Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
deed ik ook toen ik
je kan cursus volgen
kost wel veel geld... misschien ga ik het doen
ik wil graag met me eigen paardje doen... dat kost wel tussen de 700 en de 900 euro
snap wel dat hij zoveel vraagt maar ik weet niet of ik dat kan betalen.
dat bedoelde ik helemaal niet zo

LDRD schreef:Het paard van iemand die niet duidelijk communiceert is zielig! Een paard duidelijkheid geven is een eerste vereiste voor zijn welzijn. Dat betekent dat regels moeten worden afgedwongen desnoods naar Tokio en terug inderdaad. Moet je eens even kijken in een kudde hoe het eraan toe gaat als de leider genegeerd wordt; ook naar Tokio en terug hoor.
Beter 1x goed ingrijpen dan 100 keer half.
Maar er moet me nog iets van het hart hierover, want ik denk dat dat nog het grootste probleem is.
Waarom gaan springen met een paard dat niet diezelfde hobby als jij heeft? Waarom dressuren met een paard dat liever een rondje bos doet? Kijk eens hoeveel paarden er op het wedstrijdterrein in alle disciplines rondlopen die er geen fluit aan vinden en rond geschopt of erover geschopt worden?
Als iedereen nou eens een paard aanschafte dat bij hen past dan zou er op sla en mep gebied al heel wat minder ellende hoeven zijn.

Hier nog een.