te diep lopen is goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirte_

Re: te diep lopen is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:13

ik vind het zelf gewoon belangrijk dat je het paard goed in kan stellen.
soms rijd ik mijn paard diep en soms hoger, zodat het paard niet een standaart houding heeft, en zo zijn spieren kan trainen.
soms word ook gezegd van paarden die voorwaarts-neerwaarts lopen, te diep lopen, dat is ook onzin.
te diep lopen is natuurlijk nooit heel goed, maar af en toe verschillend instellen vind ik persoonlijk juist goed.

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:04

Jonge paarden worden meestal te diep gereden, omdat ze je hand direct goed gaan volgen.
Daarna worden ze wat hoger ingesteld door de ruiter zijn hand en beenwerk.
Zelf kan ik het niet zo goed uitleggen hoe het moet, Mijn instructrice helpt me mee.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:29

Met losrijden vind ik het niet zo erg, vw-nw wordt wel vaak gezien met te diep lopen door sommige mensen.
Bij het echte rijden richt ik m'n paard wel op, en met afbouwen gaat het halsje weer wat langer en lager.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:25

vergelijk de bovenlijn met een licht elastisch touwtje, die kan buigen, overal waar je wilt maar als je hem veel buigt aan de voorkant en daar dus veel touw verbruikt blijft er weinig over voor achter. Een paard dat te diep loopt kan niet zijn achterhand eronder zetten en de ruiter dragen en zal dus op de voorhand gaan/blijven lopen, iets wat we met rijden nu net niet willen ivm al te veel gewicht op de voorhand, waarom zou iedereen ander zo graag die achterhand eronder willen?

007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:18

je zegt het zelf al TE diep. TE = nooit goed.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 01:50

Ligt eraan, als je goed actief rijdt en je paard goed over de rug loopt. Zelf rijdt ik in het begin ook liever wat meer rond en laag. Zolang je het niet te lang doet is er niks mis mee vind ik zelf.
Meestal doe ik het 10min. en daarna stel ik haar steeds een stuk hoger in.