Ik ben zelf niet de lichtste en niet de lenigste, en ik stap altijd met kruk op. Om mijn paard een plezier te doen, en mezelf ook...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Moirsa schreef:mijn knieen zijn ook niet 100% me enkels ook niet...
maar ik ga echt niet met een krukje op stappen hoor, kom op he ik ben 13![]()
maar een echte wedstrijd ruiter (denk aal Z2 en hoger) stapt ook niet op met een krukje..
Moirsa schreef:maar een echte wedstrijd ruiter (denk aal Z2 en hoger) stapt ook niet op met een krukje..
) 
mijn knieen zijn echt niet goed meer, en ik ben 22. Donderdag naar de dokter voor mijn knietjes (o.a.
). Als je kunt, kun je je echt beter dat leed besparen.
), maar omdat dat beter is voor de rug van mijn paard. PattyOosten schreef:Ik stap altijd op met een krukje, of een stoel. Niet omdat ik zelf stram en stijf ben (maar ook niet meer zo lenig als weleer), maar omdat dat beter is voor de rug van mijn paard.

khirshanta schreef:Ik denk dat het gewoon zo'n ondoordachte opmerking is. Wat hij bedoelt is denk ik dat er een tijd zal komen dat hij lichamelijk niet meer in staat is (wedstrijden op hoog niveau) te rijden, en dat hij er niet mee door wil gaan tot het zielig uitziet. Stop op je top, en dat is een mooi doel, maar je stoot met zo'n uitspraak wel mensen voor het hoofd
Cassidy schreef:Het zal de Amerikaanse manier van denken wel zijn: je bent alleen in staat om hoog in de sport mee te draaien als je er fris en fruitig uitziet. Iemand bekend met Josef Neckermann (ja die van het postorderbedrijf), of Dr. Rainer Klimke? Ze hebben beiden tot op oudere leeftijd actief in de dressuursport meegedraaid, op Olympisch niveau nog wel. Heeft dat er ooit zielig uitgezien?
Citaat:mijn knieen zijn ook niet 100% me enkels ook niet...
maar ik ga echt niet met een krukje op stappen hoor, kom op he ik ben 13
maar een echte wedstrijd ruiter (denk aal Z2 en hoger) stapt ook niet op met een krukje..

Citaat:En laten we de discussie nog eens uitbreiden: wie van jullie stapt links EN rechts op?
Moirsa schreef:maar een echte wedstrijd ruiter (denk aal Z2 en hoger) stapt ook niet op met een krukje..

Maantjj schreef:Nog verder gaan met paardrijden als ik een trapje nodig heb omdat mijn rug het anders niet toelaat? (mijn rug is niet de sterkste, zelfs niet op deze leeftijd, helaas) Nee, ik denk het niet ik hoop dat ik tegen die tijd wel slim genoeg ben dat ik ermee stop en niet doorzet tot ik écht niet meer kan.
Maantjj schreef:Citaat:En laten we de discussie nog eens uitbreiden: wie van jullie stapt links EN rechts op?
Ik stap ook weleens rechts op hoor, maar dat is meer onbewust. Ik denk wel dat het beter is voor je pony/paard.
.