Ik kan vechten met hem, of ik kan het voor ons allebei makkelijker maken door hem even los te rijden met een slof waar dat nodig is. Daarna loopt hij lekker los, en door de rug, en vooral ook van achter
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) makkelijk wat uit het zadel lichten. In mijn geval heb ik toen dus een poosje met slof gereden totdat de mijne om wist te gaan met die kracht en daarna had ik em niet meer nodig.

en als je de slof aan de zijkanten bevestigd werk dat begrenzend zonder dat je een paard naar beneden "werkt"
KiWiKo schreef:Yep, als je hem maar aan de zijkanten vastmaakt op dat moment
) 
Tiessie schreef:Ik had de slof er meer bij voor het laatste stukje opdrukken wat mijn ruin deed en dan kun je de slof gemakkelijk wat hoger bevestigen.

Tiessie schreef:Een absolute voorwaarde als je met slof rijdt is uiteraard dat je paard ten alle tijde op je been direct naar voren gaat.
KiWiKo schreef:Als het goed is Griebels, dan merk je weinig in de werking......... behalve dat de neerwaardse werking zeg maar "weg" is..
maar jou inschattende zit het ook niet in de neerwaardse werking maar meer in de begrenzende werking![]()
Probeer het morgen maar eens, aan de singelstoten van het zadel.......
ben heel benieuwd
) en hier een verslagje neerzetten over het verschil wat ik ervaren heb...
Een renpaard zonder druk kan niet rennen namelijk