Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Moli schreef:als het paard er voor getraind is het niet erg. Inderdaad in een cross ben je ook al gauw zo'n tijd aan het galloperen. Mijn paard gallopeerd zelfs liever dan draf, dus 7 minuten kunnen voor een paard geen kwaad
yulan schreef:7 min laten galopperen is niet erg, zolang er conditie is.
Als je je paard 7 min lang opjut en dat het erna bij wijze van spreken geen stap meer kan verzetten, dan is er wel iets fout.
Als je paard makkelijker galoppeert dan draaft zou het dom zijn om meer energie te laten verspillen in draven als galopperen makkelijker afgaat, vind ik toch, maar ik ben geen endurance-kenner.
Ik ben nu zelf sinds een tijdje weer aan het crossen, en ik moet interval galopperen/.
Dus 1 min stevig doorgalopperen, 1 min stappen, 1 min stevig doorglaopperen, 1 min stappen, en dat gedurende een kwartiertje.
, Ik train heel veel op het strand bij laag water, een mooi rustige Westerngalop, mooi doorgesprongen, helemaal lekker laag en ontspannen, dan is mn meissie op haar best!
, dat zegt mij genoeg!
crossmonster schreef:Squit schreef:volgens mij is het ook geen probleem als je paard het goed vol kan houden..
en dat als je na het galoperen goed op adum laat stappen voor je weer over gaat naar de draf...
denk dat je het beste op een zandpad kunt galoperen..
iedergeval niet op steen![]()
fout !!!
na de galop eerst 10 minuten draven voor je gaat stappen, anders krijgen de spieren een te grote klap.
nog een tip : tijdens die galop in de verlichte zit zitten, om rug minder te belasten
heb zelf heel veel geloptraining gedaan, en wel langer dan 7 minuten gegalopeerd