Tong vastbinden met pantykous?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Digi

Re: Tong vastbinden met pantykous?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:08

Ik heb het ook wel eens gehoord ja. De vorige eigenaar van mijn paard heeft het ook wel eens als suggestie van iemand gekregen omdat het paard met z'n tong uit z'n mond liep, er was zelfs een gek die hem vertelde dat het misschien een goed idee was om de tong met ijzerdraad vast te binden .... heel goed idee ....NOT! wat een randdebielen heb je toch he? Gelukkig vond de vorige eigenaar van m'n paardje het ook een heel slecht idee. Dan maar met die tong eruit hoor en paard in de verkoop! Ikke blij, ik heb een toppertje kunnen kopen voor een zacht prijsje dankzij die tong. En inmiddels doet ie het niet meer Nagelbijten / Gniffelen en we hebben dat niet met een pantykous voor elkaar gekregen Knipoog

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:11

ijzerdraad???????????????????????????????????????????????????????

floorsil

ik was in de ruitersportzaak en toen zij die man van de winkel ook er zijn tongriempjes te koop maar vind dat echt niet normaal. de pony loopt nu op een lepelbit en sinds die tijd doet die het niet meer. dus dat raad ik nu iedereen aan.

Alet

giotto schreef:
>knip<

Ik vind dat hier trouwens veel te snel met de term " dierenmishandeling " word gegooid...

Nou, als ik niet beter wist zou ik er ook van opkijken, maar goed mij is het eens uitgelegd waarom het gedaan wordt.
Vanuit een stuk medeleven reageert een ieder al snel vrij pittig.
En de beginpost en de poll zijn op zn minst suggestief te noemen....

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:12

op door poesen?

Heb niet t hele topic gelezen, maarre er zijn toch ook gewoon speciale bitten voor paarden die hun tong over het bit gooien? een tonglepel bit?
Vind een kous net ff wat minder vriendelijk klinken denk ik...

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:13

Nog nooit een paard bijna zien stikken in zijn eigen tong?
Ik wel,en het was geen leuk zicht...
Daar hebben ze ook alles met geprobeerd.Paardentandarts,veearts,osteopaat,...niks gevonden,geen enkel lichaamlijk probleem.
Tong vastbinden vond ze ook niet kunnen...tot ze op een mooie dag samen met het paard tegen de grond is gegaan.Paard had zijn tong boven het bit gelegd,blijven spelen en gekke bekken blijven trekken tot hij z'n tong zodanig geplooid had dat hij ze niet meer terug op z'n plaats kreeg.Maw hij heeft ze bijna ingeslikt ( gaat niet natuurlijk,maar ze zat achterstevoren in zijn mond richting keel )
Sindsdien rijd ze ook met een panty...
En een paard kan perfect slikken,speeksel aanmaken ,schuimen e.a. met een panty rond z'n tong.

Trouwens enkel een pantykous gebruiken, GEEN ijzerdraad , bandage ,strokoordje of zoiets!!!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:14

Joepju schreef:
Ik ken iemand die problemen met haar paard heeft. Het paard gooit regelmatig zijn tong over het bit. Mijn vraag is aan jullie; is het een goede en verstandige oplossing door de tong vast te binden met een pantykous, zodat hij zijn tong niet meer over het bit kan krijgen en het op deze manier "af te leren" ? Ik geef mijn mening later pas...stemmen jullie eerst maar geheel onafhankelijk....

ik weet wel dat ze dit doen in de drafsport want als t paard dan ze tong over ze bit gooit en gaat rennen dat ze hem dan niet meer onder controle krijgen.

ik weet dat ze daarom de tong vastbinden met panty

wat rijtechnies betreft zou ik het niet durven zeggen...ik weet wel dat er een tongbit bestaat waardoor t paard ze tong niet meer onder ze bit vandaan krijgt

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:15

giotto schreef:
Daar hebben ze ook alles met geprobeerd.Paardentandarts,veearts,osteopaat,...niks gevonden,geen enkel lichaamlijk probleem.
Tong vastbinden vond ze ook niet kunnen...tot ze op een mooie dag samen met het paard tegen de grond is gegaan.Paard had zijn tong boven het bit gelegd,blijven spelen en gekke bekken blijven trekken tot hij z'n tong zodanig geplooid had dat hij ze niet meer terug op z'n plaats kreeg.Maw hij heeft ze bijna ingeslikt ( gaat niet natuurlijk,maar ze zat achterstevoren in zijn mond richting keel )
En een paard kan perfect slikken,speeksel aanmaken ,schuimen e.a. met een panty rond z'n tong.

Trouwens enkel een pantykous gebruiken, GEEN ijzerdraad , bandage ,strokoordje of zoiets!!!!

hehe een die er ervaring mee heeft..

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:17

Precies goitto, dat bedoel ik maar.
Iets wat op het eerste gezicht naar of zelfs kwellend klinkt kan ook een heel andere kant hebben, die je niet weet, en zelfs positief uitwerken.

*edit* Tongriempjes mogen volgens mij dan weer niet, ook niet bij de draverij. Een kous rekt mee, leer niet en kan afknellen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:20

ik denk dat t eraan ligt of je gelijk je paard kwijt ben zodra hij ze tong over ze bit gooit

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:20

dat is dus ook het hele voordeel van een panty, rekt mee en een paard kan nog genoeg zijn tong bewegen maar niet meer de tong over het bit gooien

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:21

In Duitsland mag je dan weer geen kous gebruiken op de koers,daar moet je een lederen tongriempje gebruiken...

Ben trouwens zelf meer voor een kous,vermits die zachter is in de mond.

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:24

Hoe komen sommige mensen op die rare en nare ideeen?!?!?!?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:24

tjah.. wat al eerder gezegt word.. panty rekt mee.. maar als je die weer zó strak vastbind dat die niet meerekt... ik vind het zoiezo geen optie, ik geloof dat je voor dergelijke dingen ook speciale bitten hebben. (weet niet precies in hoeverre die 'diervriendelijk' zijn, maar lijkt me altijd wel beter dan een panty)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:26

het komt geregeld voor, vooral in de dressuursport.
ze leren het idd af.
maar of ik een voorstander ben is wat anders, maar het helpt

horsy_choco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:26

Abnormaal, verder zal ik maar niet helemaal uit mijn dak gaan hoe iemand het bedenkt.. ! Boos! Boos!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:27

ja maar stel nou dat zo'n bit nou geen effect heeft en je gewoon anders heel snel je paard kwijt bent dan zou een panty opzich een oplossing zijn

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:30

maar zo'n bit is daar voor bedoelt, een panty niet! Dus het lijkt me wel zo logisch als je éerst dat bit probeert voordat je aan andere rare fratsen begint...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:31

als allerallerallerallerallerlaatste oplossing.....en dan nog niet!!!!!!!

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:59

giotto schreef:

Die panty is natuurlijk niet de énige oplossing om te voorkomen dat je in zo'n geval met paard en al tegen de grond gaat:
zònder bit in je mond is het namelijk vrij lastig om je tong erover te leggen Clown

En ja, ik weet het: bitloos is geen oplossing, je kunt niet bitloos starten enzovoorts (bla die bla die bla.....) Daar zijn natuurlijk zat dingen op te bedenken, dat hoef ik hier niet uit te leggen (meestal is dat toch aan dovemansoren gericht Slapen )

Verder moet je mss gewoon je 'verlies' nemen en accepteren dat het niet werkt met bit Ach gut ...

Of nee, wat stom van mij!!! Effe vergeten Clown : Paard is van míj, en moet dus doen wat ìk wil en op míjn manier, lúisteren zal ie!! Whoosh!
Hmm wat is het toch heerlijk om mens te zijn!

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 22:04

Had het zelf niet beter kunnen verwoorden Muiz... Lachen
Maar helaas...ze luistert niet... No Cheer

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:10

Citaat:
Of nee, wat stom van mij!!! Effe vergeten : Paard is van míj, en moet dus doen wat ìk wil en op míjn manier, lúisteren zal ie!!
Hmm wat is het toch heerlijk om mens te zijn!

Haha , super opmerking !
En idd je heb groot gelijk , probeer het eens ZONDER een bit !
Als je niet ken rijden zonder bit , moet je het met bit al helemaal laten .
Maar goed , idd muiz ben het helemaal met je eens !

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:13

Hmmm, kan het niet uitstaan dat mensen dit zouden doen!!! Mijn eigen pony gooide in het begin ook haar tong over het bit en dan was het gaan, gaan en nog eens gaan. Geen land mee te bezeilen. Oplossing: Ander bit en weg probleem....De gedachte om haar tong vast te binden zou niet in eens in mijn hoofd op kunnen komen! Erg vreemd dit!

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:15

Joepju schreef:
Allejandro schreef:
de tong vast binden aan wat?

aan het bit

Frusty

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:16

Joanne_ Ben het eens met je reactie...meer is er niet op te zeggen! lol