Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
[***] schreef:Handigheid met jonge paarden staat voorop, daar hoef je geen Z voor te rijden.
Uppojono schreef:We hadden het er net over op stal, hoe Anky met een jong paard zou omgaan.. Dan is ze misschien nog zo een ervaren amazone, ik denk dat dit niks wordt.
patsur schreef:Je moet ergens beginnen toch? Maar als onervaren persoon zou ik wel de nodige begeleiding hebben, om ervaring op te doen!
pearlie schreef:Een ervaren persoon heeft ooit ook ervaring op moeten doen en heeft dus ook ooit een paard beleerd toen hij/zij nog onervaren was. Waarschijnlijk wel onder begeleiding van een ervaren persoon, dus dat zou ik dan wel adviseren!
)... runningkawa schreef:groen en groen vind ik persoonlijk een gevaarlijke keuze.
Wil je ervaring opdoen in het rijden van jonge paarden nadat je hebt geleerd fatsoenlijk op je paard kunt zitten (wat je leert met een doorgereden paard) neem dan eerst eens verschillende keren een paard dat bijv een half jaar onder het zadel is. De volgende 3 maanden.
Doe daar eens ervaring op met wat verschillende karakters.
Dan krijg je imo ook pas een onafhankelijke zit doordat je leert inspelen op de verschillende bewegingen, maar ook dat de verschillen in reacties divers en groot kunnen zijn.
Ga daarna pas aan de slag met zadelmak maken
KiWiKo schreef:Nee hoor hoeft helemaal nietals je maar goede begeleiding hebt en het paard in de beweging niet in de weg zit....... Dus ook de matige ruiter kan gewoon een paard inrijden MITS goed begeleid
runningkawa schreef:groen en groen vind ik persoonlijk een gevaarlijke keuze.
Wil je ervaring opdoen in het rijden van jonge paarden nadat je hebt geleerd fatsoenlijk op je paard kunt zitten (wat je leert met een doorgereden paard) neem dan eerst eens verschillende keren een paard dat bijv een half jaar onder het zadel is. De volgende 3 maanden.
Doe daar eens ervaring op met wat verschillende karakters.
Dan krijg je imo ook pas een onafhankelijke zit doordat je leert inspelen op de verschillende bewegingen, maar ook dat de verschillen in reacties divers en groot kunnen zijn.
Ga daarna pas aan de slag met zadelmak maken
Citaat:Naja, die zou waarschijnlijk van ballet houden of zwemmen