Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jeannine schreef:Een stapmolen betekent voor mij op het moment "45 minuten langer uit zijn stal" Gedurende de periode dat ze niet op het land mogen en dus maar 4 uur in de paddock staan.
Jeannine schreef:Een stapmolen betekent voor mij op het moment "45 minuten langer uit zijn stal" Gedurende de periode dat ze niet op het land mogen en dus maar 4 uur in de paddock staan.
Bij ons komen ze bijna elke dag in de wei en in de molen. En dan zo'n 5x per week nog onder het zadel. Stappen is zo ontzettend goed voor die beesten. Ze worden er superlos van (lees ook het stuk van Stephanie Peters). En voor de mensen die dan vinden dat we maar 45 min moeten gaan lopen met elk paard; die hebben blijkbaar niets beters te doen. Op deze manier komen ze er 3x per dag uit en je kunt de pensionklanten toch niet gaan vragen om ipv dat, 3x per dag te komen om met hun paard te 'wandelen'?? Vind dat bijzonder kortzichtig. Soms wandel ik inderdaad wel met hem. Als ik de tijd ervoor nog heb en omdat ik het gezellig vind.sjaantje schreef:En voor de mensen die dan vinden dat we maar 45 min moeten gaan lopen met elk paard; die hebben blijkbaar niets beters te doen.
sjaantje schreef:Op deze manier komen ze er 3x per dag uit en je kunt de pensionklanten toch niet gaan vragen om ipv dat, 3x per dag te komen om met hun paard te 'wandelen'?? Vind dat bijzonder kortzichtig.
sporter schreef:midgie schreef:Ik vind een stapmolen ook niets en idd als je 40 uur werkt en eigenlijk geen tijd hebt voor je paard dat je beter geen paard kan hebben misschien(zelfde vind ik met honden enz)
Heel vaak zie je dat ze een paard in de stapmolen zetten en in de kantine koffie gaan drinken , dan kun je toch beter die tijd lekker doorbrengen met je paard??
Eigenlijk vind ik het heel jammer dat er zo`n ding bestaat, geen tijd geen paard zou ik dan zeggen, hoe cru het ook klinkt.
Als je paard beweging nodig heeft, gooi hem in de wei of ga wandelen, doe iets leuks.
Een stapmolen is er dus idd voor de (luie) ruiter!!
Wat is dit nou voor onzin! nergens word gezegt dat een paard aan de stapmolen gaat omdat ie anders te weinig beweging krijgt. mijn paarden staan overdag gewoon buiten en als ik klaar ben met rijden gaan ze aan de stapmolen terwijl ik de stallen doe.
Ik vind dat je hier erg kort door de bocht gaat door iedereen op een hoop te vegen
Kinke schreef:sjaantje schreef:En voor de mensen die dan vinden dat we maar 45 min moeten gaan lopen met elk paard; die hebben blijkbaar niets beters te doen.
Tjongejonge, wat een aardige manier van reageren![]()
Ik had het trouwens tegen iemand die 1 paard heeft (denk ik tenminste) en die blij is dat haar paard die extra 45 minuten uit de stal komt, dan kan je toch net zo goed gaan wandelen met je paard? Ik snap niet wat hier vreemd aan is??? Het versterkt de band met je paard, het is gezond en gewoon leuk.sjaantje schreef:Op deze manier komen ze er 3x per dag uit en je kunt de pensionklanten toch niet gaan vragen om ipv dat, 3x per dag te komen om met hun paard te 'wandelen'?? Vind dat bijzonder kortzichtig.
Tja, hoeveel sommige paarden in een hok van 3 bij 3 staan (of iets groter als ze mazzel hebben) dat is weer een andere discussie. Laat ze lekker buiten de hele dag, dan hoeven ze niet in een stapmolen

.