kasparonda schreef:Ik denk omdat iedereen het zo doet als dat die denkt dat het moet.
De een zo en de ander zus, maar de een kan dat andere weer niet begrijpen.
Ik zit er ook een beetje tussenin en ik moet eerlijk zeggen dat het hele nh niet mijn ding is omdat ik het op veel paatsen fout zie gaan.
Heel veel mensen gebruiken de term om hun paard zo goedkoop mogelijk te kunnen houden, zelf hoefjes kappen, niet veel voeren, geen stal enzo.
Ik blijf erbij dat onze gedomesticeerde paarden hier toch niet helemaal meer op gebouwt zijn en in de vaak kleine weitjes kun je nou eenmaal geen volledig natuurlijke manier erop na houden.
Ik ben wel iemand die vind dat een paard zoveel mogelijk van de dg buiten moet zijn en het liefst een buitenbox als die op stal moet, maar verder krijgt mijn paard zijn voer en er komt een gediplomeerde smit tussen de 6/ 15 weken, geen zelf geknutsel.
Dit is dus ook het onbegrip, iedereen past zijn manier toe en ik dus ook de mijne.
Daarbij wil ik wel nog kwijt dat nh een supergoede theorie heeft, maar dat dit in praktijk door de mensen vaak fout gaat.
Hier moet ik altijd zo om lachen, dat natural paarden houden zo goedkoop zou zijn.
Ik betaal 20 euro meer voor mijn natuurlijke bekapper dan voor de normale hoefsmid.
Ik betaal net zoveel stallingsgeld aan de boer als mijn normal-vriendinnen die op dezelfde stal staan. (mijn paard staat 24/7 buiten, onbeperkt hooi. Hun paarden 24/7 op stal, 3 x per dag een plakje hooi) . Ik moet zelfs meer gaan betalen omdat ik onbeperkt hooi voer.
Ik betaal voor NH les net zoveel geld als zij voor dressuurles, over het algemeen geef ik zoveel méér geld uit aan mijn paard dan zij. (denk bv. aan mestonderzoeken ipv zomaar een wormenkuur erin stoppen)
Tja op een forum zijn de discussies altijd feller natuurlijk. Ik heb met mijn normal-vriendinnen irl ook geregeld felle discussies. Zij respecteren mij en mijn omgang met paarden en hoe ik mijn paard houdt maar willen zelf dus niet die manier overnemen. En ja daar discussieren we dan over, ik geef ze ook boeken over NH, over natuurlijk paardenhouden en ik moet zeggen (waar ik natuurlijk blij om ben) dat ze wel steeds meer inzien dat veel buiten staan goed is voor het paard, dat ze veel ruwvoer nodig hebben enz...
Andersom word ik dan door hun ook verplicht om dressuurboeken te lezen. (waar ik me dan met moeite door heen worstel

)
Iedereen is altijd zo overtuigd van zijn eigen gelijk en wil die mening niet zomaar opgeven, via een forum al helemaal niet.. Daarvoor kun je toch beter irl discussies voeren.