hoevaak krijgt jullie paard meer dan 1 dagje wei-vrij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Re: hoevaak krijgt jullie paard meer dan 1 dagje wei-vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:13

blosbokker schreef:
Mijn paard heeft echt een luizeleven. Ze staat zowieso 24/7 buiten, en ik rij wanneer ik zin heb. Soms gaan we 5 keer per week naar het bos en soms een week helemaal niet.
Ze hoeft nooit hard te werken en ze vermaakt zich prima op de wei met haar vriendjes.

herkenbaar, hier is het ook zo Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:14

sowieso 1 keer per week, over het algemeen zo'n 2 à 3 keer per week een dagje vrij Lachen

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:59

Mijn paard staat 24/7 in de wei.

Hij heeft altijd maandag en donderdag vrij, omdat hij zondag en woensdag flink moet werken in de les.
Vrijdag ga ik meestal naar het bos en de andere 2 dagen rijd ik zelf dressuurmatig.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:49

Mijn paardjes staan van 's morgens vroeg tot een uur of vijf/zes op de wei. Soms gaan we dan 's avonds nog wat doen , maar het komt vaak genoeg voor dat ze een aantal dagen (of een week) stil staan. Ligt er net aan hoe druk ik het verder heb.

passiepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:53

ik rijd 2 tot 3 keer per week en dan longeer ik nog 1 tot 2 keer per week. de rest heeft ze dus lekker vrij. Kan ook nog niet te veel van haar vragen ze is nog wat jong

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:56

mijn paard staat elke dag op de paddock, 1 a 2x per week mag ze op de wei. Ik rijd haar 4/5 keer in de week.

niemandies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:58

ik geef de mijne ook altijd op zondag vrij maar als ik het dan drukker heb staat ze wels twee dagen in de week stil en de dag daarna klim ik er gewoon weer op

niemandies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:59

Kaitlin schreef:
mijn paard staat elke dag op de paddock, 1 a 2x per week mag ze op de wei. Ik rijd haar 4/5 keer in de week.

wat mogen jullie paarden weinig naar buiten die van mij die staat de hele dag buiten van 6 tot vier en dan van 5uur s avonds tot 10 uur s avonds

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:06

niemandies schreef:
ksb schreef:

wat mogen jullie paarden weinig naar buiten die van mij die staat de hele dag buiten van 6 tot vier en dan van 5uur s avonds tot 10 uur s avonds

weinig?!?! ze staat 7 dagen per week buiten van 8 tot 8 Vork

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:31

Mijn paard staat elke dag van 7.00 tot 15.00 buiten(zondag van 7.00 tot 20.00, ze staat in pensionstal en gaat gewoon met de groep mee, erg handig want ze is op tijd binnen voor de zomerexeem Clown ) ik rijd haar eigelijk wel iedere dag. Maar niet elke dag intensief, ook heel vaak lekkere buitenritjes, en soms rijd ik maar 20 minuten..Maar ze staat zelden echt een keertje stil Bloos! (dit ook omdat ze het super vind om te werken, en alleen maar chagrijnig word als je dr op rust zet)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:18

Mijn paard heeft 3 maanden geheel weidevrij gehad Haha!
Nu heb ik haar eergister weer opgehaald en gaan we weer opbouwen, na de opbouwperiode ga ik gewoon 7 dagen met dr aan de gang, de ene dag longe met bijzet, andere dag longe zonder bijzet, nog een keer een buitenritje en de rest gewoon lekker werken, merk dat het op die manier voor mijn paard het fijnst werkt ipv een dag ertussen helemaal niks doen Lachen

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:27

Mijn pony staat in de zomer de hele dag in de wei en af en toe krijgt ze dan weleens eens een rustdag, maar ik laat haar nooit echt lang stilstaan omdat ze dan zo vervelend word Knipoog

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:30

myn ventje rijd ik zoiezo 4 a 5 keer in de week, en soms gewoon de hele week. hij staat overdag altijd buiten.
als ik op vakantie ga, of een druk weekend heb, hoeft hij niet te werken, maar hij gaat s´nachts wel gewoon op stal.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:35

Het is vooral afhankelijk van je paard. Sommige kunnen nog geen dag stil staan en andere kan je naar een week zo weer uit de wei halen en opstijgen zonder dat je enig verschil merkt. Uiteraard zijn bij paarden die dagelijks in weide staan een dagje extra niet rijden minder erg dan bij paarden die de hele dag op stal staan.

Ik had mijn paard sowieso elke dag op de weide en minimaal 5 keer in de week aan het werk.
Wat niet goed is, is om hem na dagen rust even flink aan te pakken onder het mom van hij heeft toch drie dagen stil gestaan dus zal hij nu ook drie keer zo hard lopen. De kans op een blessure is dan groter. Maar dat lijkt me logisch Haha! (ook dat is trouwens weer verschillend per paad)

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:47

Ik rijd elke dag, soms als ik echt niet kan rijd ik niet. Verder heeft ze eigenlijk alleen vrij als ik op vakantie ben, een dagje weg ben of echt totaal geen tijd heb door school oid. maar dit is nooit langer dan 1 dag.. Ik zie iig het probleem niet om ze 'nooit' vrij te geven. Dat paar uurtjes per dag, wat ook nog eens een buitenrit moet (we hebben geen bak) zijn, wat is dat nou? Zij moeten ook de 'kost verdienen' Knipoog . Verder staan onze paarden staan van 7 tot 8/9 buiten in de wei. Daarvan gaan ze ook 1 uur tot 2 uur per dag naar een gras wei. De rest van de tijd staan ze in een in- en uitloop stal.

iig móet ik, als mijn andere pony klaar is met beleren, wel elke dag gaan rijden, zij is echt niet te houden met 1 dag niks doen (en ze gaan dus gewoon op de wei, dus daar ligt het niet aan).
Of ik moet haar eerst een half uurtje gaan longeren voor ik er fatsoenlijk mee kan rijden, maar dat is echt niet te doen met school ect.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:26

Grappig dat er idd paarden zijn die iedere dag 'moeten' werken om ze tevreden te houden en rustig.

Mijn paard houdt ook van leuke dingen doen, maar als ik 6 a 7 dagen achter elkaar heb gereden, heeft hij absoluut geen zin meer. Beetje verwend denk ik Bloos Haha!

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:28

Mijn paard staat elke dag in de wei en s`avonds wordt er pas gereden of in de stapmolen.. maar dat ook weer niet elke dag...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:37

Royal staat 24/7 int land met een hele kudde. Daarbij rij ik geregeld, meestal 4x in de week, soms vaker. Maar het komt ook regelmatig voor dat ze zich een paar daagjes zelf moet vermaken. Tijdens stage periodes rij ik op zn hoogst 3x per week wegens tijdgebrek, de rest staat ze buiten.

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:39

tessyke schreef:
blosbokker schreef:
Mijn paard heeft echt een luizeleven. Ze staat zowieso 24/7 buiten, en ik rij wanneer ik zin heb. Soms gaan we 5 keer per week naar het bos en soms een week helemaal niet.
Ze hoeft nooit hard te werken en ze vermaakt zich prima op de wei met haar vriendjes.

herkenbaar, hier is het ook zo Haha!

Bij mij ook hetzelfde geval...Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:03

Met de paarden die ik nu rij, rij ik ong. 5 keer in de week, 2 rustdagen dus. Zomers komen ze 2 a 3 weken op we wei en hebben ze vakantie.

Rijden is natuurlijk afhankelijk van conditie van paard en de staat van 't weer. Bovendien varier in de rijtijden en wissel ik vaak af met een buitenrit (ideale manier om conditie op te bouwen overigens!!!)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:06

De mijn staan 24/7 op de wei en ik 'pluk' ze eraf als ik zin heb om te rijden Lachen ze hebben dus een luxe leventje

xlovelifex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:28

mijn paard krijgt af en toe een dagje vrij en voor de rest eigenlijk niet Bloos mijn paard heeft laatst een paar dagen niet gereden en hij was er gewoon chaggie van

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:25

Joelle staat gewoon overdag op de wei, met vakantie rijd ik bijna elke dag en in het weekend ook zaterdag en zondag, heel soms alleen de zaterdag ofzo. Door de weeks krijg ik op maandag les en op vrijdag (club) maar daar tussen rijd ik dan heel vaak niet omdat ik dan erg druk ben met school en dan nog een half uur naar huis moet fietsen. wij rijden gewoon in de wei dus als het weer snel donker word stap je er 's avonds ook niet zo snel op

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:35

mijn paardjuhs staan zomers dag en nacht op de wei, en worden 5 tot 6 dagen gereden, alle alle gebeiden. lekker wisselend.

s`winters komen ze op stal en gaan ze wel dagelijks de wei op om uit te keuren, maar dit is vaak(helaas) maar 2 tot 3 uurtjes

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:43

1 keer, soms ook wel eens 2 keer.
Hij staat 24/7 op het land dus die vermaakt zich wel. Als ik weer naar school moet zal die alleen vrij krijgen wanneer ik niet kan (meestal als die gewoon vrij heeft doen we de 3jarigen) Pling