muziek in tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatt_x

Re: muziek in tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:18

Emilion1985 schreef:
Ik vraag me af of je wel echt met je hoofd bij je paard kan zijn als je een mp3 in je oren hebt geplant.

Inderdaad, en dat kan dus niet.
Ik sta verstomd hoeveel mensen het wel niet doen !

Je bent aan het paardrijden,dan moet je met heel je aandacht bij je paard zijn, de omgeving rond je horen om reacties te verwachten.Paardrijden, niet muziek luisteren.Ik vind dat je jezelf dan gewoon helemaal afsluit voor je paard.Met paardrijden moeten jij en je paard/pony 1 worden, contact hebben.Jij en je paard moeten samen communiceren, en dat gaat natuurlijk helemaal niet als de ruiter vreselijk afgeleid vrolijk naar muziek zit te luisteren en dus met heel wat anders bezig is.Het paard vind geen verbinding met de ruiter.

Ik vind het gewoon vreselijk, als ik iemand met mp3 in zn oren rijd !
Zo, en nu half bokt over me heen Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:19

Ik kan zeker wel met m'n hoofd bij m'n paard zijn met muziek in mijn oren hoor. Beter zelfs. Knipoog
Denk dat dat heel erg van de persoon afhangt, de ene persoon is de andere niet.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:23

Ik rijd nooit met een mp3-speler in. Ik vind het eigenlijk best gevaarlijk je hoort andere niet die om je heen rijden en dit kan best gevaarlijk zijn. Of je paard hoort een 'eng' geluid en jij hoort het niet. Zo kan een reactie van je paard voor jou heel onverwacht zijn.

Wij hebben boxen in de bak die je kunt aansluiten op een headset/radio/cd. Dus ik rijd wel met muziek maar niet met mp3-speler. Met muziek rijden vind ik wel fijner rijden dan zonder. Maar vaak is de muziek ook uit, dus rijd ik zonder. En als het druk in de bak is is de muziek zowieso uit, gewoon omdat het dan te druk word.
Laatst bijgewerkt door krummel op 09-07-07 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:25

krummel schreef:
Ik rijd nooit met een mp3-speler in. Ik vind het eigenlijk best gevaarlijk je hoort andere niet die om je heen rijden en dit kan best gevaarlijk zijn. Of je paard hoort een 'eng' geluid en jij hoort het niet. Zo kan een reactie van je paard voor jou heel onverwacht zijn.

Hier ben ik het wel mee eens. Ja Daarom doe ik het op mijn huidige pony zéker niet, hij is nog jong en als hij wel iets hoort kan hij ineens enorm heftig reageren.
Op mijn vorige paard deed ik het wel omdat ik wist dat die echt nérgens van schrok. En als ze schrok dan kwam het voor mij sowieso wel onverwacht omdat ze dat normaal nooit deed. Koe

[Edit] Ik hoorde trouwens altijd door mijn muziek heen nog wat eraan kwam. Lachen
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 09-07-07 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:25

ik heb het wel gedaan een tijdje en vond het wel erg lekker om met muziek te rijden, maar wij rijden vaak met meerdere mensen in de bak en dan hoor je ze gewoon niet aankomen.....je hoort ook niet of er wat gebeurt achter je...dat vind ik gewoon te link en neem het risico dat er wat gebeurt maar niet...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:01

Ik heb niet eens een MP3 speler Clown

Nee ik rijd er dan dus ook nooit mee, vind ik ook gevaarlijk. Zelfs in de bak... Je hebt je aandacht niet geheel bij je paard en al helemaal niet bij je mede-bakgebruikers.
En aangezien er heel veel ruiters zijn die zonder muziek in hun oren al niet goed op andere letten en rijden alsof ze alleen op de wereld zijn, zou ik dat zeer storend vinden Nagelbijten / Gniffelen

In de binnenbak heb ik soms wel de radio aanstaan, maar dat is wel anders, want dan hoor je de rest van alle geluiden ook gewoon.

Cookiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:44

Lika93 schreef:
Amrah schreef:
Ik luister ook regelmatig muziek tijdens het rijden. Dan vind ik het makkelijker om ontspannen te zitten en niet te erg op iets te focussen.
Ook vind ik het wel leuk om op het ritme van de muziek oefeningentjes te doen Clown

Jaaaaa Haha! Haha!

zeker weten Haha!:P

kayley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:20

Ik rij zonder en ben het ook niet van plan om een keer met te gaan rijden ik vind het zelf heel gevaarlijk en ik kan me nooit goed consentreren als ik aan het rijden ben met bijv. muiziek aan.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:26

jong paard of geen jong paard, het blijven (vlucht)dieren en ook een ouder beest kan nog schrikken van iets wat jij niet hoort.
ik vind zon ding eigenlijk onverantwoord en een teken van weinig interesse in je paard/het rijden

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:54

Ik doe het heel, heel soms. Omdat ik nogal snel ga focussen op het horen van iets, ik ga er dan zeg maar meer op letten of ik iets hoor waar het paard eventueel van zou kunnen gaan schrikken, ipv me volledig te focussen op het paard, met muziek op ontspan ik zelf meer en ga ik dus ook niet op eventuele 'enge' geluiden letten en rijd ik dus gewoon door.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:12

Nee, ik rijd niet met muziek in me oor.
Heb mijn mp3 eigenlijk nooit mee.
En ik ben al zeer slecht bereikbaar als muziek luister/ computer, dus dan is het niet handig.

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:17

Ik vind het leuk, maar het is verbodebn bij ons op de manege ik deed het wel altijd

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:18

Silviabol schreef:
jong paard of geen jong paard, het blijven (vlucht)dieren en ook een ouder beest kan nog schrikken van iets wat jij niet hoort.
ik vind zon ding eigenlijk onverantwoord en een teken van weinig interesse in je paard/het rijden

Ik kon me juist veel beter op m'n paard concentreren met muziek aan, dus dat het een teken is van weinig interesse in het paard en het rijden gaat hier toch echt niet geheel op. Bij sommigen misschien, maar niet bij iedereen.
Jong paard of geen jong paard, een paard kan schrikken. Dat ben ik met je eens. Maar ik (weet niet tegen wie de reactie was hoor, maar ik geef er voor mezelf even antwoord op) had mijn vorige paard al drie jaar, en voelde haar perfect aan. Ze schrok werkelijk waar nooit. Natuurlijk was ik mezelf ervan bewust dat ze kón schrikken. Maar als ze een keer schrok voelde ik het al aankomen en op dat moment was ik al op mijn hoede, en dan deed ze alleen een stap opzij.
Ik had zodanig veel vertrouwen in dat paard dat ik er achterstevoren nog wel met een MP3-speler op was gaan zitten hoor.
Dat mijn huidige paardje jong is is niet de enige reden dat ik er nooit met MP3-speler op zou stappen. Ik heb hem nog maar net en we zijn nog helemaal geen team ofzo, en dan durf ik dat al helemaal nog niet aan omdat ik heel goed door wil hebben wat er om me heen gebeurt (heb ik met MP3-speler ook wel, maar minder) omdat ik het bij hem niet voel aankomen als hij ergens van schrikt.

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:19

Ik rijd zonder. Heb het een keer geprobeerd. Maar het geeft me het gevoel dat ik niet echt met het paard bezig ben, en het rijd niet lekker.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:24

Ik ree 1 keer met mp 3 met 1 dopje in mijn ooren.. Me knollie dagt volgensmij dat ik gestoord was omdat ik mee zong. Maar omdat ik mijn mp3 nodig heb om naar huis te komen doe ik het niet. Af en toe zet ik wel de liedjes van me mobiel aan lekker gezellig. Maar dat is dan wel allemaal in de bak. in bos liever niet, ik geniet van de geluid van de vogels dan stoort een muziekje aan je oren echt wel.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:17

Heb het wel eens gedaan toen ik wat jonger was, nu ben ik toch wat voorzichtiger, wil de omgeving van het paard graag meekrijgen.

Radio zou ik denk ik wel fijn vinden, dan ben je niet helemaal afgesloten van de buitenwereld en met muziek aan kan ik me beter concentreren.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:54

Ik heb het 1 keer gedaan, om te oefenen voor mijn kur zonder dat iemand anders er last van had.. Maar die oortjes vielen de hele tijd uit en ik vond het niet fijn.. Daarna dus nooit meer gedaan..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:09

Nog noooooooooit!

Doe het liever buiten het rijden, zo ben ik minder geconcentreerd en oplettend! Ik ken mezelf maar al te goed! Vork

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:43

Ik rijd thuis alleen met mp3(ipod) in als ik alleen rijd in de bak. Als ik buitenrijd heb ik nooit oortjes in gewoon weg omdat je niet alles om je heen hoort.

Isaa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:17

ik wil het wel weer doen...

I love music Knipoog

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:21

Een mp3 speler lijkt mij niks om mee te rijden , lijkt me ook een beetje gevaarlijk. Maar een achtergrond muziekje met rustige muziek radio of cd is wel prettig.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:23

ja hoor, rijd graag met MP3 in, alleen soms hoor ik graag dingen inde omgeving, dan doe ik ze uit of 1tje uit.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:24

Wirobelgje schreef:
ik doe het niet, ik vind dat als je rijdt je moet bezig zijn met je paard en niet met muziek. ik vind het afleidend.
en zoals iemand eerder al zei, ik denk dat ik ga beginnen rijden naar het tempo vd muziek Lachen

idd Knipoog

Goof89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:17

Ik verschiet eigenlijk hoeveel mensen het wél doen.
Ik doe het niet, gewoon omdat ik dan verwacht dat het paard ook het ritme aanneemt,
Dit doet ie dan niet & wordt ik ongeduldig + muziek maakt me losser dus zal ik me makkelijker kwaad maken denk ik.
én ik zou te ongeconcentreerd zijn..

Wél zou ik het doen als mijn paard ouder is & veel meer en makkelijker onder controle is te houden.
Als hij dan meer ervaren is en al wat vlugger reageert en ik niet te veel belang moet hechten aan alle hulpen zou ik het wel eens doen, om zo ontspannen te rijden én misschien wél op het ritme te kunnen rijden Haha!

Mét radio aan rijden vind ik dan weer wel helemaaal niet erg en ook leuker, maar deze hoor ik soms dan ook gewoon niet door de concentratie.

_ESMEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:17

Ik doe het eigenlijk nooit! maar jullie hebben me op een idee gebracht.
Op mijn jonge pony zal ik het niet zo snel doen. Dan kan ik het nie zo snel zien aankomen als hij schrikt enzo.. Knipoog hahaha