schreef:Niemand kan die geven behalfe de KNHS zelf en ik betwijfel of die dat wel kunnen, dus als je die wilt weten dan ben je hier toch echt verkeert..
ajoh; Shanna....wees nou lief voor me...![]()
Ik probeer hier een interessante discussie uit lokken joh...dat snap je toch wel....![]()
desney8 schreef:Ja dat staat ook in de regels, bij een gecombineerde neusriem MOET er een sperriempje aanzitten, of het lusje verwijdert zijn, anders is het incompleet tuig..
Maureenn schreef:Wat wil je met deze discussie bereiken?!!!
als je het écht zo graag wil weten mail gewoon het KNHS en ga verder niet moeilijk doen tegen ons, geen enkele reden vind jij een goede gegronde reden..
desney8 schreef:ik heb een africhtingsneusriem,
mag je daar dan wel mee op wedstrijden?
sflj schreef:Biepje schreef:Jaloers zullen ze allerminst zijn, het maakt het er gewoon ontzettend moeilijk op om een correcte vergelijking te maken tussen mensen die met bit en mensen die zonder bit rijden. Iedereen gelijk voor de wet.
Tuurlijk niet! De jury weet toch hoe het plaatje eruit moet zien? Hoe het paard loopt enz?
Als iemand dat nou ook kan zonder ijzer?! En anders eindigt diegene toch gewoon onderaan?!
Wat is jouw probleem??
Inderdaad Wizewo! Dus als je die oefeningen bitloos, zadelloos, desnoods in je blote kont uitvoert doet er toch niet toe?!
Scherpere bitten enz niet toestaan lijkt me logisch, gaat ten koste van het welzijn van het paard. Geen enkel paard heeft er nadeel van als het bitloos gereden wordt!
Biepje schreef:Maar als je zonder bit rijdt, dan neem je een middel gewoon weg, terwijl je bij verschillende optomingen wel nog altijd met dat middel blijft rijden.
(en misschien doe ik dat nog wel eens!)
[/quote]Maureenn schreef:Een discussie is geen discussie als je na weet ik hoeveel argumenten nog steeds niet zelf een beetje mee kunt geven. en alleen je poot stijf houden. mail het knhs en ga met hun die discussie aan