Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dierfysio schreef:het meeste is al gezegd. ik wil even ingan op twee dingen:
1) een driejarige van 1.80m zal zéker nog een paar cm. groeien (paarden zijn pas met 8 volgroeid en volledig belastbaar). mocht je 'm kopen, houd daar dan dus terdege rekening mee. ook zijn die 'slungels' wat vatbaarder voor blessures; laat 'm dus goed keuren nu. en houd 'm heel in de toekomst.
2) ik vind het een sterk verhaal dat je op een groen paard zo opstapt en wegrijdt, en dat ie niks doet. lijkt me dus dat daar al best eerder iemand op rondgestuurd had! zeker gezien het verhaal van iemand die het paard meende te kennen (van marktplaats?). lijkt alsof er een luchtje aan zit...
pluis alles nog eens goed na, en mocht je kopen: zorg dan voor een goed contract (zawrt op wit!) over afspraken van terugbrengen/geld terug etc. vraag liefst een jurist om advies hierin.
succes!

getup schreef:veel plezier met je reus...wat wil je ermee gaan doen? Ik heb ook een ruin van 1m80, maar die was al verder doorgereden,dus dat was iets makkelijker beoordelen. En idd, het ene grote paard is het andere niet, er zijn ook lompe paarden van 1m60. Wat ik belangrijk vond,is te kijken of hij een beetje makkelijke bewegingen had,zodat ik niet te veel moeite zou hebben,om hem aan elkaar te rijden. En neem lekker de tijd met zo'n grote: kan je bij jou in de buurt ook goed naar buiten? Veel plezier met je paard!

Als je gewoon goed met em op kan schieten zie ik niet echt een probleem..

Anya schreef:Ik ben 1.65 en mijn ene paard is .168, de andere is 4,5 jaar oud en nu 1.76. Hij is dus groot. En ik kan er niet overheen kijken. Nu is Wiz mijn veulentje, dus de maat maakte me niet uit. Bovendien ben ik al gewend aan een groter paard.
Het inrijden ging dus prima. Geen stap verkeerd. Eerste buitenrit ook. Maar.. Wiz werd ziek, moest naar de kliniek en kreeg verplicht stalrust. Toen werd hij weer ziek, en moest aansterken. Alles bij elkaar is hij vanaf januari 'uit de running geweest". Zes weken geleden ben ik weer begonnen met hem. En werd van mijn paard gebokt. Hij wilde ergens heen, dat mocht niet van mij en hij bokte me toch hoog, vaak en hard. Ik lag op de grond. Dan is 1.76 wel een behoorlijk eind om te vallen.
Maar inmiddels heb ik iemand laten komen om daar aan te werken. En ik heb er zelf weer opgezeten (ik was bang geworden).
Het belangrijkste is dat jij het goede gevoel hebt bij dit paard. Het is niet zo dat ze zoveel sterker of anders of moeilijker zijn dan een kleiner paard.
Het is wel zo dat je verder valt als je valt. Maar normaal gesproken val je niet.
Voor grote paarden geldt des te meer: wees consequent. Want het is wel een imponerend geheel zo maat
Hier foto's van mijn grote vriendelijke reus. Om je een idee te geven (ik ben net zo groot als jij).
viewtopic.php?f=130&t=841931&hilit=