Wat rijden jullie altijd met dressuur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kingsley2

Re: Wat rijden jullie altijd met dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:18

Het ligt eraan op wat voor niveau je met je paard zit maar voorlopig doe ik nog geen piaff.

King is op dit moment erg sterk dus ik begin met hele klein voltes links en recht, en ik ga wijken alle kanten op. Daar wordt hij lekker los van in zijn lijf en gaat hij ontspannen waardoor hij lekker gaat nageven. Als ik alleen maar rechtuit ga en overgangen doe dan blijft hij met zijn hoofd in de lucht lopen. En dez oefening werken heel goed. Daarna ga ik tempo wisselingen doen slangevoltes stelling links enrechts op de langezijdes. Achterwaarts en dan galop kleine voltes en grote voltes en veel stelling vragen op de voltes.

En vooral goed op mijn houding letten en dat ik ontspannen zit. En in mijn figuren niet naar binnen val maar rechtop blijf zitten alleen een beetje mee draai naar de kant die ik op ga.

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:35

met mn verzorgpony rijd ik altijd veel figuren, overgangen en tempowisselingenstelling, buiging en stelling, wijken in stap en draf, en proefjes oefenen... Haha!
in de les zo'n beetje hetzelfde, alleen wijken niet echt vaak

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:42

Eerst lekker paar rondjes links om en rechts om instappen, gewoon lange teugel. Ga niet gelijk iets van hem vragen.
Daarna drafje, wel wat meer op pakken en voor waarts, neer waarts rijden. Ze neus moet zo ver mogelijk naar beneden. Zowat bijna op de grond. Zo rijdt ik de eerste 20 minuten, dan galopje erbij pakken (teugels wel wat korter!)
Zo op deze manier gaat ie heel fijn lopen! Ook omdat ie anders zo sterk is, en dit helpt echt super.

Daardoor wordt ie ook nageefelijker en fijner te rijden.
Laatst bijgewerkt door Melanie_B op 03-03-08 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Nursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:50

Wat een leerzaam en interessant topic is dit! Ik lees graag mee.