Zo heb ik niets in mijn handen en ze heeft de achterhand er mooi onder
En het staat mooier / netter natuurlijkk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

zo worden ze lekker los, en heb ik meer te zeggen. Die jonge van mij doet soms wel eens haar hoofd ongeveer recht omhoog en dan heb je niks meer, dan kun je niks meer, dus ik vind het fijner als ze nagevelijk lopen. Maar dan moet het niet getrokken zijn of iets, ik vind wel dat ze er zelf naar toe moeten komen en zelf je hand moeten gaan zoeken. Giorgio_x schreef:Als ik dressuur rij vind ik het toch wel heel erg belangrijkzo worden ze lekker los, en heb ik meer te zeggen. Die jonge van mij doet soms wel eens haar hoofd ongeveer recht omhoog en dan heb je niks meer, dan kun je niks meer, dus ik vind het fijner als ze nagevelijk lopen. Maar dan moet het niet getrokken zijn of iets, ik vind wel dat ze er zelf naar toe moeten komen en zelf je hand moeten gaan zoeken.
Dess schreef:Giorgio_x schreef:Als ik dressuur rij vind ik het toch wel heel erg belangrijkzo worden ze lekker los, en heb ik meer te zeggen. Die jonge van mij doet soms wel eens haar hoofd ongeveer recht omhoog en dan heb je niks meer, dan kun je niks meer, dus ik vind het fijner als ze nagevelijk lopen. Maar dan moet het niet getrokken zijn of iets, ik vind wel dat ze er zelf naar toe moeten komen en zelf je hand moeten gaan zoeken.
Ik ook, maar met springen en buitenrijden hoeft het van mij niet.
Nathan__ schreef:ja een paart of ponie moet altijt aan de teugel lopen dat is beter voor zijn rug maar je mag hem NIET!!! in de krul trekken want dat is sielig!! en omdat het er ook beter uitsiet maar ook omdat het beter is voor zijn rug dus en ook omdat hij dan mooier uitziet en omdat het op wetstrijden mooier is en hij meer ontspannen loopt (voor meer informatie stuur mij maar een pb ik kan het goet uitleggen omdat ik daar les in krijg en elke week weet wat meer er over weeT!)

kimhaflinger schreef:Ben heel benieuwdBij ons moet het in de les met eigen
![]()
![]()
Ik moet het soms met hulpteugels etc doen...... En jullie...???
kimhaflinger schreef:Ben heel benieuwdBij ons moet het in de les met eigen
![]()
Ik moet het soms met hulpteugels etc doen...... En jullie...???

kimhaflinger schreef:jullie snappen niet wat ik bedoel, de hulpteugel heel lang, speciale hulpteugel zodat hij niet met zn hals LANG gaat lopen, en dan gaat ie uit zichzelf aan de teugel lopen...

Sjaar schreef:kimhaflinger schreef:jullie snappen niet wat ik bedoel, de hulpteugel heel lang, speciale hulpteugel zodat hij niet met zn hals LANG gaat lopen, en dan gaat ie uit zichzelf aan de teugel lopen...
Ik snap prima wat je bedoeld.
Maar ik heb het gewoon niet zo op manege's en hun gebruik van hulpteugels .
Deze uitspraak van jou vind ik ook niet heel erg kloppen eerlijk gezecht, je zegt dat de hulteugel heel lang is (dus amper functie) maar je pony loopt er wel meteen van aan de teugel?
Nou dan is de hulpteugel, niet lang genoeg OF je kan dit paardje/ponytje gemakkelijk zelf aan de teugel rijden met iets meer moeite.
Gebruik ook geen hulpteugels!