Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Linda_E schreef:Je kunt niet zeggen dat sporen onzin zijn of dat iedereen met sporen moet rijden. Het is afhankelijk van welke tak van paardensport je doet en dan ook nog eens de situatie ruiter/ paard. Het is voor iedereen verschillend, ik rij mijn hele leven dressuur en ben van mening dat als je op hoog niveau dressuur rijd je hele kleine, duidelijke hulpjes moet kunnen geven in je oefeningen. Als IK geen spoor om heb kan ik die hulpjes niet geven, dat is dus mijn situatie.

Vue schreef:Nee omdat in mijn profiel een betoog over spoorgebruik staat, en dat slaat niet alleen op de manier waarop ik met mijn paard om ga.
En ongenuanceerd is het niet want er staat duidelijk uitgelegd hoe wat en waarom.
Dus ben jij mijn inziens kortzichtig omdat je niet leest en wel commentaar levert.
cinny1 schreef:Jij vindt dat sporen onzin dingen zijn en omdat er een heel stuk in je profiel (wat ik gelezen heb en waar ik het niet mee eens ben) staat over sporen moeten wij dat voor waar aannemen. Nogmaals: Dat jij op een andere manier met je paard bezig bent en dus geen sporen gebruikt en daardoor tegen sporen bent, wil niet zeggen dat per definitie al het spoorgebruik dan slecht is. Ik vind het jammer dat je een andere mening niet kunt respecteren.
Nogmaals ik heb niks tegen jou of jouw manier van, met paarden omgaan. De bedoeling is dat we er allemaal plezier aan hebben.
dus je kan niet zeggen dat ik onvoorzichtig was x_LoTjE_x schreef:Voor. Als ze op een correcte manier gebruikt worden. Zacht gebruiken en enkel wanneer het nodig is.
Theresa_98 schreef:Je moet het zelf doen, met je benen. Maar als je hoger in de wedstrijden bent, kan ik hety me wel voorstellen...
)!