runningkawa schreef:Ik heb er nooit wat aan overgehouden hoor, door op 12 jarige leeftijd stallen te doen
En een ander vragen, waarom wij mensen zijn ook geen watjes
Als je goed had gelezen dan had je begrepen dat ik wilde aangeven dat een mens zijn grenzen kent en stopt als het te zwaar wordt. Een paard kan dat niet want de mens beslist dat voor het paard. Dus overbelasting ligt dan op de loer!
runningkawa schreef:En een paard met beleid rijden met de 3, ook geen probleem.
Lekker de hele dag het land op en dan 3x per week 20 min wat rondrijden, vooral veel rechtdoor met af en toe een volte.
Nee daar slijt hij niet vanEcht niet
Waar hij wel van slijt, mensen die een 2,5 jarige/ 3 jarige bijna elke dag een uur longeren, want dat is voorbereiding op het werk
Niet wetende dat juist longeren erg zwaar is.
Mensen die bij een 3 jarige vinden dat het allemaal wel goed gaat en dan 3x rijden, 3 kwartier tot een uur en daarnaast nog eens 2x longeren en het paard voor de rest voornamelijk op stal. Dus veel te weinig tijd voor vrije beweging van het dier.
Tja hier verschillen we dus van mening maar dat mag.
Je hebt in ieder geval de link gelezen begrijp ik. Ik betwijfel het of iedereen die hier reageert dit heeft gedaan. Er moet toch minimaal één iemand zijn die gaat nadenken? Of ben ik only the lonely