Stang&trens als statussymbool-discussie op Horse Event

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Stang&trens als statussymbool-discussie op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:31

Ben nu toch wel nieuwsgierig naar dat profiel Haha!
* gaat even spieken *

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:48

Ik snap het begin-post helemaal niet maar persoonlijk heb ik meer respect voor mensen die in de Z-rijden met trensje.

Ik ken zat mensen die ff naar de Z rijden en hangen er een S&T in en vervolgens rijden ze vrijwel nooit nooit nooit meer op een gewoon trensje, dat zit mij dwars

Ik mag Z-starten en mijn pony loopt geweldig op S&T op een gewoon bit is ie nog geen B-waardig maar omdat ik hem niet meer uitbreng hang ik er geen S&T in.

Tijdje terug was ik op een stal die voornamlijk freestyle deed, die mensen lieten mij zeer goed voelen, dat ik zowat iemand was die mijn paard mishandelde....
Dat vind ik jammer mensen die hun paarden anders houden bestempelen de andere vaak als slecht alleen hun manier is de goede.

Bitloos rijden daar ben ik tegen....buiten rijden en in de bak maakt me niet uit maar op de wedstrijden vind ik het niks...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:52

Ik snap niet waarom Imke nu ineens wordt afgekat Verward Ze spreekt toch gewoon de juiste waarheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:56

Een kennisje van mij rijdt met een trens in de Z, omdat ze graag alles met trensje rijdt. Ik vind dat nl veel beter staan. Misschien volgen er wel meer, want met trensje heb je minder te vertellen en zal je moeten laten zien dat je paard het ook kan en als het lukt, dan zullen mensen daar wellicht door geprikkeld raken.

Stel de discussie, "maar ik kan hem op een trensje rondsturen en jij hebt stang en trens nodig" Dat is dan toch prachtig? Straks hebben alleen de loosers en de ankywannabees stang en trens Clown Clown En de echte ruiters doen alles met trens.... Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:56

Nou Imke deed haar zegje daar is niks mis mee ik snap het commentaar van Monty niet

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:57

russel schreef:
Een kennisje van mij rijdt met een trens in de Z, omdat ze graag alles met trensje rijdt. Ik vind dat nl veel beter staan. Misschien volgen er wel meer, want met trensje heb je minder te vertellen en zal je moeten laten zien dat je paard het ook kan en als het lukt, dan zullen mensen daar wellicht door geprikkeld raken.

Stel de discussie, "maar ik kan hem op een trensje rondsturen en jij hebt stang en trens nodig" Dat is dan toch prachtig? Straks hebben alleen de loosers en de ankywannabees stang en trens Clown Clown En de echte ruiters doen alles met trens.... Haha!

Helaas moet je vanaf de Z2 verplicht met S&T rijden.
Zou ook een goede prestatie zijn als er in de subtop met trensje gereden mag worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:58

Je loopt achter qua regels tita Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:02

runningkawa schreef:
Als er top ruiters zijn die niet denigrerend zijn naar andere "mindere" ruiters zijn het Tineke en Imke wel.
En als er ruiters zijn die open staan voor andere manieren dan de dressuur zoals we het van nu kennen zijn hun het ook wel Ja

Juist die zijn down to earth, hebben een gezond gevoel van humor. Ik zie ze vaak omdat ik het geluk heb hier in Brabant tussen het paardenvolk te wonen. Ik vind Tineke super. Ze zegt wat ze denkt en ze lacht als het even niet goed gaat en maakt er een grap over.

Ik heb een keer met haar staan praten, had ze een nieuw paard die ze showde. Prachtig paard en zij zei mij dat ze elke keer weer zwemelde met het paard en dat we ons net pennymeisjes voelden als we het dier aan het werk zagen. Pracht mens vind ik haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:03

tita schreef:
russel schreef:

Helaas moet je vanaf de Z2 verplicht met S&T rijden.
Zou ook een goede prestatie zijn als er in de subtop met trensje gereden mag worden

Misschien komt dat nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:06

Ook jij loopt achter Lachen

Citaat:
Voor de klassen Z1- en Z2, ZZ-Licht en ZZ-Zwaar dressuur geldt, met uitzondering van de pony's, dezelfde optoming als voor de klassen B t/m M2, aangevuld met de mogelijkheid tot gebruik van een stang- en trenshoofdstel (met engelse neusriem of engelse keel/neusriem, dus géén gecombineerde neusriem met weglating van de sperriem), waarbij de toegestane stangbitten en toebehoren gelijk zijn aan hetgeen hieromtrent is vermeld in artikel 428 van het dressuurreglement van de FEI.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:14

Bloos! thanks Rk

ja ik loop achter maar ik zie zelden mensen vanaf de ZZ-licht met een trensje.
Eigenlijk nooit was 2 weken gelden nog op een NVDR wedstrijden en geen trensje gezien

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:15

tita schreef:
Eigenlijk nooit was 2 weken gelden nog op een NVDR wedstrijden en geen trensje gezien

NVDR bestaat ook niet meer, toch?

Ik zie het niet veel, maar er zijn wel ruiters die het doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:15

NVDR bestaat volgens mij inderdaad al een hele tijd niet meer. Het is nu allemaal gewoon KNHS.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:16

Nee dat klopt maar hpu moest ik het dan zeggen.
Subtop-wedstrijd

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:23

ñice avatar, tita! Haha!

wat mij opvalt, is dat er een aantal mensen, een status aan een stang en trens ophangen, of aan het rijden m een trens of bitloos wat mij betreft.
je kiest toch wat het beste is voor je paard en jezelf?
het fijne is, dat nu die keuze openblijft

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:24

Ja zal wel heb toevallig vandaag nog aan iemand anders gevraagd of ie een ander avater wilde doen....kan ik ook weer aan jou vragen er lopen er teveel rond met dit ding Boos!

Haha!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:27

heb dat ding al tijden hoor. ben jou verder nog nooit tegen gekomen

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:27

maar goed, daar gaat het nu niet om Haha! sorry voor het off topic gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:38

Ik vind het niet neerbuigend, ben het met Imke eens dat veel ruiters veel te snel een s&t erin hangen. Eigenlijk zodra ze denken dat het Z in zicht komt Haha! Zie de toegevoegde waarde er niet helemaal van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:51

Er zijn ruiters die vinden dat ze dan er eindelijk "bij" horen. Als ze nog in de M zitten wordt de stang en trens al besteld en wordt er al mee geoefend.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:01

maar dat hou je toch altijd?
ip ook niets mis mee, als je in je training zo ver bent, maar nog niet startgerechtigd bent.
oh nee, je bent een held als je het zonder stang en trens kan in het Z of hoger.. of ben je dan juist een kneus.. eh

ben in de war

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:40

Wat maakt het uit. Een Z combinatie wat goed om kan gaan met een S&T is echt niet beter dan een Z combi dat goed met een trens om kan gaan. Als het goed loopt en het allemaal vanzelf gaat zie ik niet eens wat het dier in heeft hangen. Pas bij onrechtmatig gebruik gaan dat soort dingen opvalllen.

Zowel met een trens als een S&T kom je opengesperde monden tegen.

In mijn ogen ben je niet beter of je het met of zonder doet. Het is aan het paard waarmee gereden wordt en aan de ruiter hoe er mee gereden wordt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:09

WinBinChes schreef:
Wat maakt het uit. Een Z combinatie wat goed om kan gaan met een S&T is echt niet beter dan een Z combi dat goed met een trens om kan gaan. Als het goed loopt en het allemaal vanzelf gaat zie ik niet eens wat het dier in heeft hangen. Pas bij onrechtmatig gebruik gaan dat soort dingen opvalllen.

Zowel met een trens als een S&T kom je opengesperde monden tegen.

In mijn ogen ben je niet beter of je het met of zonder doet. Het is aan het paard waarmee gereden wordt en aan de ruiter hoe er mee gereden wordt

Daar ben ik het helemaal mee eens! Je komt steeds vaker mensen tegen die zich helemaal geweldig vinden of die opgehemeld worden omdat ze op een trens in de Z rijden. De rest wordt gelijk over 1 kam geschoren van 'die heeft in de M al een S&T gekocht en die heeft ze er nu in hangen om erbij te horen'
Mijn hemel als je alleen op een trens rijd ben je echt niet beter als een andere hoor Verward

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:13

Haha nu slaat het dus de andere kant om..

Ik vind eigenlijk dat iedereen moet doen wat hij/zij goed lijkt en waar het paard het lekkerst op loopt. Wat een ander doet, moet jouw keuze niet dusdanig beinvloeden dat je je verplicht voelt hetzelfde te doen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:16

Pletje123 schreef:
Haha nu slaat het dus de andere kant om..
.

Werd tijd ook Haha! *LOL*
haha, nee even serieus. Ik kom vaak in topics tegen 'hehe eindelijk is een keer een Z combi zónder S&T'
Dan wordt de rest gelijk afgeschildert als iemand die een stang erin hangt om erbij te horen. Dát vind ik echt jammer, er zijn genoeg mensen( een heleboel zelfs) die normaal met een stang omgaan en die hem alleen gebruiken bij bepaalde hulpverfijning.