Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Emmaa_ schreef:Rond de 80 cm en alles daarboven, daar slik ik al voor. Ik ben meer van het dressuur, dat weet ik nu wel zeker.

Iorrr schreef:Niet banketstaaf of aanvallend bedoeld, maar er valt mij één ding heel sterk op... De dressuurruiters hebben een uitgesproken mening over het springen! En dan met name over de intensiteit en belasting. Nou weet ik uit ervaring dat er veel dressuurders hun paarden veelste intensief trainen omdat deze beestjes al met 3 jaar op concours mogen... Ik weet zeker dat iedere dag 3 kwartier tot een uur dressuurtraining intensiever is als 2 x in de week een paar sprongetjes tot zo'n 80 a 90 cm...

wendietjuhhh schreef:ik heb mijn fries na 3 a 4 maand ook weer 3 maand stil gezet omdat het gewoon te hard ging in de dressuur. zo kon ze mooi lichamelijk en geestelijk herstellen toen ze in de wei liep. daarna is ze nog beter gaan lopen!
) 
Lenneke_ schreef:Ik vind dat je met een 3 jarige moet stappen, stappen, stappen en nog een stappen. Over het asfalt, over stenen, over grind... Daar worden ze sterk en handig van zonder dat je ze veel vraagt. Daarnaast ligt dressuurmatig werk. Niet springen.
Maar dat vind ik.
.

Lenneke_ schreef:Ik vind dat je met een 3 jarige moet stappen, stappen, stappen en nog een stappen. Over het asfalt, over stenen, over grind... Daar worden ze sterk en handig van zonder dat je ze veel vraagt. Daarnaast ligt dressuurmatig werk. Niet springen.
Maar dat vind ik.
.