Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SteffiiY schreef:Naar aanleiding van een vriendin van mijn, wil ik deze discussie beginnen.
Je paard wilt niet luisteren, hij doet alles wat jij niet wilt, en je raakt frusterend.
Wat doe je? Je stapt af? je rijd verder?
Dus daar stap ik af, want als ik boos word verpest ik meer dan dat ik opbouw.SteffiiY schreef:Hallo Bokkers![]()
Een vriendin van mijn heeft regelmatig ''oorlog'' met dr paard, ze stapt af hij krijgt een paar klappen en word de longeerbak ingegooid.
Ik vind dit zelf een slechte manier van oplossen, ik denk dat het paard op deze manier toch zijn zin krijgt doordat jij van zijn rug af gaat.
Altijd goede ervaring mee gehad op die manier. Blijf ik zitten en ga ik een gevecht aan, zit ik de rest van me ritje op een gestresst paard en zit ik zelf ook vol spanning.
Heel erg triest... Bereik je helemaal niks mee, heeft denk ik alleen averechts effect. Maanling schreef:Maar nee, dat was volgens mijn mederuiters echt niet de manier! Dan had ie gewonnen! Tja... als mensen dat zeggen dan zal het wel zo zijn... al vind ik dat wel raar, want de uitkomst is toch hetzelfde? Ik ga er toch langs? Of ik er nou op zit, of ernaast loopt, wat boeit dat?
Maar hier lees ik gelukkig dat het niet zo werkt met winnen en verliezen.
Maanling schreef:Ik ben/wordt in de paardenwereld opgevoed met het idee: als je afstapt heeft het paard gewonnen. Ik heb dat nooit begrepen. Zeker niet op buitenrit als het paard ergens niet langsdurft. Ik ben dan heel simpel, stap af, loop erlangs en stap weer op. Ik ga het gevecht toch niet aan? Hoop stress voor mij en paard, en ik rij juist ter ontspanning. Dat gedoe met omdraaien, wegschrikken, omdraaien, daar zit ik echt niet op te wachten.
dus je doet dat goed. 
SteffiiY schreef:Een vriendin van mijn heeft regelmatig ''oorlog'' met dr paard, ze stapt af hij krijgt een paar klappen en word de longeerbak ingegooid.

SteffiiY schreef:Hallo Bokkers![]()
Naar aanleiding van een vriendin van mijn, wil ik deze discussie beginnen.
Je paard wilt niet luisteren, hij doet alles wat jij niet wilt, en je raakt frusterend.
Wat doe je? Je stapt af? je rijd verder?
Een vriendin van mijn heeft regelmatig ''oorlog'' met dr paard, ze stapt af hij krijgt een paar klappen en word de longeerbak ingegooid.
Ik vind dit zelf een slechte manier van oplossen, ik denk dat het paard op deze manier toch zijn zin krijgt doordat jij van zijn rug af gaat.
hoe denken jullie hierover?