Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. En een gevoelige rug omdat zn spieren al volgroeid waren dat ze niets gewend waren. Maar phsygisch maakte ik niets meer kapot. Maar hij doet t nu wel super hoor onder het zadel.
linky schreef:Prachtleeftijd,de meesten worden veel te vroeg/snel ingereden....................
Veel plezier!
.
. Als ze te vroeg worden ingereden heb je later trouwens meer kans op allerlei problemen.
een paard inrijden kan altijd al issie 10 jaar (of ouder
) 
tyleysmiley schreef:Hoi,ik heb zelf een Friese hengst gehad en die was ruim 4 jaar toen hij ingereden ging worden(helaas niet bij mij,want ik heb hem verkocht op ruim 4-jarige leeftijd omdat hij te klein bleef)Ik ben altijd vanaf dat ik hem had(met 5 maanden)wel heel veel met hem bezig geweest,veel aan de hand wandelen,af en toe meenemen naast de fiets,gewoon alle dingen opzoeken die hij ook tegen zou komen als hij bereden zou worden,ik heb hem in al die jaren nooit gelongeerd of zadelmak gemaakt,ik vond dat helemaal niet nodig en nog tijd genoeg als ik hem wel zou gaan berijden.Dit is misschien niet voor elk paard hetzelfde,maar ik had dan ook een superlieve hengst,die heel makkelijk te handelen was.Vaak zie ik wel eens paarden te koop staan,moeten ze nog drie worden,zijn ze al ??onder het zadel en lopen al keurig netjes,persoonlijk vind ik dat echt niet kunnen om een paard al met tweejarige leeftijd te gaan rijden,liever pas vanaf 3 1/2 -4 jaar,groetjes Linda