Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Toad schreef:Ik zie veel te vaak veel te zware mensen op hun paard rijden. Maar ik zeg er niks van, omdat mensen dan meteen beledigd zijn(is opzich ook wel logisch). Maar ik vind gewoon dat je je aan je paard moet aanpassen en niet andersom.
Toad schreef:Ik zie veel te vaak veel te zware mensen op hun paard rijden. Maar ik zeg er niks van, omdat mensen dan meteen beledigd zijn(is opzich ook wel logisch). Maar ik vind gewoon dat je je aan je paard moet aanpassen en niet andersom.

33Bonita33 schreef:klopt maar als je paard er goed op gebouwd is vind ik het wel kunnen, maar je moet geen zwaar iemand op een arabiertje ofzo zetten
beantsje schreef:Toad schreef:Ik zie veel te vaak veel te zware mensen op hun paard rijden. Maar ik zeg er niks van, omdat mensen dan meteen beledigd zijn(is opzich ook wel logisch). Maar ik vind gewoon dat je je aan je paard moet aanpassen en niet andersom.
Absoluut niet mee eens. Je moet gewoon een paard kiezen dat bij jouw gewicht en lengte past!
Allereerst zijn er maar heel weinig mensen die blijvend kunnen afvallen, en bovendien is lang niet iedereen boven een bepaald gewicht te zwaar. Hoe zou een man van 1.90 en 90 kg zich moeten aanpassen aan een klein volbloedje? Onmogelijke zaak, lijkt me...
33Bonita33 schreef:
Sandra_Horse schreef:te zwaar is slechter voor de rug,
maar iemand die te lang is brengt het paard al gouw uit evenwicht,
dus allebei not done
zoekatje29 schreef:dat vraag ik me ook af waarom iemand die te lang is het evenwicht zou verstoren
en iemand van 100 kilo op een paard geloof niet dat een gewoon paard daar blij mee is kijk als het een groot en stevig paard zou zijn moet het kunnen
jesvoltige schreef:ik denk als je niet naar het plaatje kijkt dat ik te zwaar belangrijker vind dan te lang...
als iemand te lang is en een goede zit heeft hoeft een pony niet echt `last`van zo`n iemand te hebben terwijl een te zwaar iemand toch constant op de rug zit...
faz schreef:Ik zou persoonlijk zelf nooit op een te klein ( voor mijn lengte en/of gewicht) kunnen rijden, vind het gewoon en niet lekker rijden en sneu voor het paard. Echt niet prettig. Heb een aantal jaar geleden een paar kleine, slanke pony's ingereden voor ze de manegelessen ingingen en vond het echt een vreemde gewaarwording, had echt het gevoel alsof ik me paardje zou pletten, terwijl ik toen absoluut niet zwaar/veel te groot was.
33Bonita33 schreef:sjaa dat kan maar als je er gewoon een goed gevoel bij hebt en je vertrouwt voelt met je pony en hij er verder geen extra last onder heeft waarom dan niet?
faz schreef:33Bonita33 schreef:sjaa dat kan maar als je er gewoon een goed gevoel bij hebt en je vertrouwt voelt met je pony en hij er verder geen extra last onder heeft waarom dan niet?
Het is ook persoonlijk hoor, in principe, wat je zegt, als het goed voelt en als er geen extra last is kan het best, maar ikzelf vind het simpelweg niet prettig rijden.
gabyfedde schreef:Een paard is helemaal niet gemaakt om op te zitten en juist op zijn zwakste punt (rug) gaan we zitten.... Je lengte maakt voor het paard niets uit, maar je gewicht des te meer. Iemand die minder zwaar is en als een aardappelzak rijdt is meer belastend voor een paard dan iemand die wat zwaarder is en met de bewegingen meegaat. Maar er zijn grenzen, een aantal bokkers gaat daar in mijn ogen ver overheen.
33Bonita33 schreef:bedoel je daar mij ook mee of vind je het nog kunnen?
Jij bent echt niet te zwaar voor je pony. 33Bonita33 schreef:ligt eraan hoe groot de pony is en hoe groot jezelf bent.
mijn vz pony is 1.40 en ik zelf ben 1.72 en weeg 56 kilo. ik denk dat ze dit makelijk aan kan voor een foto moet je even mijn profiel bekijken
gabyfedde schreef:33Bonita33 schreef:bedoel je daar mij ook mee of vind je het nog kunnen?
Nee hoor, daar bedoel ik jou niet mee.Jij bent echt niet te zwaar voor je pony.
Ik bedoel er echt mensen mee die veel en veel te dik zijn.