Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hanmar schreef:sonjim schreef:Over het jureren heb ik geen mening, ik rij namelijk geen wedstrijden, maar waar ik me wel aan stoor is dat ik laatst een aantal KWPN ruiters hoorde stellen dat koudbloeden verboden moesten worden op wedstrijden omdat hun paarden schrikken van het zware hoefgeluid. Dan denk ik voedt je paard op voor je op wedstrijd gaat. Als ze daar al niet tegen kunnen, geef mij dan maar een koudbloed.
Daar had ik nog nooit van gehoord, vind het eerlijk gezegd één grote grap! Warmbloeden kunnen, volgens sommige van hun eigenaars, helemaal nergens meer tegen. Die mensen zijn eigenlijk gewoon doodsbang van hun paard, maar kunnen dat natuurlijk niet toegeven om eens les te nemen of er iets aan te dóen. Inderdaad, geef mij dan maar een koudbloed. Natuurlijk zijn er warmbloeden die van álles schrikken, net zoals er koudbloeden zijn die van álles schrikken (al komt dat gemiddeld misschien minder voor). Het valt mij enkel op dat de mensen met warmbloeden vaak degenen zijn die er bang voor zijn, en de mensen met koudbloeden degenen die het niet zoveel uitmaakt.
Sythaa schreef:Ik zou zeggen laat iedereen lekker plezier maken met zijn eigen paard!
runningkawa schreef:Dat is zeker...maar doe je mee aan wedstrijden...zeur dan niet steeds over de punten die je niet hebt...maar durf ook eens echt realistisch naar je rijden te kijken.
En niet met het oog, mijn fjordje deed zo zijn best in de middendraf, dan is dat toch een 8...
Nee voor dressuurmaatstaven was dat niet genoeg.
Maar gelukkig bestaat een proef uit veel meer onderdelen
stef schreef:Hoevaak zie je dat niet langs komen? "ik rij alleen maar slechte punten omdat ik geen warmbloed rij"
Nu zat ik vanmiddag op stal een oude BIT te lezen en daar kwam een jurylid/instr. (weet even niet meer wie) met het volgende:
er zijn er genoeg die met hun niet warmbloed leuke punten rijden en goed mee draaien, alleen die hoor je niet. Je hoort alleen diegene mekkeren die met hun niet warmbloed bagger punten krijgen. Tja een baggerproef is bagger punten, een nette proef is nette punten
Ok, zo stond het er niet precies, maar daar kwam het wel op neer.
Ik denk dat deze meneer eerlijk gezegd de spijker op zijn kop slaat.
Meningen?
beantsje schreef:Ik heb slechts een paar keer gestart, door omstandigheden. Helaas ging het dramatisch. Alle keren had ik een voor mijn gevoel keurige proef gereden, netjes aan de teugel, lekker voorwaarts, heel netjes op de letter gereden en hoeken in enzo, ronde voltes, keurig vierkant halthouden en geen foutjes voor mijn gevoel.
Kijk, als een jury dan dingen ziet waardoor ze toch zeggen; geen winstpunt, OK. Maar ik zat er soms meer dan 20 punten onder. En daar begreep ik niks van. (we hebben het wel over de B).
Ook niet meer leuk of stimulerend ofzo.
ook heel apart: mijn tinker had een super ruime stap, een zeer matige draf en een gewone galop. En wat kreeg ik voor de gangen? 3 gelijke cijfers (3 x 5)