Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
o0Michelle0o schreef:misschien kan je alleen op wedsdrijden met die thiedemanteugel rijden?
MISTRAL94 schreef:Lijkt mij vrij duidelijk waarom het paard het niet wil. Hij heeft namelijk een fysieke beperking.Dat is mijn mening afdwingen heeft nog nooit effect gehad. Misschien eens na gaan denken waarom iemand het zonder hulpteugels niet voor elkaar krijgt.
Somebitch schreef:Ik zeg ook niet dat het je in 1x moet lukken![]()
Mischien kan je ereens op gaan oefenen. Je doet hem er in het begin aan en naarmate hij lekker loopt en goed in is gereden zet je hem op het loste ringetje. Ga dan zelf kijken of het jou ook lukt! Want kijk zelf, het is eigenlijk toch stom dat 1 zo'n teugeltje het wel kan?
(en dit bedoel ik zeker NIET aanvallend)

Katja schreef:MISTRAL94 schreef:Lijkt mij vrij duidelijk waarom het paard het niet wil. Hij heeft namelijk een fysieke beperking.Dat is mijn mening afdwingen heeft nog nooit effect gehad. Misschien eens na gaan denken waarom iemand het zonder hulpteugels niet voor elkaar krijgt.
TS is zo slim geweest om dat te laten onderzoeken en doet er nu alles aan om dat niet te laten verergeren.
Wij hebben bij ons op stal vrij goede ervaringen met paarden met fysieke problemen in samenwerking met de kliniek die door de ts genoemd is en ook in samenwerking met Steffi van der Laarse en ik beide gevallen moet er wel eens wat afgedwongen worden.
MISTRAL94 schreef:Met afdwingen, verbeteren? Tja meningen zijn hier over verdeeld

MISTRAL94 schreef:Het is een hulpteugel, iets wat je dus tijdelijk moet gebruiken. Je lost het probleem er niet mee op door een hulpteugel er aan te hangen. Je zult het rijtechnisch op moeten lossen. Ik kon mijn merrie in het verleden ook niet nagevelijk krijgen. Sinds ik goed les krijg is dat probleem verholpen

Katja schreef:Kissing Spine. Het verhaal draait hier om een paard dat daar last van heeft dus een vergelijking met een volledig gezond paard gaat niet helemaal op.

MISTRAL94 schreef:Lichte druk is wat anders dan een houding afdwingen.
Dus als jij rugklachten hebt en ik dwing jou een tuin om te spitten, zul je me dit niet in dank afnemen
MISTRAL94 schreef:Uiteraard begrijp ik dat een mens of dier met pijn in een houding gaat lopen wat makkelijk is. Maar waarom moet je dit dan oplossen met een hulpteugel? Je kunt toch ook leren als ruiter zijnde, om het paard er rijtechnisch doorheen te rijden? En dat heeft niets met een Z ruiter oid te maken. Ook een normale B ruiter kan met de juiste hulp dit voor elkaar krijgen ;)
Elisa2 schreef:TS: In je profiel ziet het er wel goed uit hoe je haar rijd.Is gewoon voorwaarts-neerwaarts niet voldoende dan? Dan heb je de rug mooi.
Als ik rugpijn heb dan doe ik liever wel lichte arbeid om de spieren soepel te houden en dat is voor een paar denk ik net zo.Maar je moet wel heel goed weten hoe je zo'n paard rijd,want ja dat is moeilijker dan een normaal paard.Toch denk ik dat afdwingen niet goed is.Mischien kun je haar beter een half jaartje laten doorrijden door een prof en het dan langzamerhand zelf weer overnemen zodat het voor jouw en het paard makkelijker is om in de juiste houding te komen.