Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zonder correcte training loopt dit op tot soms boven de 70% van de hele combinatie = gewicht ruiter en paard tezamen. Bij correcte training nodig je het paard uit zijn achterhand sterker te maken in de dragende spieren zodat het evenwicht weer wat hersteld wordt en de voorhand minder gewicht hoeft te dragen.
Citaat:En het is Never change a winning team niet always
Ja ik weet dat dat de uitspraak is, maar er zijn onderzoekers die naar aanleiding van deze uitspraak een onderzoek en boek hebben geschreven " Always change a winning team", was een soort grapje zeg maar..

marenko schreef:Mij is geleerd: stappen op asfalt is goed om de pezen te harden, draven slecht (zeker zonder ijzers) omdat de klappen dan te hard worden, geen vering.
_Margot_ schreef:Ik heb ja gezegd,
Als een pony geen ijzers heeft, kunnen de hoeven erg slijten
Het is iig niet goed voor de hoeven, kreupel zijn is vaak een gevolg
het kan wel, maar dan moet rustig aan opbouwen/of ijzers onderdoen
RianneH schreef:_Margot_ schreef:Ik heb ja gezegd,
Als een pony geen ijzers heeft, kunnen de hoeven erg slijten
Het is iig niet goed voor de hoeven, kreupel zijn is vaak een gevolg
het kan wel, maar dan moet rustig aan opbouwen/of ijzers onderdoen
Dit is juist helemaal niet waar. Mijn paarden staan al jaren zonder ijzers, hebben kei en kei harde hoeven en hoeven maar eens in de 2 maand bijgeveild te worden. Soms komt m'n bekapper voor helemaal niets. En die zijn nog nooit kreupel geweest.
Wanneer je over het harde rijdt sluiten de hoeven beter en meer dan wanneer je enkel alleen in de bak rijdt. Dit is daarnaast ook veel natuurlijker voor de hoef en het mechanisme.
Kijk anders eens op http://www.paardnatuurlijk.nl of hoefnatuurlijk.nl