poes schreef:Ok achterbeen blijft langer staan en draagt even volledig, dus voorbeen vertrekt eerder en zal logisch gezien dan toch ook eerder neerkomen? Dus bij het neerkomen steunt alles dan ook weer op de voorhand dus het is een even erge tactfout.
Dit is niet zo. Ik heb het net even bekeken op film en het achterbeen staat nog aan de grond wanneer het voorbeen landt.
Het gewicht steunt in dit geval dus niet alleen op de voorhand.
Citaat:
viefdepief: als het ab dan voor het vb moet landen, wil het ook zeggen dat het eerst moet vertrekken: exact de situatie die ik hier aanhaal als de 'verkeerde', maar daar vinden ze het net goed?
Je zou zeggen van wel ja, maar volgens mij heeft het voornamelijk met het moment van de beweging te maken. En kan een paard dat echt als laatste met zijn voorbeen aan de grond zit nooit het gewicht alleen op 1 ab hebben. Of wel?
Spettic: Eerste foto volgens mij niet, het achterbeen had daar al veel verder onder de massa moeten zitten denk ik. Laatste foto vind ik wel goed. Maar ben geen expert
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 19-01-08 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt