Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Derma schreef:Misschien kan je uitleggen wat er minder goed gaat als je met een gewone trens rijdt ipv de liverpool?
Ik vind dit persoonlijk ook de minst goede oplossing, zeg maar. Ik heb geen verstand van dit bit maar als dit bedoeld is om aangespannen mee te rijden, lijkt me dit niet echt juist voor onder het zadel.
Aha lees net dat hij vastpakt op rechts, heb je al eens bedacht dat als jij niet vasthoudt dat je paard dan niets vast te pakken heeft?
Glover schreef:Derma schreef:Misschien kan je uitleggen wat er minder goed gaat als je met een gewone trens rijdt ipv de liverpool?
Ik vind dit persoonlijk ook de minst goede oplossing, zeg maar. Ik heb geen verstand van dit bit maar als dit bedoeld is om aangespannen mee te rijden, lijkt me dit niet echt juist voor onder het zadel.
Aha lees net dat hij vastpakt op rechts, heb je al eens bedacht dat als jij niet vasthoudt dat je paard dan niets vast te pakken heeft?
Ik heb zelfs gereden met maar 1 teugel (had de rechtste wel beet maar deed er niks mee)
Derma schreef:En toen dacht je, als dat niet helpt, dan maar kijken wie de sterkste is?
Het commentaar hier zegt toch genoeg...
Jemig een liverpool stang en OHZ rijden is een zeer ongelukkige combinatie.
Anoukiie13 schreef:Derma schreef:En toen dacht je, als dat niet helpt, dan maar kijken wie de sterkste is?
Ze zet er toch haast geen druk op dus dan heb het toch niet te maken met wie de sterkste is?

Derma schreef:En toen dacht je, als dat niet helpt, dan maar kijken wie de sterkste is?

Anoukiie13 schreef:Ze zet er toch haast geen druk op dus dan heb het toch niet te maken met wie de sterkste is?
Senzafine schreef:Ik rijd ook met liverpoolbit op buitenrit. Ik haal er mijn sperriem altijd af. Zorg dat je heel wat ruimte over hebt tussen kinketting en kin van je paard. Misschien een nieuwe, langere ketting kopen?
)Glover schreef:Derma schreef:Misschien kan je uitleggen wat er minder goed gaat als je met een gewone trens rijdt ipv de liverpool?
Ik heb zelfs gereden met maar 1 teugel (had de rechtste wel beet maar deed er niks mee)
Lotte1990 schreef:Ik ook.. Rijden wordt er zéker niet leuker op voor t paard
Anoukiie13 schreef:Lotte1990 schreef:Ik ook.. Rijden wordt er zéker niet leuker op voor t paard
Als gyco iets niet leuk vind dan doet hij irritant niet normaal, doet die niet.
En we kunnen niet zeggen of hij het wel of niet leuk vind want dat weet niemand, ik kan wel zeggen dat hij heel de tijd met zijn oren naar voor loopt en er vrolijk bij huppelt.
En lessen heeft ze al zo vaak genomen en overal zeggen ze iets anders,
en op de manier hoe ze het nu doet gaat het goed, al die lessen hielpen gewoon niet
Lotte1990 schreef:Nee, irritant doen zal die niet. Bedenk eens wat er gebeurd als de ruiter zn teugels wat aanneemt. Kinketting die als strak zit, wordt nog strakker, grote druk achter de oren, grote druk in de mond. Zou ook niet irritant doen als ik hem was.
Maar als de ruiter dit een goede oplossing vindt moet ze vooral er mee door rijden, maar dan niet op bokt vragen of het goed is, vervolgens negatief commentaar krijgen en daarna zeggen dat het toch wel goed zit...
Anoukiie13 schreef:Derma schreef:En toen dacht je, als dat niet helpt, dan maar kijken wie de sterkste is?
Ze zet er toch haast geen druk op dus dan heb het toch niet te maken met wie de sterkste is?
Lotte1990 schreef:Nee, irritant doen zal die niet. Bedenk eens wat er gebeurd als de ruiter zn teugels wat aanneemt. Kinketting die als strak zit, wordt nog strakker, grote druk achter de oren, grote druk in de mond. Zou ook niet irritant doen als ik hem was.
Maar als de ruiter dit een goede oplossing vindt moet ze vooral er mee door rijden, maar dan niet op bokt vragen of het goed is, vervolgens negatief commentaar krijgen en daarna zeggen dat het toch wel goed zit...
manie schreef:Senzafine schreef:Ik rijd ook met liverpoolbit op buitenrit. Ik haal er mijn sperriem altijd af. Zorg dat je heel wat ruimte over hebt tussen kinketting en kin van je paard. Misschien een nieuwe, langere ketting kopen?
Met dat bit uit je profiel?
Dat lijkt me meer op een dressuurstang....
(en dat is ook niet erg fijn voor je paard als enige bit)
Wat een onkunde lees je hier, geen wonder dat de krant kopt dat het misserabel is gesteld met het paard in Nederland