* gaat even spieken *
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ze spreekt toch gewoon de juiste waarheid?
En de echte ruiters doen alles met trens....
russel schreef:Een kennisje van mij rijdt met een trens in de Z, omdat ze graag alles met trensje rijdt. Ik vind dat nl veel beter staan. Misschien volgen er wel meer, want met trensje heb je minder te vertellen en zal je moeten laten zien dat je paard het ook kan en als het lukt, dan zullen mensen daar wellicht door geprikkeld raken.
Stel de discussie, "maar ik kan hem op een trensje rondsturen en jij hebt stang en trens nodig" Dat is dan toch prachtig? Straks hebben alleen de loosers en de ankywannabees stang en trens![]()
runningkawa schreef:Als er top ruiters zijn die niet denigrerend zijn naar andere "mindere" ruiters zijn het Tineke en Imke wel.
En als er ruiters zijn die open staan voor andere manieren dan de dressuur zoals we het van nu kennen zijn hun het ook wel
tita schreef:russel schreef:Een kennisje van mij rijdt met een trens in de Z, omdat ze graag alles met trensje rijdt. Ik vind dat nl veel beter staan. Misschien volgen er wel meer, want met trensje heb je minder te vertellen en zal je moeten laten zien dat je paard het ook kan en als het lukt, dan zullen mensen daar wellicht door geprikkeld raken.
Stel de discussie, "maar ik kan hem op een trensje rondsturen en jij hebt stang en trens nodig" Dat is dan toch prachtig? Straks hebben alleen de loosers en de ankywannabees stang en trens![]()
Helaas moet je vanaf de Z2 verplicht met S&T rijden.
Zou ook een goede prestatie zijn als er in de subtop met trensje gereden mag worden

Citaat:Voor de klassen Z1- en Z2, ZZ-Licht en ZZ-Zwaar dressuur geldt, met uitzondering van de pony's, dezelfde optoming als voor de klassen B t/m M2, aangevuld met de mogelijkheid tot gebruik van een stang- en trenshoofdstel (met engelse neusriem of engelse keel/neusriem, dus géén gecombineerde neusriem met weglating van de sperriem), waarbij de toegestane stangbitten en toebehoren gelijk zijn aan hetgeen hieromtrent is vermeld in artikel 428 van het dressuurreglement van de FEI.
thanks Rktita schreef:Eigenlijk nooit was 2 weken gelden nog op een NVDR wedstrijden en geen trensje gezien

sorry voor het off topic gaan
Zie de toegevoegde waarde er niet helemaal van. WinBinChes schreef:Wat maakt het uit. Een Z combinatie wat goed om kan gaan met een S&T is echt niet beter dan een Z combi dat goed met een trens om kan gaan. Als het goed loopt en het allemaal vanzelf gaat zie ik niet eens wat het dier in heeft hangen. Pas bij onrechtmatig gebruik gaan dat soort dingen opvalllen.
Zowel met een trens als een S&T kom je opengesperde monden tegen.
In mijn ogen ben je niet beter of je het met of zonder doet. Het is aan het paard waarmee gereden wordt en aan de ruiter hoe er mee gereden wordt
Pletje123 schreef:Haha nu slaat het dus de andere kant om..
.