Toen stond Miro ineens stil vanuit galop en lag ik er bijna af, ik straf dan uiteraard niet (was allang blij dat ik er nog op zat haha) maar zodra hij eenmaal gezien heeft waar hij van schrok moet hij ook niet meer zeuren en rijden we door. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Toen stond Miro ineens stil vanuit galop en lag ik er bijna af, ik straf dan uiteraard niet (was allang blij dat ik er nog op zat haha) maar zodra hij eenmaal gezien heeft waar hij van schrok moet hij ook niet meer zeuren en rijden we door. 
), dan laat ik hem meestal gewoon even rustig worden en laat ik hem kijken. Ik voel dan aan hem wanneer ik kan doorrijden en dan is het vaak ook goed. Als ik hem de kans niet zou geven om rustig te worden, dan flipt hij gewoon van alles wat hij ziet en raakt hij alleen maar opgefokt.Flew schreef:Als mijn paard ergens van schrikt negeer ik dat gewoon en rij ik door.
Als hij bang is, laat ik hem kijken, en beloon ik hem als hij er langs gaat.
!
(ZONDER pijn en of angst)!
Had er wel spijt van...
MaartPaard schreef:Heey!
Soms als ik lekker aan het rijden ben staat mijn pony opeens stil terwijl er helemaal niks aan de hand is. Ik geef hem dan gewoon een tik en rij gewoon door beloon hem als ik hem weer aan de praat heb en daarna staat hij ook niet van elk scheef bloemblaatje stil.
Is dit de goede manier? Hoe lossen jullie zoiets op?
) 

) negeer het dan en/of drijf je paard voorwaarts, als je het niet kan laten.... Maar slaan????