Hoe lang geven jullie een nieuw paard de tijd.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Hoe lang geven jullie een nieuw paard de tijd.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:14

Nou ja de klik moet er zijn, maar voor een paard echt mijn paard is gaat er wel een jaar over heen. Je moet elkaar ook de tijd geven om vertrouwen op te bouwen toch?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 20:16

Nou ik heb les gehad van die vrouw. Zij ging er eerst op en ja hoor hij liep super. Ze zei dat ie op rechts erg vastzat toen ze eraf stapte, en toen zei ze en nu jij..... Ze vond hem overigens super om te rijden en wil hem dan ook voor mij rijden 1x in de week.
Dus ik erop. Direkt aan het werk gezet en ja geloof het of niet, maar het ging super..... En dat na alle lessen die ik gevochten heb. Ik heb heerlijk een half uur ontspannen kunnen rijden. Af en toe wel in verzet met zjin hoofd, maar doordat ik en die vrouw rustig bleven had ik hem erzo weer door. Ik snap nu wat ik fout doe en ga hier dan ook zekers aan werken. Ze gaat me nu 2x per week begeleiden en na verloop van tijd gaan we weer kijken hoe ik het dan nog vind. Maar ik kan jullie wel vertellen, dat ik nu eindelijk eens weer dat super gevoel heb. Ik kan jullie half niet vertellen hoe trots ik ben hahaha.
O,ja wat ik fout deed: Ik had een te strenge binnenhand, zodra hij ontspande hield ik vast en daar kwam dat verzet door. Buiten mijn binnenhand, was ik niet consequent genoeg naar hem toe. Hij nam mij in het ootje, maar met de juiste hulp, hoop ik dat het toch goed kan komen.
Morgen ga ik weer rjiden en ik kijk er nu al naar uit.

Ik hou jullie zowieso op de hoogte hoe het verder verloopt.
In ieder geval bedankt voor alle tips. Ik ga hem na vandaag echt niet verkopen, ben super trots op hem. En ik hoop dat we er samen uit gaan komen....

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:20

ik heb er zelf ervaring mee bij mij heeft het 10 maanden geduurt voordat het pas echt goed ging en klikte en we er heel erg lol in kregen hij stond op het punt verkochtn te worden maar ben nu zooooooooo blij dat ze er nog is ze is me alles dus ik zeg je blijf even doorzetten, als na 1 jaar nog helemaal niks is dan kan je gaan denken overstap te maken succes

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:21

piewie schreef:
Nou ik heb les gehad van die vrouw. Zij ging er eerst op en ja hoor hij liep super. Ze zei dat ie op rechts erg vastzat toen ze eraf stapte, en toen zei ze en nu jij..... Ze vond hem overigens super om te rijden en wil hem dan ook voor mij rijden 1x in de week.
Dus ik erop. Direkt aan het werk gezet en ja geloof het of niet, maar het ging super..... En dat na alle lessen die ik gevochten heb. Ik heb heerlijk een half uur ontspannen kunnen rijden. Af en toe wel in verzet met zjin hoofd, maar doordat ik en die vrouw rustig bleven had ik hem erzo weer door. Ik snap nu wat ik fout doe en ga hier dan ook zekers aan werken. Ze gaat me nu 2x per week begeleiden en na verloop van tijd gaan we weer kijken hoe ik het dan nog vind. Maar ik kan jullie wel vertellen, dat ik nu eindelijk eens weer dat super gevoel heb. Ik kan jullie half niet vertellen hoe trots ik ben hahaha.
O,ja wat ik fout deed: Ik had een te strenge binnenhand, zodra hij ontspande hield ik vast en daar kwam dat verzet door. Buiten mijn binnenhand, was ik niet consequent genoeg naar hem toe. Hij nam mij in het ootje, maar met de juiste hulp, hoop ik dat het toch goed kan komen.

In ieder geval bedankt voor alle tips. Ik ga hem na vandaag echt niet verkopen, ben super trots op hem. En ik hoop dat we er samen uit gaan komen....

wat fijn:D

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:22

neem de tijd die je nodig hebt, zodat het minder tijd kost (pat parelli)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:19

Citaat:

goed zo! Komt toch inderdaad redelijk neer op het verhaal wat ik een bladzijde eerder vertelde Lachen. Succes ermee!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:21

Ik heb Silence ruim 1,5 jaar de tijd gegeven. Toen was ik aardig de wanhoop nabij en zag het niet meer zitten met hem.
Daarna heb ik alles omgegooid (ben een hele andere tak van de sport gaan proberen) en heb iets gevonden, wat Silence helemaal geweldig vind.
Dus nu gaat het steeds beter. Dus ik heb hem wel erg lang de kans gegeven, maar achteraf geen spijt van.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:20

hmm ik zou gewoon niet opgeven..
en minstens 1jaar de tijd geven
de mijne staat nu 3maandjes bij mij (had hem al wel eerder gekocht) en de band is echt geweldig Ja

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:27

ik zou het nog niet opgeven en nog wat meer tijd geven om te wennen, ik zelf ben 6 maanden bezig geweest om echt een klik te vormen met mijn paard, en die "klik" is er ook pas echt helemaal sinds 2 maanden, nu gaat het super, dus gun hem nog even de tijd. sucses!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 19:38

Ik gun hem zekers nog de tijd, vandaag weer alleen gereden, voornamelijk gestapt en de ontspanning gaan opzoeken. Nou het ging stukken beter als de laatste tijd is geweest. Ik weet het nu zeker hij gaat nog niet weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:27

Wat een geweldige berichten!
Ben helemaal blij voor je Ja

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:31

Goed gedaan meid. Heel veel plezier met je paardje. Dit gaat helemaal goed komen.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:25

Paard en ruiter hebben zeker een jaar nodig om aan elkaar te wennen. En een goede instructeur/trice is zeker belangrijk om je goed te helpen en dingen te leren waardoor je ook een betere band krijgt met je paard hoe meer je blijft modderen Hoe meer het je tegen gaat zitten. als je zelf positief blijft en geduld hebt komt het echt goed. Maar dat weet je pas naar een jaar ongeveer als je er alles aan hebt gedaan om een band te krijgen.

succes meid Knipoog

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:52

Wat een bgeweldige vooruitgang, ik had ook al het idee dat het aan de instructrice lag.

Blijf die ontspanning zoeken. Ik hoop dat je toch vind wat je met hem in de stal hebt, alleen dat derop!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 18:39

ik ben zo blij, vandaag heeft hij een rustdag en morgen gaan we weer oefenen. zondag komt ze me weer begeleiden, dus ben erg nieuwsgierig.... of ze al een beetje vooruit gang ziet haha

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:12

ik heb hem nu ong 4/5 maanden en soms nog beetje rommelig en uitproberen maar ik denk dat het goed gaat komen! De vorige eigenaren zeiden ook dat het zeker wel een half jaar zou duren voordat ie echt naar me ging luistern, gun hem veel tijd t lukt vanzelf

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 10:24

Even een berichtje over de afgelopen 2 weken. Het gaat erg goed!! Waar ik heel blij mee ben. In de stap en galop heb ik hem echt goed aan het lopen lekker ontspannen, maar de draf is echt nog moeite hoor. Ik kan daarin mijn aanleuning zelf niet goed plaatsen en hij heeft extra aanleuning nodig. Hierdoor hebben we besloten dat ik hem voor mijn eigen toch met een tiedeman eerst blijf rijden en dit langzaam afbouwen. Ik rij nu 2x in de week met tiedeman en 2x Zonder de tiedeman en we gaan echt goed nu zeg. Ik kan de foto's erop de een of andere manier niet bijplaatsen, maar dat ga ik deze week eens uitvissen hoe dat nou precies moet, want dan kan ik jullie het ook laten zien. Ook maken we nu 1x in de week een film en daar kan ik mijn eigen fouten ook beter door zien. En weet ik waar ik op moet letten. Kortom ik heb een geweldige instructrice gevonden en een geweldig paard waar ik zekers verder mee wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:27

Fijn dat je weer zo lekker bezig bent met 'm Piewie!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 10:36

Sonja schreef:
Fijn dat je weer zo lekker bezig bent met 'm Piewie!

Jah mijn humeur alles is beter aan het worden, ook zijn humeur, hij vind het rijden nu ook weer leuker worden. Gelukkig zijn we op de goede weg en hopelijk, blijven we op deze weg doorgaan.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:12

minimaal een half jaar heb je meestal wel nodig om aan elkaar te wennen.
bij mij een mijn verzorgpony heeft het eerlijk gezegt echt langer geduurt voordat we elkaar echt 100% vertrouwde.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:43

Je voelt het gewoon zelf,

Of je voelt dat de klik er is, maar nog wel moet groeien.
Of je hebt niets met het paard.
of je vind het en super paard waarmee het gewoon niet goed klikt.

Ik weet niet, maar ik denk dat bij iedereen dat moment wel verschillend is.. De een komt er denk ik na een maand al achter en de ander na een half jaar.., Gewoon kijken hoe het gaat tussen jullie, denk ik dan maar.. Knipoog

X

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:18

Ik heb er eentje bijna 2 jaar staan en daar heb ik de klik nog niet mee. Het is een hele goede fokmerrie en het verzorgmeisje wat hier loopt heeft er wel de klik mee, dus ze mag lekker blijven Knipoog.

Maar heb er ook 3 staan die het meteen helemaal waren. Dennis, Roosje en Whitney kan ik mee lezen en schrijven. De eerste 2 zijn inmiddels super braaf onder het zadel en makkelijk te rijden. Nummer 3 is pas 1x op gezeten, maar is in de omgang helemaal mijn beest.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:00

Piewie, in het ene topic rijd je L en in het andere topic rijd je weer Z????

Maar ik heb mijn paard nu 4 jaar. En met rijden is het vaak nog hopeloos.... Maar het is gewoon zo'n schat dat ik nooit zal opgeven. Dus denk ook afhankelijk van hoe koppig een baasje kan zijn met doorzetten.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 15:05

[quote="Phynix"]Piewie, in het ene topic rijd je L en in het andere topic rijd je weer Z????

L dressuur en eerder Z springen pony's

poeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:19

dat ligt eraan soms heb je wel een klik maar gaat het na 2 jaar bv op de wedstrijd pas echt goed...
je moet wel een bepaalde klik hebben...