Bij de jonge paarden toch fijn als je de zekerheid hebt met afstappen dta je niet in je beugels zult blijven hangen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ofwel stap ik langs haar kont af, zo naar beneden laten glijden. Ofwel gewoon beide voeten uit de stijgbeugels en rechterbeen over de kont en zo afstappen. 
)
welshfreak schreef:Ik doe mijn beugels uit zwaai mijn rechterbeen over zijn hals en laat me dan zakken, krijg je idd niet zo'n klap bij het landen, bij kleine paarden/ponys stap ik wel gewoon af, rechter uit over zijn kont, linkse uit en laten zakken.

soms als ik heel erg stijf ben die dag ofzo dan doe ik rechter beugel uit, erover de kont heenzwaaien en dan even blijven hangen en gouw mijn linker beugel ook uit en dan laten zakken
) vind ik het prettiger om er wat beheerster vanaf te glijden
. Bij jongere paarden doe ik wél vaak beide beugels uit, dan ben je toch sneller op de grond
.
Dit doe ik wel als ik het paard een beetje ken. Black_White schreef:Ik heb anders aangeklikt. Ik denk niet echt na bij het afstappen. of ik mijn voet wel of niet in de beugel oud. En daarnaast wil ik ook nog wel eens aan de andere kant afstappen. We zijn niet meer in het riddertijdperk he
vind dat dus maar gevaarlijk
(al doe ik wel vaker links dan rechts) heb geen zwaard aan mijn been hangen
Say is allerlei manieren van op en afstappen gewend
TouchAndGo schreef:K doe meestal mn rechtervoet uit de beugel dan zwaai ik em over z'n hals en dan glijd ik er zo af
Ik vind het zo iig het makkelijkst.